Mijn floppydrive werkt niet in windows, maar wel gewoon in dos. Een nieuwe instal hebt ook niet. Ik heb al met wat instellingen zitten spelen maar dat heeft ook niet gehopen. De floppydrive staat wel gewoon in windows, maar als ik er een diskete in doe en open gaat mij pc zeer langzaam en krijg ik na een minut de melding dat a: niet toegankelijk is.
Post je specs eens.
controlleer verder je bios settings eens en je device manager.
en gelukkig nieuwjaar? het is inmiddels 2 april
controlleer verder je bios settings eens en je device manager.
en gelukkig nieuwjaar? het is inmiddels 2 april
Ik weet allen van deze pc dat het ook 468 100 MHz is
. In de device manager worden verder ook geen conflikten aangegeven, het heeft allemaal ook gewoon gewerkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Brokencore op 02-04-2003 20:39 ]
Probeer eens een ander kabeltje als je het hebt voor je fdd. Bij mij werkte hij eens niet onder Windows 2000 (wel onder 98) en met een ander kabeltje werd dat opgelost.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Andere kabel of drive heb ik reeds geprobeert, zonder effect.
[ Voor 16% gewijzigd door Brokencore op 02-04-2003 20:44 ]
Hmmm... dit vind ik een interessante opmerking: onder Win2K doet mijn floppy het idd niet ('Disk is not formatted' etc.), maar booten van een Win98-bootdisk is geen enkel probleem. Als het lukt: thx!pinockio schreef op 02 april 2003 @ 20:39:
Probeer eens een ander kabeltje als je het hebt voor je fdd. Bij mij werkte hij eens niet onder Windows 2000 (wel onder 98) en met een ander kabeltje werd dat opgelost.
Niemand een andere oplossing?? Het heeft wel gewerkt dus hij moet ook weer kunnen werken.
In apparaatbeheer de drive misschien een keertje verwijderen en opnieuw laten detecteren?
Verwijderd
zal wel niet, een nieuwe install haalde ook al niets uit.Yngwie- schreef op 05 April 2003 @ 09:40:
In apparaatbeheer de drive misschien een keertje verwijderen en opnieuw laten detecteren?
ik heb dit ook wel eens gehad, dat was gewoon een floppy die door windows niet ondersteund wordt. geen idee hoe dit kan, maar het bestaat.
dus: werkt die floppydrive wel met een andere windows pc? werkt een andere floppydrive wel goed in de probleem pc met windows?
laat maar zitten:
heb jij toevallig een ls-120 superdisk? (van die zip disks op normaal floppy formaat)BHZ-Robert schreef op 04 April 2003 @ 13:06:
Niemand een andere oplossing?? Het heeft wel gewerkt dus hij moet ook weer kunnen werken.
die geven onder w98 (alleen de eerste editie voorzover ik weet) nog wel eens een conflict met de fdd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 09:55 ]
Pagina: 1