Flash card recoveren?

Pagina: 1
Acties:

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 22:08
Okee mijn probleem:

Mn compact flash kaart van 128 mb is dus per ongeluk gewist. Nu heb ik via de search en de faq al over programma's die de data terug kunnen halen gelezen maar er staat ook bij dat ik dan mn digicam moet instellen als verwisselbare harde schijf. Maar ik weet dus echt niet hoe dat moet....

iemand?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien makkelijk als je dan ook verteld WAT voor digitale cam je hebt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vriendje Google is je beste cameraat (kameraad)

Fast File Recovery
Fast File Recovery, Fast File Undelete and Drive Works are Windows 2000 and Windows XP ready! Fast File Recovery is able to recover from damaged or Formatted Win 9.x, Me, NT, 2000 and XP operating systems. In addition, Fast File Recovery and Fast File Undelete can recover deleted or lost data from digital camera storage devices, Smart Media, Compact Flash and more. Fast File Undelete receives the Microsoft Logo Certification. Fast File Undelete affords quick and effective data recovery. Fast File Undelete is available for all MS operating systems. If you have lost data on a 95/98/NT/2000 CD-ROM check out Fast File for CD-ROM.

ARME AOW’er

• TheGHunter
Digicam is n Canon Ixus V, hij moet dus van de camera zelf gerecoverd worden, heb geen kaartlezer

• jevn
  • Niet online
Dan zou ik die cross post van je in de gaten houden... na doorklikken van een aantal links wordt je eerst op de faq gewezen en in de faq staat dit proggie genoemd:

http://home.arcor.de/christian_grau/dir/

zoekt en gij zult vinden.

• TheGHunter
Zoals in de crosspost: ik moet m dus instellen als verwisselbare schijf voordat een van die programma's hem vind, maar dat weet ik dus niet

• jevn
  • Niet online
Wat voor operation system gebruik je?
Wat voor digitale camera gebruik je?
Heb je een usb aansluiting op die camera?
Wat heb je zelf geprobeerd?
Waar heb je zelf gezocht?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Euh, gewoon even de camera aansluiten op de PC..?

Bij normaal gebruik krijgt jouw camera toch ook een driveletter toegewezen, zodat je de gemaakte foto's naar je PC kan kopieren :z

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 02-04-2003 20:31 ]

• TheGHunter
Win XP
Canon Ixus V
ja heb ik, maar als ik m aansluit op de pc krijg ik geen driveletter hoor, alleen een vermelding dattie aangesloten is bij t kopje scanners en camera's onder Deze Computer
Zelf heb ik nog niks geprobeerd omdat ik dus geen verstand heb over deze zaken

• jevn
  • Niet online
Dan komt de grote vraag:

heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd?

http://www.canon-europa.c...s.cgi?cat=Digital+Cameras

wanneer je die geïnstalleerd hebt zou je zonder problemen die camera als hd moeten zien.

Verwijderd

heb ongeveer hetzelfde probleem als hierboven is beschreven;

een Canon G3, met een IBM microdrive. Gebruik windows XP. De camera wordt herkend door windows en er komt een icoon te staan onder

windows verkenner --> My computer

Maar het is geen stationsletter; het staat onder het kopje ' scanners en camera's ' . Nu denk ik dat daarom het programma 'photorecovery' hem niet ziet staan.

Weet iemand hoe ik een stationsletter kan toekennen aan de camera?

Heb de laatste drivers al geinstalleerd.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Sullige tip maar misschien werkt het :
Sluit hem aan op een PC met win98 erop. Die is namelijk nog niet zo slim dat hij dit soort apparaten 'herkent' als camera. Dan maakt ie gewoon een verwisselbare harddisk van de camera en kent hem een drive-letter toe.
Bij mijn Fuji camera werkt het althans zo wel.

Senile! Senile Oekaki

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Mja... sommige (oudere?) camera's worden niet herkend als zijnde een drive (Nikon Coolpix 880 bijv). In zo'n geval moeten er eerst drivers geinstalleerd worden voordat windows de camera ziet. De camera's waarvoor geen driver nodig is, gedragen zich namelijk als een USB mass storage device. Ik denk dat ook alleen die camera's worden ondersteund, omdat windows alleen daar echt toegang heeft tot het file-system, in plaats van het 3rd party systeem van de afzonderlijke cameraboeren.

Wanneer dit het geval is, kun je, als je echt wilt recoveren, het beste aan een cardreader proberen te komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Bart B op 21-09-2003 01:34 ]

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Zorg dat je hem als drive aansluit, dus met een cardreader of zo. Daarna koop je voor $29 het programma PhotoRescue, en daarmee scan je de drive. Zo heb ik tot 2 keer toe nog alle foto's van m'n memorystick gekregen. 't kost wel wat, maar het programma haalt echt alle foto's keurig van de drive. Ik heb het destijds ook met undelete en Norton Unerase geprobeerd, maar die leverede allemaal JPG's af die voor de helft grijs waren.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

@ bas,

Probeer het nu op een oude laptop die win98 draait, beter werkt het..

//

Heb het net geprobeerd, maar er gebeurd het volgende;

Sluit de camera aan via USB, Win98 herkent het als een canon digitale camera en vraagt om de drivers. Stop de canon cd erin, win98 gaat beetje zoeken, maar kan niks vinden.

Toen handmatig de .inf file geselecteerd, maar dit levert ook niks op. De canon website geraadpleegd voor de driver voor win98, maar dat is dezelfde als op de cd.

Dus iemand enig idee hoe ik die camera kan laten werken onder win98 SE? ervaringen met universele drivers? pf bestaan die niet?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 17:06 ]

Pagina: 1