Toon posts:

[W2KS] Domein group policy niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem zal wellicht tig voorbij gekomen zijn:

Ik heb een domeinservertje gemaakt, werkt allemaal prima, ik zit nu met mijn pc op het domein dat ik heb aangemaakt.
Als ik echter de group policy security wil aanpassen als administrator komt ie met de melding:

Failed to open the Group Policy Object. You may not have appropriate rights.

Dus ik zoeken op got kom ik de volgende link Failed to Open the Group Policy Object

Helemaal uitgevoerd, met de note dat ik geen textfile kon vinden.

Ik weer proberen als administrator de group policy aan te passen... weer dezelfde melding. :(

Onder Domain Controllers staat mijn Computer, ik weet niet of dit het probleem is en zo ja hoe dat te resetten? Ik kan er namelijk geen admin aan toevoegen...

Ben ik nu het haasje en kan ik opnieuw beginnen? Wat heb ik dan fout gedaan?
Ik heb die optie nergens gezien tijdens de installatie van het domein? :?

Kan iemand vertellen hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 20:05 ]

Verwijderd

als je gpedit.msc opstart wat gebeurt er dan ???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 20:22:
als je gpedit.msc opstart wat gebeurt er dan ???
Dan kom ik in de Local Group Policy. Dit is toch niet hetzelfde als het Domain Security Policy of Domain Controller Security Policy onder administrative tools??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is idd niet hetzelfde.

Is de user waar je de policies mee wilt bewerken een Domain Admin of een Enterprise Admin?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

sorry ik bedoelde de mmc editor en dan de group policy editor hierin importeren

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 02 April 2003 @ 21:40:
Dat is idd niet hetzelfde.

Is de user waar je de policies mee wilt bewerken een Domain Admin of een Enterprise Admin?
Ik ben ingelogd als admin die weer lid is van deze groups.

Verwijderd

Kun je de Group Policy Objects vinden in de verkenner?

standaard: C:\Winnt\Sysvol\SYSVOL\JouwDomein.naam\Policies

Voor elke policy moet daar een mapje met GUID als naam staan, bv {62-6316-561376...}
met daaronder wat submappen en policy files. Betreffende GUIDs kun je in de AD Users & Computers vinden, onder de eigenschappen van de OU of Domein en dan Group Policy -> Eigenschappen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 17:17:
Kun je de Group Policy Objects vinden in de verkenner?

standaard: C:\Winnt\Sysvol\SYSVOL\JouwDomein.naam\Policies

Voor elke policy moet daar een mapje met GUID als naam staan, bv {62-6316-561376...}
met daaronder wat submappen en policy files. Betreffende GUIDs kun je in de AD Users & Computers vinden, onder de eigenschappen van de OU of Domein en dan Group Policy -> Eigenschappen.
Daar kom ik ook niet in...

Wat the fuck is er aan de hand, ik wil het best opnieuw installeren, maar dan wil ik niet tegen dezelfde lamp aanlopen. Iemand!!????

Verwijderd

in de ad staat een user Group Policy Editors. Kijk eens ff onder het members tablad of de domain admin of enterprise admin daar vermeld staan......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 18:37:
[...]

Daar kom ik ook niet in...

Wat the fuck is er aan de hand, ik wil het best opnieuw installeren, maar dan wil ik niet tegen dezelfde lamp aanlopen. Iemand!!????
Vraagje: Die partitie, is die wel NTFS? Dat moet namelijk omdat o.a. in de sysvol met hard links gewerkt wordt, die volgens mij alleen in NTFS bestaan.

Als de toegang geweigerd wordt heb je uiteraard wel NTFS. Probeer dan als Administrator de ownership van de map waar je niet in komt te resetten (properties->advanced->ownership) en dan everyone full control te geven als test.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 22:16:
in de ad staat een user Group Policy Editors. Kijk eens ff onder het members tablad of de domain admin of enterprise admin daar vermeld staan......
Ik heb alleen maar een Group Policy Creator Owners en geen Group Policy Editors. ?

Daar zaten de domain admin of enterprise admin niet in, die toegevoegd, maar dan kom ik nog niet in de policies...

En natuurlijk is het een NTFS partitie.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

om vanuit een werkstation active directory and users te kunnen managen op een domain moet je het admin pack op het werkstation installeren. Dan nog even jezelf de nodige rechten op het domain geven die je nodig hebt om een policy aan te mogen maken etc.

na installatie admin pack kun je vanuit je luie stoel achter je ws je dc beheren.

Verwijderd

Domme vraag: kan je niet met Terminal Services naar de server toe; ik lees namelijk even niet dat jouw PC een trusted PDC-BDC-servertje is...

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 04 april 2003 @ 20:54:
om vanuit een werkstation active directory and users te kunnen managen op een domain moet je het admin pack op het werkstation installeren. Dan nog even jezelf de nodige rechten op het domain geven die je nodig hebt om een policy aan te mogen maken etc.

na installatie admin pack kun je vanuit je luie stoel achter je ws je dc beheren.
Ik kan niet eens vanaf mijn server zelf inloggen, hoe kom je erbij dat ik dat via een werkstation probeer?

Ik heb nog steeds geen rechten en geen flauw benul, ik heb geen enkele rechten over de domain security policies? Iemand moet dit toch een keer hebben meegemaakt?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

je kunt niet vanaf je server inloggen? dus niet als administrator? dan heb je iets teveel policy's gebruikt en kan je gaan formateren..... of als het een domain controller met AD is en je hebt backups een non authoritive restore doen en dan een authoritive.

Verwijderd

Topicstarter
AD draait pas twee weken en ik heb geen enkele keer kunnen inloggen, dus ik heb geen enkele policy kunnen aanmaken.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Dan heb je naar alle waarschijnlijkheid een probleem met je DNS.
Dat zou ik als eerste maar controleren (dubbele entries, verkeerde entries, corrupte DNS database, etc.).
suc6

We have just one world, but we live in different ones...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 21:00:
Domme vraag: kan je niet met Terminal Services naar de server toe; ik lees namelijk even niet dat jouw PC een trusted PDC-BDC-servertje is...
Klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt?

In windows 2000 heb je geen PDC/BDC meer. (hooguit een pdc emulator...)

We have just one world, but we live in different ones...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Forno,

Log gewoon in op die bak. Het kan lang duren maar uiteindelijk moet ie inloggen. daarna kun je beginnen met het controleren van je instellingen op je server.

Kijk gelijk naar de DNS entries die je op je netwerkkaart ingevuld hebt en of alle _ zones aanwezig zijn.
Pagina: 1