Hoe op 2 monitoren film te kijken?

Pagina: 1
Acties:

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:55

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Ik heb me 2 tft's gekocht samen met een gf4 ti4200, maar nu wil ik graag film kijken op beide tegelijk: of stretched of op beide hetzelfde.

Ik heb windows nu ingesteld dat hij doet extenden op beide monitoren en het liefste wil ik dat ook houden, zodat ik niet telkens alles hoef om te wisselen.
Volgens de search is dit met powerdvd mogelijk maar ik vind nergens de optie om dit te doen. Ook lukt het me niet met bsplayer(staat in opties dat nog niet actief is).

Nu is mijn vraag hoe kan ik dus op beide schermen hetzelfde beeld zie of stretched kan kijken.

gegevens:
Powerdvd 4.0 deluxe
Bsplayer
GF4 TI4200 dualdvi (asus V9280 VS)
2 x 18.1" TFT Sony X82 aangesloten beide via DVI

-Te huur

Verwijderd

Je moet met NView buraublad beheer er 1 breedscherm van maken :)
(op een of andere manier loopt dan explorer bij mij vast 8)7 ) maar dat zou moeten werken heb ik gelezen :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer anders mplayer2.exe daarvan kun je het venster gewoon over 2 monitoren strechen. (staat in "c:progra~1/windows media player" directory)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 10:36

megaleo

Special member

Heb je dit al gezien? De grote tv-out FAQ ;)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 19:26
via mplayer2 werkt ie bij mij wel, bij mplayer gewoon niet. Heeft iets te maken met overlay.

Wat ik wel weet is dat film kijken op 2 monitoren zware shit is, niet alleen dat je ongelooflijke mega balken aan de zijkant hebt maar het beeld is door 2 gedeelt en daar tussenin zit gewoon iets van 10 centimeter ofzo, dus een auto ofzo die word gefilmt zit er niet uit als een auto van normaal formaat maar van 10 meter breed ofzo, is echt heel vaag.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:01

lordsnow

I know nothing

Ik heb ... 2 tft's gekocht, samen met een gf4 ti4200. Maar nu wil ik graag film kijken op beide tegelijk ... Ik heb Windows nu ingesteld dat hij [het bureaublad uitbreid] op beide monitoren

OK.. je wil film kijken op twee monitoren. Je hebt het bureaubad ingesteld. En wat is nu het probleem dan?

[ Voor 74% gewijzigd door lordsnow op 02-04-2003 20:43 ]

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
lordsnow schreef op 02 April 2003 @ 20:37:
Ik heb ... 2 tft's gekocht, samen met een gf4 ti4200. Maar nu wil ik graag film kijken op beide tegelijk ... Ik heb Windows nu ingesteld dat hij [het bureaublad uitbreid] op beide monitoren

OK.. je wil film kijken op twee monitoren. Je hebt het bureaubad ingesteld. En wat is nu het probleem dan?
ik wil de film gespreid op beide hebben en nview staat op de 1 of andere manier niet meer in mijn opties. wil ook niet de dupe funcite ervan gebruiken. Het moet gewoon gespreid of hetzelfde zonder dat ik nview moet gebruiken om iets aan te passen.
zie boven nview geen optie om dubbel beeld te krijgen aangezien ik hem op extended heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Yagermeister op 02-04-2003 21:05 ]

-Te huur

Verwijderd

Yagermeister schreef op 02 April 2003 @ 21:02:

[...]

zie boven nview geen optie om dubbel beeld te krijgen aangezien ik hem op extended heb.
Je moet er dus 1 beeld van maken, Ik vraag me alleen af waarom ie bij mij daar altijd crasht 8)7

Verwijderd

ik wil wel es tv komen kjken bij jou :d 2 * 18.1#!
eeuh mss zo (mijn laptop via tv-out):
Gewoon bij eigenschappen, bureaublad uitbreiden naar deze monitor.
Dan je powerdvd gewoon uitrekken over allebei de monitors en dan volledig scherm...

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 15:00:
ik wil wel es tv komen kjken bij jou :d 2 * 18.1#!
eeuh mss zo (mijn laptop via tv-out):
Gewoon bij eigenschappen, bureaublad uitbreiden naar deze monitor.
Dan je powerdvd gewoon uitrekken over allebei de monitors en dan volledig scherm...
Dat doet die dus net niet :(, ik heb namelijk al geprobeerd om ze uit te rekken en dan full screen te maken maar dan springt hij terug naar 1 scherm, wat ik ook raar vindt is dat als ik uitrek op beide schermen dan blijft 1 scherm gewoon zwart terwijl de film op de ander doodleuk doorloopt.

en als je een keer wilt tv komen kijken ff afspraak maken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Yagermeister op 03-04-2003 16:26 ]

-Te huur

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic, maar toch een vraag voor je. Ik heb gisteren ook zo'n Sony x82 bemachtigd en deze bevat maar liefst 3 helemaal dode en 4 dode subpixels. Onaanvaardbaar natuurlijk, en hij gaat dan ook terug naar de winkel maar zijn die van jou pixel-perfect of heb je ook wat dode puntjes, en zo ja, hoeveel?

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 10:08:
Misschien een beetje offtopic, maar toch een vraag voor je. Ik heb gisteren ook zo'n Sony x82 bemachtigd en deze bevat maar liefst 3 helemaal dode en 4 dode subpixels. Onaanvaardbaar natuurlijk, en hij gaat dan ook terug naar de winkel maar zijn die van jou pixel-perfect of heb je ook wat dode puntjes, en zo ja, hoeveel?
offtopic:
ik heb mijne sinds woensdag en heb tot nu toe nog geen dode pixels kunnen ontdekken.

ik heb btw de nieuwe Geforce drivers geinstalleerd en ook nog ultramon maar beide werken jammer genoeg niet hoe ik eigenlijk wil. Ik zal me toch wat meer moeten verdiepen in ultramon :P

-Te huur

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

heb je in BSPLAY multimonitor support aan of uit staan? Volgens mij maakt dat ook nog uit (het zou zelfs zo kunnen zijn dat je het beter uit kan zetten zoals je het nu wilt, maar dat weet ik niet zeker meer en ik heb BSPLAY lang niet meer gebruikt)

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
schaduw schreef op 04 April 2003 @ 15:22:
heb je in BSPLAY multimonitor support aan of uit staan? Volgens mij maakt dat ook nog uit (het zou zelfs zo kunnen zijn dat je het beter uit kan zetten zoals je het nu wilt, maar dat weet ik niet zeker meer en ik heb BSPLAY lang niet meer gebruikt)
die heb ik aan staan maar om de een of andere reden als ik het beeld gewoon zelf op beide schermen grootmaak dan zie ik nog maar op 1 scherm terwijl de ander gewoon zwart beeld geeft. :?

-Te huur

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:37

JaWa

zie hier een icon

oplossing 1: zet je overlay uit
oplossing 2: je gf moet 2 ramdacs hebben zodat je op beide monitors overlay aan kan laten staan.

ik heb er zelf ook een tijdje mee gestoeid. Conclusie als je monitors heeeeeele dunne randen hebben is het nog te doen. Maar uiteindelijk zit je toch met de standaard resoluties dus of je krijgt heel erg uitgerekt beeld (breedte) of je zit met zwart aan elke zijkant van je beeld.. dus kan je bijna net zogoed het beeld op 1 monitor houden.

[ Voor 58% gewijzigd door JaWa op 05-04-2003 12:04 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Pagina: 1