• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 10:43
Hoi,

Mijn pa vroeg me om een digitale camera te bestellen van rond de 300 euro. Ik zat zelf te denken aan de Canon Powershot A60.
Belde mijn pa net op dat hij van een collega een tip had gekregen over een 4.0 megapixel camera. De Yakumo Mega-Image 45. Dit stukje techniek moest 349 euro gaan kosten. Ik was een beetje sceptisch en ben dus eens gaan zoeken op het WWW. Maar er is bitter weinig informatie/ervaringen over bekend. Zelfs dpreview heeft er nog nooit van gehoord.

Kan iemand mij wat meer vertellen over deze camera?

Graag alleen reageren op de vraag en niet met andere mogelijkheden voor 300 euro aan komen zetten!

Apple en Joppiesaus all the way

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
het heeft iig een 4 mp CCD en en volgens mij 3 maal optische zoom, dus het is geen opgewaarde trust.

Maar megapixels zeggen niet zoveel, de lens is minstens zo belangrijk, en ik denk dat je met een a60 mooiere foto's maakt dan met deze, gewoon omdat er in de canon allemaal kwaliteit spul zit.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Geen voorbeeld foto's ergens op internet = verdacht.

Ik zou hem in ieder geval nooit kopen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, probeer over deze cam maar eens een review te krijgen, of support. Ik ken dat hele Yakumo maar heel vaag, de merknaam zegt me dus wel wat, maar Canon is gewoon een A-merk op fotogebied. Slechte lenzen maken van een 4MP CCD een 2MP CCD qua resolutie. Daarmee bedoel ik dat de lens dermate slecht is dat er gewoon geen scherpe foto op 4MP mee te maken is.

verkijk je dus niet op de 4MP specs, het kan natuurlijk zijn dat dit zo'n sporadische goede B-merk cam is, maar ik vrees van niet.

Het is een beetje zoals met PC's: aantal GHz zegt heel wat, maar zeker niet alles. Een 2,6GHz model kan langzamer zijn dan een 2GHz model.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 10:43
Net toch maar de Canon PS A60 besteld met 64 mb erbij - 331 €

Ik heb wel vertrouwen in deze camera!

Apple en Joppiesaus all the way