Ik heb momenteel 2 inlog systemen draaien [een yabb forum en een upload script] beide hebben een eigen leden database, hoe kan ik die databases aan elkaar koppelen zonder elke record handmatig over te moeten nemen.
een script schrijven om de records te mergen?
Dat hangt af van de structuren van beide databases. Moeten de progsels ook van elkaars databases gebruik gaan maken? Waar komt dat upload script vandaan
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
mmh even denken ik ben niet heel erg thuis in merging van databases of het schrijven van mysql script, ben een end-user dus.. maar als ik de mysql database bekijk zijn de passwords volgens mij ook encrypt
in principe mogen ze wel van elkaars user db gaan gebruik maken alleen is de setup van de tabellen niet gelijk
in principe mogen ze wel van elkaars user db gaan gebruik maken alleen is de setup van de tabellen niet gelijk
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 20:31 ]
Verwijderd
maak er een koppeltabel tussen ?!
wel even zorgen dat je de juiste mensen koppelt en dat de database goed beveiligd is, hiermee bedoel ik dat je niet ff een nummer hoger neemt als verschil in de koppeldatabase.
bv speler1-anderenaam1 , speler2-anderenaam2
als speler1 dan speler2 als naam opgeeft komt hij onder anderenaam2 terecht wat nare bijwerkingen kan hebben..
wel even zorgen dat je de juiste mensen koppelt en dat de database goed beveiligd is, hiermee bedoel ik dat je niet ff een nummer hoger neemt als verschil in de koppeldatabase.
bv speler1-anderenaam1 , speler2-anderenaam2
als speler1 dan speler2 als naam opgeeft komt hij onder anderenaam2 terecht wat nare bijwerkingen kan hebben..
mmh... dus bv de ene query inlezen en dus printen in de andere? Maar ja abstract kan ik het begrijpen, maar hoe maak ik zo iets? Is daar niet toevallig bestaande software voor?
probleem is ook als je de wachtwoorden naast elkaar gaat leggen
bij A: 12c2a276b9cc302ed1e9f36ff05c0421
bij B: sc5PVwu3WutoI
die zijn niet gelijk
probleem is ook als je de wachtwoorden naast elkaar gaat leggen
bij A: 12c2a276b9cc302ed1e9f36ff05c0421
bij B: sc5PVwu3WutoI
die zijn niet gelijk
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 22:55 ]
Wil je dat ze van elkaars users gebruik gaan maken? Zo nee dan is het een kwestie van de ene database exporteren en importeren in de andere. Zo ja; dan wordt het een ander verhaal. Maar je lijkt daar nog niet helemaal zeker van te zijn
Vertel anders even wat je einddoel is
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
okay, ik heb twee databases eentje is van YABB [een php mysql forum] en de ander is van een fotoupload programma [ook mysql/php], beide hebben een eigen user database, en user structuur, maar de belangrijkste data die erin staan zijn wel NAAM. USER PASS EMAILADRESS alleen staan ze in beide databases anders opgeslagen. ALs ik me dus inschrijf bij YABB ben ik niet ingeschreven bij fotoupload en vica versa, ik wil verkomen dat mensen voor elke functie steeds weer een aparte login moeten registreren, dus wil ik alels combineren. Dit misschien iets begrijpelijker?
Verwijderd
Dit is niet een triviaal probleem, en ik denk niet dat een eindgebruiker van kant-en-klaar software dat zelfstandig kan oplossen. Je zal namelijk niet alleen de database maar ook de software moeten aanpassen. Je zal je zelf behoorlijk moeten verdiepen in programmeren en hoe deze software werkt, of je zal het moeten uitbesteden.
Aangezien het zelfs een ervaren PHP programmeur waarschijnlijk meer dan een dag werk kost om dit allemaal in orde te krijgen zal het advies heel generiek blijven. Specifieker advies zal al snel veel tijd gaan kosten, en ik denk dat niemand hier zin heeft om het werk zomaar voor jou te doen.
Aangezien het zelfs een ervaren PHP programmeur waarschijnlijk meer dan een dag werk kost om dit allemaal in orde te krijgen zal het advies heel generiek blijven. Specifieker advies zal al snel veel tijd gaan kosten, en ik denk dat niemand hier zin heeft om het werk zomaar voor jou te doen.
BTW dat mergen is leuk maar dan heb je een probleem zodra er in 1 van de systemen een nieuwe user wordt aangemaakt.
Ik zou het registratie/inlogdeel van het upload script verwijderen en dat vervangen door het spul van Yabb. Verder zal je er dan voor moeten zorgen dat OF Yabb een user aanmaakt in het admin systeem als er een user wordt aangemaakt/veranderd OF het upload script moet gebruik maken van de Yabb users tabel voor al het inlog werk e.d.
Maar dit alles is, zoals MrX al zei, niet echt triviaal.
Misschien is het handiger om over te stappen op phpBB met een upload mod of iets als PostNuke?
Ik zou het registratie/inlogdeel van het upload script verwijderen en dat vervangen door het spul van Yabb. Verder zal je er dan voor moeten zorgen dat OF Yabb een user aanmaakt in het admin systeem als er een user wordt aangemaakt/veranderd OF het upload script moet gebruik maken van de Yabb users tabel voor al het inlog werk e.d.
Misschien is het handiger om over te stappen op phpBB met een upload mod of iets als PostNuke?
verklaart u nader, wat is postnuke? Ook een BB?
Inderdaad een complex probleem, het probleem is we zijn een vrijwillegers organisatie, dus geld hebben we niet om een php-er voor een dag in te huren
het gaat overigens om deze site spam misschien toevallig mensen met hart die zeggen dat ze het initiatief zo leuk vinden dat ze vrijwillig in verloren uurtjes meer willen helpen, [ we werken niet onder tydsdruk, maar met een boel enthousiaste mensen ]
verklaart u nader, wat is postnuke? Ook een BB?
Inderdaad een complex probleem, het probleem is we zijn een vrijwillegers organisatie, dus geld hebben we niet om een php-er voor een dag in te huren
het gaat overigens om deze site spam misschien toevallig mensen met hart die zeggen dat ze het initiatief zo leuk vinden dat ze vrijwillig in verloren uurtjes meer willen helpen, [ we werken niet onder tydsdruk, maar met een boel enthousiaste mensen ]
[ Voor 6% gewijzigd door whoami op 04-04-2003 11:54 ]
P&W is een forum waar we mensen helpen. Dit omvat echter niet dat je hier mensen kunt werven (al dan niet op vrijwillige basis).Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 11:49:
https://fgheysels.github.io/
Als je dit soort dingen wilt gaan doen, databases mergen ed zul je sowieso eerst een fo andere testopstelling moeten maken om te kijken of het allemaal gaat werken, maar ik denk dat het verstandiger is om PHP/MYSQL te gaan leren en hetgeen na te maken maar dan met één database voor de users. Je kunt natuurlijk Yabb als basis nemen
Pagina: 1