Traag netwerk naar windows2000 server

Pagina: 1
Acties:

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
Ik heb thuis en netwerk van 5 pc's allemaal 100mbit aan elkaar verbonden met een 3com switch.

nu sinds een week ofzo was mijn netwerk verbinding naar mijn windows 2000 server bagger traag. +- 10mbit. heb de verbindingen hard op 100mbit gezet. en op bijde netwerkkaarten getest intel pro 100 S en een 3com kaart. bijde hebben ze een snelheid van ong 10 mbit. verschillende kabels ook geprobeerd.

ik dacht naja herinstaleren die boel en klaar. niet dus~~!!! ik linux erbij gezet om een hardware probleem uit te sluiten. met mandrake 9.1 gaat het gewoon met 8 tot 10 mb per seconde dus das bijna de volle 100 mbit.

heb getest onder windows xp,2kpro naar die w2k server. naar linux heb ik vanuit dezelfde pc's getest.

zou dit een driver probleem kunnen zijn of is er wat anders aan de hand???

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

Verwijderd

stond de linux bak ook op dezelfde port van de switch? (is de switch manageable?)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
Je hebt verschillende netwerkkaarten geprobeerd dus daar ligt het probleem niet, of ze moeten allebei kapot zijn :) Ik denk dat je eens moet kijken of de server door Windows 2000 server niet te zwaar bealst wordt. Probeer ook eens te kijken of je niet vreemde processen hebt lopen. Op wat voor systeem heb je het zaakje lopen?