[php] verbinding tussen 2 tot 4 computers???

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
Ik ben van plan om een spelletje te maken. Een kaartspel om precies te zijn. Dat je met 4 mensen kan spelen.
Nu zat ik met het probleem om de zetten te "bewaren" zeg maar.
Nu kan ik die zetten in een mysql-db plaatsen, en met JS een refresh script maken, dat zich om de 5 a 10 sec refresht.
Maar wat ik me eigenlijk afvroeg, kan je met php een verbinding maken tussen 4 computers :?
dan hoef ik ook niet moeilijk te doen met een mysql-db.

Ik verwacht dat het niet kan, oa omdat php serverside is, maar misschien is er een trucje zodat het wel kan :?

Ps.
ik heb gegoogled & gesearcht, en ben natuurlijk op php.net geweest :)

--edit--
even om verwarring te voorkomen, het spel speel je gewoon in je browser (lijkt me loish :) )

[ Voor 9% gewijzigd door EL_Loco op 02-04-2003 18:12 ]

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 19:01

Tux

http://www.php.net/manual/en/function.fsockopen.php Hiermee misschien.

Of alle pc's gewoon een website laten openen ofzow met php script.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Je moet uberhaupt met een client-server systeem werken, waarbij je meer clients op 1 server hebt draaien. Tenzij je van plan bent om alle clients apache+php te laten installeren. Maar dan nog maak je het jezelf alleen maar lastig, want dan moet het client-sided deel met een lokale apache gaan communiceren. Dat heeft geen enkel voordeel ten opzichte van een remote (centrale) host, volgens mij :)

Ik vraag me dus af want je dan zoal in gedachten had ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
waaraan ik dacht:
1 sever met script voor het spel
2 op de clients worden de "zetten" bijgehouden, dus de client houd alles bij

Maar ik geloof dat het toch makkelijker is met mysql en regelmatig refreshen...

malleo omnia consentiunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Je wilt de browser van de speler connecties laten accepteren die niet via de standaard HTTP wegen gaan waarschijnlijk. Die ondersteuning bieden browsers normaal gezien niet, tenzij je ze uitbreid met bijvoorbeeld ActiveX componenten of misschien dat het mogelijk is met een Java Applet, maar dan zie je dus af een een PHP-only oplossing.

In plaats van regelematig refreshen kunnen je ook de HTTP-verbinding kunstmatig lang openhouden. Als ik me niet vergis moet dit volgens de specificatie perfect gaan, maar zijn er wat browser van onder andere een grote softwarefabrikant die dat niet zo leuk vinden. Dit concept is wel uitgewerkt in sommgie PHP / JS -only chat box omgevingen. Zoek daar eventueel eens naar.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
bedankt, xal nog eens gaan zoeken :)

malleo omnia consentiunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In vb kan je dat ook doen met Winsock ofzo .. Gewoon een commando naar de server versturen en dat dan op de server doorgeven aan alle andere computers zodat het interactief wordt ..

In php zou dit ook moeten kunnen met dat fsock open maar dan kan je niet zoiets maken als een timer. Dan kan je kiezen tussen een javascript zoals al was gezegt of je kan iets maken dat hij iets naar een txt schrijft en dat andere computers dat ophalen om de x aantal sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL_Loco

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 20:55:
In vb kan je dat ook doen met Winsock ofzo .. Gewoon een commando naar de server versturen en dat dan op de server doorgeven aan alle andere computers zodat het interactief wordt ..

In php zou dit ook moeten kunnen met dat fsock open maar dan kan je niet zoiets maken als een timer. Dan kan je kiezen tussen een javascript zoals al was gezegt of je kan iets maken dat hij iets naar een txt schrijft en dat andere computers dat ophalen om de x aantal sec.
helaas valt vb voor mij af, daar heb ik de ballen verstand van ;)
maar wat je zegt over opslaan in txt en ophalen, dat is ook nog een optie waar ik niet aan gedacht had

malleo omnia consentiunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Php is hier niet echt voor bedoeld, het zal de speelbaarheid niet echt ten goede komen.
Ik zou eerder voor Java gaan of voor c++ oid.

Ik prog zelf ook altijd graag met php, maar bij dit soort dingen zie ik er vanaf.

Als je erg goed met php om kan gaan dan is het niet al te moeilijk om java uit te proberen.
Ik raad je aan om ook andere opties open te houden (evt zelfs flash oid)

edit:

rare zin

[ Voor 6% gewijzigd door nhimf op 03-04-2003 09:39 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Pagina: 1