RefeshRate problemen met Radeo9700pro op IIYAMA VM451

Pagina: 1
Acties:

• Tuud
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik zit nu al een tijdje tegen een storend flikkerend beeld te kijken. Ben overgestapt van een Geforce3TI500 naar een hercules prophet 9700Pro.
Hierop zit een Vision Master Pro 451 met de laatste IIyama drivers. Tevens gebruik ik voor mn radeon de laatste catalyst drivers.

Het probleem is echter dat mn monitor niet hoger dan 75hz wilt in windows. Als ik mijn vernieuwings frequentie instel op bv 85hz, en ik kijk vervolgens op mn OSD van mn monitor zegt die vrolijk dat ie 75hz is. Verschillende resoluties geprobeerd maar komt hier niet boven uit. Wanneer ik op 70hz in windows draait, zegt mn OSD dat de monitor ook op 70hz draait.

Nu heb ik met mn oude geforce verschillende nvrefresh fixes gedraaid, maar allen ge-uninstalled toen mijn radeon erin ging. Had voorheen nooit problemen met deze monitor op die geforce.
Dus op de 1 of andere manier accepteert mn monitor van die radeon dat ie niet boven de 75hz mag komen. Monitor zit trouwens analoog op de radeon

Iemand een idee hoe dit op te lossen..?? :?

Alvast bedankt,
Tuud

Tuut Tuut....

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heb je al in de ati tabs bij monitor gekeken ? Daar kan je ook refreshrate instellen ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.rage3d.com/r3dtweak/
gebruik deze dan ff :)
dan moet je alleen de custom display modes installeren.
krijg je een extra tab en daar kan je bij standaard modes de ref. aangeven :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Tuud
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
dacht dat ik alle tabs had gehad....maar was nog ns goed wezen kijken...en inderdaad bij monitor attributes stond DirectX Override Refresh Enabled op 75HZ.....deze maar gedisabled en zelf 85 ervan gemaakt. Toppie....en bedankt

Tuut Tuut....

Verwijderd

Dit moet je in ieder geval doen.......en Rage 3D Tweak voor de games...

Eigenschappen voor bureaublad --> Instellingen --> Geavanceerd --> Weergaves en dan op monitorbalk klikken --> Op blauwe knop klikken van gebruik DCC informatie (uitzetten dus) Dan kun je zelf bepalen wat je refreshrate is!