Toon posts:

access XP en macro email versturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een behoorlijk gecompliceerde database in acces, maar alle pc's moeten naar office xp, we draaien nu nog overal office 97.

Ik heb de database geconverteerd zonder problemen maar tijdens het versturen van een email via een macro in access verschijnt er een beveiligings waarschuwing.
Deze kan na 5 seconden wel worden bevestigd maar het is wel irritand als je meer dan 100 berichten per dag verstuurd.

Weet iemand hoe deze melding te omzeilen is. Ik ben al wel op de microsoft site geweest maar die hebben alleen een oplossing om dit in exchange 2000 aan te passen. Maar op dit moment draaien we nog exchange 5.5.

Alvast bedankt.

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

welke link van microsoft heb je bekeken?
dit link gaat dan wel over 2000 maar als je die link even doorgeeft kunnen we kijken wat je excacte probleem is.
ik ken de foutmelding zo niet.
misschien na de uitleg over 2000 wel.

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Verwijderd

Het is geen foutmelding, maar een security setting! Ik zal straks even zoeken of ik daar info over kan vinden.

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:42
Ik heb dat hier op mijn werk ook. Systeembeheer wil de beveiliging natuurlijk niet uitzetten. Er zijn een paar oplossinkjes. Ik gebruik hier zelf Express Clickyes voor. Dat is een proggie dat op de achtergrond draait en als het actief is al die meldingen direct met "Ja" beantwoord. (zonder 5 seconden wachten) Het proggie schijnt volgens de site vanuit vba te benaderen te zijn, zodat je kunt zorgen dat het alleen actief is als het aangeroepen wordt.

http://www.express-soft.com/mailmate/clickyes.html

Als je je gaat verdiepen in de aansturing via vba zou ik het leuk vinden als je me op de hoogte houdt.

[ Voor 4% gewijzigd door Heras op 03-04-2003 09:50 . Reden: url aangepast ]

Verwijderd

Topicstarter
tnks Heras _/-\o_ , dit programma lost inderdaad het probleem op. ik heb de melding bij microsoft ook nog even opgezocht dit is
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;263073
Het gaat hier wel over office 2000, maar office xp heeft deze beveiliging standaard.