CD-rom/rw verdwenen, BIOS en linux ziet ze prima, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb in de search een hele zooi aan soortgelijke topics gevonden maar overal riep men om alles "maar te herinstalleren" of "win2k/XP" te installeren wat voor mij niet echt een optie is. Kortom: ik zag daar iig geen oplossingen staan.

Weet iemand mij te vertellen wat hier aan de hand is?
Ik bedoel, -zoals ik in de titel al zei- m'n BIOS ziet beide drives wel, linux ziet ze allebei en leest ze prima af dus dit is echt een Windows-only probleem. Help :'(

Verwijderd

Maar wat bedoel je met "verdwenen"? Je bios ziet het, Linux ook. Wat is dan het probleem? Kan je nix branden of lezen ofzo?
Specs.?

• MBMarduk
  • Niet online
Tja, sorry. Het woord "verdwenen" is misschien wat vaag maar dekt de lading toch echt goed.
Ik zie m'n drives niet in explorer (verkenner) en niet in "mijn Computer".
En dat een ander OS ze ziet impliceert dus ook dat bijv. beide IDE controllers aan staan...*zucht* ik stond ff echt te knikkebollen toen ik het opmerkte want ik heb volgens mij bijna een week zo gewerkt zonder te merken dat ze "verdwenen" waren.
Go figure.
//edit
M.a.w. ik heb nu m'n flop A:, en m'n 3 harde schijf partities C:, D:, E: maar m'n CD-ROM/RW zijn weg ( F:, G: )
Ik zag wel in Mijn Computer --> Eigenschappen --> Prestaties in het tekst hokje staan: "Station C, D, E gebruikt MS-DOS compatibiliteitmodus." Ook een openbaring voor me maar zou dit ermee te maken hebben? Windows-magiers?

[ Voor 32% gewijzigd door MBMarduk op 02-04-2003 20:22 ]

• MBMarduk
  • Niet online
help :'(
Ik merk dat Windows de drives tijdens het booten herkent want ze worden allebei opgespind tijdens de Win98 splash screen (iets wat bijv. Linux nooit doet)

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Eigenschappen van deze computer (of naar systeem in 't configuratie scherm). Dan naar apparaatbeheer. Als het een beetje mee zit staan daar je 2 cdrom drives. met een geel uitroepteken oid. Iig iets dat ze niet correct werken. Even op stuurprogramma bijwerken klikken, de instructies volgen en klaar :)

Verwijderd

Misschien kan je de lezer en schrijver eens verwisselen van IDE-kabels me de andere?
Pagina: 1