[VB 6.0] Dialog met exclusieve input

Pagina: 1
Acties:

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met een applicatie in VB, en stuit op de volgende kwestie:

Ik maak gebruik van een aantal MDI-childs in een MDI-parent, maar daarnaast heb ik nog een aantal Dialogs.

Nu wil ik graag dat de gebruiker niet naar een ander openstaand formulier kan switchen op het moment dat er een dialog open staat. Oftewel, ik wil de gebruiker dwingen om eerst de dialog af te sluiten door middel van controls, voordat deze verder kan gaan in de applicatie.

De search en google hebben mij nog niets opgeleverd.

Is dit op een of andere manier mogelijk?

Amateurcoureur en fervent banktukker

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:06

CyeZ

Vroem vroem!!!

In Delphi is daar een method ShowModal voor, ik neem aan dat VB ook zoiets kent?

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• Joeroenho
  • Niet online
CyeZ schreef op 02 April 2003 @ 20:34:
In Delphi is daar een method ShowModal voor, ik neem aan dat VB ook zoiets kent?
Zou mooi zijn. Het lijkt me in ieder geval wel, want een messagebox met exitresponse is volgens mij hetzelfde principe. Deze krijgt namelijk wel exclusieve focus.

• Joeroenho
  • Niet online
El_GringO schreef op 02 April 2003 @ 20:39:
[...]

Zou mooi zijn. Het lijkt me in ieder geval wel, want een messagebox met exitresponse is volgens mij hetzelfde principe. Deze krijgt namelijk wel exclusieve focus.
edit:

Je had gelijk! Je kunt inderdaad bij het openen van het formulier aangeven of hij modal moet zijn.
myform.show 1 geeft de oplossing, waarbij de 1 dus staat voor modal.

Thanx!!! :D

Argh.. quote ipv edit...

[ Voor 4% gewijzigd door Joeroenho op 02-04-2003 20:53 ]

Verwijderd

Je kunt ook de vbModal constant gebruiken, staat wat netter.

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Ik denk dat je naar het volgende opzoek bent. Dit werkt volgens mij niet als je form een child is maar een dialog hoeft ook geen child te zijn.

FormNaam.Show vbModal

Je kan de andere venster niet meer actieve maken tot dat je deze form sluit! Trouwens ik had hem zo gevonden op het internet. Als je de sites maar kent!

Suc6 met je programma

[ Voor 18% gewijzigd door DarkSilence op 02-04-2003 21:11 . Reden: foutje bij het typen ]

W3designer.nl

• Joeroenho
  • Niet online
DarkSilence schreef op 02 April 2003 @ 21:09:
Ik denk dat je naar het volgende opzoek bent. Dit werkt volgens mij niet als je form een child is maar een dialog hoeft ook geen child te zijn.

FormNaam.Show vbModal

Je kan de andere venster niet meer actieve maken tot dat je deze form sluit! Trouwens ik had hem zo gevonden op het internet. Als je de sites maar kent!

Suc6 met je programma
Jep, dat was hem inderdaad. Ik heb de dialogs niet als MDI-child, dus dat is verder geen probleem.
Waarom ik hem zelf niet gevonden had, had puur te maken met het niet duidelijk kunnen omschrijven van hetgeen ik zocht ;) Met de juiste keywords is het idd de 1e hit met google zo'n beetje :D

Thnx in ieder geval.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
<...oops...>
never mind :+

[ Voor 95% gewijzigd door RobIII op 03-04-2003 10:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1