Toon posts:

Medion GF3 ti200 volt mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wil iemand me een beetje helpen ivm voltmod op GF3 ti200
ik ben in geld nood en wil toch met iets bezig houden
oc'en is leuk dus gf3 ti200 mag wel een 500 worden

wat ik al heb is 2 pot meters van elk 10omh
oud alu hs van in de oude tijd met socket 7 of een golden orb
ik heb nog wat plexiglas dus kan wel een adaptertje maken zodaning er een groter koeler opkan voor meer lucht te verplaatsen en minder lawaai

op de rammodules steekt al alu hs'jes
ik kan echter niks vinden voor een volt mod op deze kaart

wie mij wilt helpen met mn eerste echte mod zou ik dankbaar zijn
solderen zal ik zelf ook doen, ik heb een gepaste soldeerbout liggen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is meer een topic voor DOC, move VB --> DOC :)

Verwijderd

Topicstarter
ik was al aan het twijfelen
sorry bout that

kan iemand me een pic bezorgen voor volt mod op deze kaart?
xbitlabs heeft een paar GF3 voltmod gedaan maar die komen niet echt overeen met het mijne

edit: ik hou die kaart hier voor mn neus en merk dat er een connectie is vanachter aan de kaart op dezelfde plaats als de radeon9700 heeft voor aan de psu aangesloten te worden

is niet dezelfde connectie maar wat is dat?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 19:52 ]

Verwijderd

Heb je al wel gezocht dan? Vmod voor een GF3 moet toch makkelijk zijn..

Verwijderd

Topicstarter
ja een asus of abit GF3 wel
voor medion niet

ik wil niet perongeluk de verkeerde puntjes solderen en mn kaart opblazen
eerst keer dat ik zoiets uithaal dus ...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Ti200 van Leadtek, is die ook te modden ?
Hij loopt zo al 200/500 Mhz met een passief koelblokje.. blokje wordt wel warm :P

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Yep, die is er. Als je Medion-kaart enigszins lijkt op het reference design kun je hier terecht:

NVIDIA GeForce3 Ti500 and Ti200 Based Graphics Cards Extreme Overclocking
Viper_74 schreef op 02 April 2003 @ 20:49:
Ik heb een Ti200 van Leadtek, is die ook te modden ?
Hij loopt zo al 200/500 Mhz met een passief koelblokje.. blokje wordt wel warm :P
Dat kan. Zie link hierboven. Ik zou eerst proberen om te kijken hoever de kaart wil met alleen betere koeling voordat je gaat Vmodden (de core moet echt stukken hoger kunnen). Suc6! :)

edit met [google=geforce3 voltage] had je ook deze nog gevonden: http://www.maximumoc.com/guides/gf3voltmod.html

[ Voor 22% gewijzigd door snars op 02-04-2003 21:07 . Reden: linkje toegevoegd ]

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
is lijken genoeg

die 2 chippies zitten ongeveer op dezelfde plaats
eentje zit wel op de voorkant ipv achterkant, maar wel op dezelfde plaats

er staat ook iets anders op die chippies, maakt dat iets?
best dat ik eerst ook uitmeet ?

en ik kan eigenlijk niet aanuit hoe je de V berekent, ik ga wel met pot meters werken en perfecte omh waarde dan opschrijven en definitiefe weerstanden gebruiken

ps mijn doet ook 200 / 500 en beter hoor

edit: je gaf me 2 linkjes

bij xbitlabs zijn er 2 gf3 die gemod worden
echter bij elke GF3 (3 in totaal over de 2 linkjes) worden telkens andere punten gesoldeerd

nu durf ik toch niet zomaar mn soldeerbout the nemen en ff proberen hoor
ik wou de 2de link the gebruiken

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 21:18 ]

Verwijderd

Als je de mod gedaan hebt dan meet je het voltage dmv meetpunten op de kaart. Een andere manier is er niet.

In 90% van de gevallen zijn de mods hetzelfde. Zoek dus een mod die er op lijkt. Als je niet zeker bent dan begin je met veel weerstand en meet je steeds tussendoor of het voltage omhoog gaat.
Wat ook nog kan is dat die Medion eigenlijk een ander merk is.. Maar dan met een medion sticker erop zeg maar. Zoek dan de mod van het andere merk.

Verwijderd

Topicstarter
ja op de kaart zelf staat medion gedrukt, had evengoed aldi kunnen zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
If your ti200 or ti500 has a drastically different layout then don't try this mod.

dus als ik bij de 2de link ga kijken laten ze een foto zien van de achterkant
de linkse chip waarbij gesoldeerd wordt zie ik ,is echter niet omsingeld door die kleinere chippies

de rechter chip is op dezelfde plaats echter niet aan de achterkant maar voorkant van de kaart

kan ik nu gewoon doorgaan en dezelfde punten gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 21:22:
If your ti200 or ti500 has a drastically different layout then don't try this mod.

dus als ik bij de 2de link ga kijken laten ze een foto zien van de achterkant
de linkse chip waarbij gesoldeerd wordt zie ik ,is echter niet omsingeld door die kleinere chippies

de rechter chip is op dezelfde plaats echter niet aan de achterkant maar voorkant van de kaart

kan ik nu gewoon doorgaan en dezelfde punten gebruiken?

ik zou het er op gokken ja.. Als er evenveel pinnen zijn en de chips zitten op dezelfde plek en zien er hetzelfde uit. Dat er 1 aan de andere kant zit is wel wat vaag. Zelfde plaats, maar dan op de andere kant?

Btw: Eigen risico he! ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja kheb de kaart voor 10 € gekocht
zou wel leuk zijn als het nu een ti500 wordt

verkoop ik het voor aantal € meer

edit: den zo aant denken medion is aldi infeite en das ook maar kaartjes die net doen wat ze doen moeten ,maw reference ,zou je niet denken?

ga dus morgen maar 4 weerstandjes haalen
zie het niet echt zitten om 4pots te solderen en daarna nog eens 4 definiteife weerstandjes solderen

pots is anders wel handiger...hm eerst verleng draadjes solderen en daarna wel zien
dat betekend dat ik nog eens 2 pot moet gaan kopen

nog ff over dubben in de zetel ce

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 21:39 ]

• snars
  • Niet online
Let op he: in het artikel van Xbitlabs modden ze een ti200 en een ti500. Met die ti500 heb je in principe niks te maken.

Als er iets compleet anders staat op de spanningsregelaars (met andere woorden: het is een compleet andere chip) dan zou ik NIET uitgaan van dat artikel. Wat je dan kunt doen is mbv google de specsheet van die chip opzoeken, en zelf proberen uit te vogelen welke pins en welke weerstand je moet hebben voor de juiste Vout. In dit artikel van Xbitlabs wordt dieper ingegaan op het zelf uitvogelen van voltmods voor de Geforce3. Als de chips in het artikel wel overeenkomen met wat er op jouw kaart zit, maar ze zitten op een andere plaats...dan zou ik het persoonlijk wel aandurven (zegt mijn Gezonde Verstandtm :P )
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 21:35:

[...]

ik zou het er op gokken ja.. Als er evenveel pinnen zijn en de chips zitten op dezelfde plek en zien er hetzelfde uit. Dat er 1 aan de andere kant zit is wel wat vaag. Zelfde plaats, maar dan op de andere kant?

Btw: Eigen risico he! ;)
^^^^ Listen to the man :P

Een kantenklare Vmod voor je Medionkaart zul je waarschijnlijk niet vinden, om voor de hand liggende redenen. Potmeters kun je beter niet gebruiken, die zijn lang niet zo nauwkeurig als vaste weerstanden (heb ik me laten vertellen).

[ Voor 24% gewijzigd door snars op 02-04-2003 21:43 . Reden: blaat ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 21:36:
ja kheb de kaart voor 10 € gekocht
zou wel leuk zijn als het nu een ti500 wordt
Dat meen je niet :( Ik heb mijn asus Ti500 DLX voor 1200keiharde guldens gekocht 8)7 (nieuw toen ie net uit was)

Verwijderd

_sNaRs_ schreef op 02 april 2003 @ 21:40:
Let op he: in het artikel van Xbitlabs modden ze een ti200 en een ti500. Met die ti500 heb je in principe niks te maken.

Als er iets compleet anders staat op de spanningsregelaars (met andere woorden: het is een compleet andere chip) dan zou ik NIET uitgaan van dat artikel. Wat je dan kunt doen is mbv google de specsheet van die chip opzoeken, en zelf proberen uit te vogelen welke pins en welke weerstand je moet hebben voor de juiste Vout. In dit artikel van Xbitlabs wordt dieper ingegaan op het zelf uitvogelen van voltmods voor de Geforce3. Als de chips in het artikel wel overeenkomen met wat er op jouw kaart zit, maar ze zitten op een andere plaats...dan zou ik het persoonlijk wel aandurven (zegt mijn Gezonde Verstandtm :P ) Een kantenklare Vmod voor je Medionkaart zul je waarschijnlijk niet vinden, om voor de hand liggende redenen. :)

edit: potmeters kun je beter niet gebruiken, die zijn lang niet zo nauwkeurig als vaste weerstanden (heb ik me laten vertellen).

Om te testen is een potmeter ideaal. Daarna vervangen door een weerstand en klaar. Een 20 slagen pot is wel aardig precies trouwens.

• snars
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 21:44:

Om te testen is een potmeter ideaal. Daarna vervangen door een weerstand en klaar. Een 20 slagen pot is wel aardig precies trouwens.
Hmm, daar zie ik het nut dan ook wel weer van in ;)

maarjah ik ben gewoon zo'n neptwiekert die alleen maar 1000x beproefde en tot in den treure uitgekauwde Vmods doet :D [/zelfspot]

Verwijderd

Topicstarter
20 slagen

dar ier gewoon anoloog of hoe moet ik het zeggen
je draait er gewoon aan ,geen tussenklikjes

en dat uitvogelen kan ik TOTAAL niet
kan iemand me beetje helpen

Verwijderd

Topicstarter
iemand die me kan helpen ?
durf niet goed meer

Verwijderd

Topicstarter
ik vindt 2 chippies die gelijken op die van bij de gf 3 vmods

SC1175CSW
0134
G27171 voor de core denk ik

en

SC1175CSW
0132
E01636 voor de ram dan

• Asprine
  • Laatst online: 15-02 17:15
T`is natuurlijk leuk om meteen een volt mod te doen maar hbe je al gewoon oc`en geprobeerd?
Mijn asus GF3 Ti200 Deluxe kreeg ik van
core 175 --> 230
mem 400 --> 525

Zonder volt mod en zonder extra koeiling
(voor dat je kaart vernaggeld dus wel de moeite waarde om ff te proberen hoe ver je komt)
Succes, Asprine

Verwijderd

Topicstarter
momenteel zit er een 50mm coolermaster alu op mn tb1200@8X170 @ 1.9Vcore
pokkel heeft dus zit wel een 92mm fan op welke ik vervant door een kleiner en dit komt dan op de core
voorlopig zit daar een 50mm fan op de koeling
op de ram modules zitten stukjes die ik uitgesneden heb uit oude hs van mn k6-2 500
een casefan zal er ook op blazen en prolly nog een extra 80mm fan voor zekerheid

goed genoeg?
ps ik geraakt ook aan de 220/530

ik wil ook geen grove vmod doen dat er al een wc aan te pas komt
ik werk prolly eerst met de pots dus dat zou wel goed komen denk ik

maar ik weet niet welke contactpunten ik hier moet solderen

Verwijderd

Topicstarter
k ik mag doodgewoon het reference GF3 volgen
ik zet mn doel op 250/600

nog ff wachten tot ik mn vulvano 9 heb en deze een fanduckt geef voor een grootere 92mm fan en dan komt mn coolermaster vrij

handige is als ik het kaartje beu ben verkoop ik het en krijg ik weer enkele € meer
teminste als ik het niet verneukt

wel leuk als je weet dat ik ze voor 10€ gekocht heb, kerel dacht dat ze kapot was
volgens mij was zijn mobo kapot, hehe
Pagina: 1