Toon posts:

Hotmail wéér zo lek als een mandje...

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
haj,

kom net thuis, zusje in rep en roer... Help, mijn hotmail is gehackt...
Wat blijkt...Om de haverklap komt er te staan dat ze al op een andere locatie is ingelogd... Als ze dan haar pw wil veranderen mbv de geheime vraag + antwoord blijkt ook haar geheime vraag te zijn veranderd... In rara wie zijn wij?
Toen we daar zomaar iets in tikten, en op pw veranderen drukten, kwam er een scherm dat het antwoord niet goed was (nogal logisch, wat gegokt..), MAAR de vraag was ook weer veranderd.. nu in 'het antwoord op de geheime vraag is het was maar een geintje'... en toen konden we haar pw weer echt veranderen, meteen ook de vraag+antwoord weer veranderd..

K kan wel een keertje lachen met zulke dingen.. Maar met wat voor dingen heeft die scriptkiddie dat gedaan?? (en hoe kan ik dus evt zorgen dat het mij niet overkomt.....)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:25
te makkenlijk paswoord, of je zusje heft en progje accept, waardoor msn afmeld, en zij haar wachtwoord opnieuw moet invullen (lijkt maar zo, ondertussen tikt ze haar paswoord voor de ogen van de persoon die haar dat progje had gestuurd...)

Hotmail kan NIEt gehackt worden, je kan niet zomaar in microsofts systeem komen, en users editten ofzo, geloof me, echt niet.

Het zijn de users die makkelijke paswoorden hebben, of simpele geheime vragen (hoe heet me hond -> 'goh, zag op je website dat je een hond had, hoe heet ie? ik heb ook een hond... '

Verwijderd

Waarschijnlijk kent degene je zusje. En wist hij toevallig het antwoord op haar geheime vraag. Sommige mensen stellen namelijk wel een heeel erg makkelijke geheime vraag weet ik uit ervaring :)

Verwijderd

Hotmail is echt niet zo lek als een mandje je zusje heeft waarschijnlijk gewoon een TE simpele vraag gehad die evt. een bekende heeft kunnen raden.

Edit: te laat, maar zoals hierboven het is gewoon user error...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 17:17 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:35

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik ben het met Trinity en Hemporer eens.

De hoofdreden is het feit dat de geheime vraag in het nederlands is gesteld, dat had bij je toch wel een belletje moet laten rinkelen. Als ik wat met Hotmail zou hacken, dan had ik alles wel in het engels gedaan. (8>

Die 0.5 % van hotmail die nederlands verstaat.... :>

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Mja, er is dus geen reden om aan te nemen dat dit een echte 'hack' is. Verder is dit al vrij vaak aan bod geweest, makkelijke passwords of antwoorden op geheime vragen zijn de oorzaak van al dit soort "hacks".

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.