Software om een tragere PC te emuleren

Pagina: 1
Acties:

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar software waarmee je bijvoorbeeld een bepaald aantal Mhz PC met zoveel geheugen kan emuleren, bijvoorbeeld een Pentium 200 Mhz met 32 Mb geheugen emuleren op een 1.0 Ghz machine.

Dit wil ik gebruiken om te kijken of bepaalde programma's en Flash aplicaties snel genoeg draaien op (langzame) computers.

Ik heb de search gebruikt maar niks kunnen vinden. Zoiets lijkt me toch wel handig? Of is het gewoon niet mogelijk?

Arrived anxious, left bored

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:45

icecreamfarmer

en het is

ze bestaan wel heb er een keer over gelezen in een pcm volgens mij maar verder weet ik het ook niet

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• sagara
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:11
Probeer eens Virtual PC
http://www.connectix.com/

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ja die kwam ik ook al tegen, maar ik dacht dat dat alleen was voor het emuleren van een PC zonder ook in te kunnen stellen wat die PC aan hardware heeft.

Maarre moet ik dan een nieuw OS op die virtuele pc installeren? Dat zou wel erg veel moeite zijn.

Verwijderd

Met vmware kan je je ram instellen maar je proc snelheid niet. Je kan daarintegen wel een of ander procbelastend programma draaien tijdens je test. Maar das dan wel niet echt accuraat.

edit: maar idd dan moet je ook weer een os installeren

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 20:44 ]

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Hmmm, het liefst wil ik dus geen ander OS emuleren. Een procbelastend programma schiet ook niet op, is inderdaad gewoon niet accuraat genoeg.

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
met cpu killer (http://www.cpukiller.com/products/cpukiller/) kan je vrij accuraat je cpu vertragen

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Kijk, dat is wat ik nodig heb! Even proberen....

edit:

Hmmm, tja, het vertraagd mijn pc wel, maar zeker niet acuraat. Als ik hem op 800 Mhz zet gaat alles al traag, op een 900 Mhz pc. Dus ik kan er weinig mee :/

[ Voor 64% gewijzigd door Puck op 02-04-2003 21:05 ]

Verwijderd

koop bijvoorbeeld een Pentium 200 Mhz met 32 Mb geheugen ...

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Tja, dat kan natuurlijk ook, maar als er (gratis) software is die elke snelheid kan emuleren :P

Verwijderd

[google=moslo]

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Je kan misschien ook eens kijken naar Bochs x86 PC Emulator. Ben die ooit tegengekomen maar heb 'm nog niet geprobeerd dus ik kan niet zeggen of ie kan wat jij moet hebben.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Pagina: 1