Toon posts:

Asus P4PE + radeon 9700

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zo , na ongeveer 3 dagen lang alle posts gelezen te hebben die maar enigzins met mijn specs te maken hebben, denk ik dat gerust kan zeggen dat ik me een regelrechte noob voel als ik zo die post lees.

Ik hoop dat er mensen zijn die goeie tips voor me hebben.

Nou daar gaat ie dan : ca. 2 weken geleden nieuwe componenten gekocht om een mooi systeempje in elkaar te zetten.

1- Thermaltake XaserII 5000 case incl. 360 W voeding met 5 casefans erin
2- Asus P4PE mobo met de hele klerezooi erop ( Lan, Raid, Sound enz. )
3- P4 2,53 boxed
4- 512 mb pc2700
5- Club 3d Radeon 9700 (non pro)

2 HDD van 40gig 7200 rpm uit mn ouwe systeem erbij en alles in elkaar gezet en ..... het werkt, maar....

het loopt naar mijn idee niet goed, dit zijn mijn problemen :

1) bij unreal tournament hoor ik door mijn boxen een geluid ( altijd moeilijk om een geluid duidelijk op te schrijven ;) ) wat lijkt alsof er iets uitschakeld.
geluid van hoog naar laag en het klinkt als een soort van waarschuwing.
Dit komt trouwens alleen voor bij UT en niet bij andere games.
Wie heeft enig idee wat dit kan zijn ?

2) 3dmark03 geeft een score van ca. 3700 met de laatste geinstalleerde drivers.
Met 3.1 drivers was het ca. 200 hoger maar dat lijkt me nog te laag als ik dat vergelijk met vergelijkbare systemen. ( soms 1000 marks te laag )
Nou weet ik dat benchmarks niet zaligmakend zijn, maar het zijn tenslotte benchmarks en geven een idee over je systeem.
Ik heb als van alles geprobeerd om de score omhoog te krijgen zoals mn drivers te deinstalleren en directx9a er op zetten en daarna weer de drivers te installen, oude drivers, nieuwe drivers en zelf een gemodificeerde driver die je kaart als een 9800 laten draaien, bios geflashed naar 1002, bios settings veranderd enz. enz.

3) sisosoft Sandra was een volgende stap om te kijken of er misschien daar problemen in opduiken, maar daar kom ik niet eens doorheen want bij winsock analyse krijg ik een blauw scherm.

4) in Directx9a staat dat mn AGP niet ingeschakeld is en dit is niet te veranderen, is dit normaal ??

Voor de rest heb ik nog een probleempje met het aansluiten van mn temp. monitor, als iemand daar de oplossing voor heeft graag , maar is niet echt belangrijk.

Voordat ik mn systeem ga overklokken , wil ik dat het eerst optimaal draait op standaard specificaties ( lijkt me normaal )

Als iemand van jullie ideetjes heeft of soortgelijke problemen heeft gehad, graag jullie reacties.

Thanx !!!

mijn sys:
http://specs.tweak.to/5778

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

3dmark'03 is vrij zwaar hoor, verwacht geen score van 10.000 met jou specs ;)

/edit
gebruik je de onboard geluidskaart?

[ Voor 26% gewijzigd door beschuitfluiter op 02-04-2003 16:28 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik met 3dmark03 geen scores krijg die zo hoog liggen als bij de voorgangers, maar een score die ca. 1000 marks lager liggen als bij vergelijkbare systemen ( niet overclocked) lijkt mij veel . toch ?

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Heb je de intel inf drivers wel geinstalleerd? Als je dit niet gedaan hebt kan het idd zijn dat dx je agp niet kan herkennen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de intel inf drivers geinstalleerd en DX9 ziet nu idd wel mn agp.
Dus dat probleem is opgelost.
Het geluid bij het opstarten van UT blijkt het Aureal3D geluid te zijn.
dus 2 problemen opgelost, bedankt voor de tips

Blijft nog steeds over dat mn 3dmark03 nog steeds onder de 4000 punten ligt en dat geeft toch aan dat iets nog niet goed is. Na veel speurwerk kom ik bij vergelijkbare systemen meestal scores tegen van rond de 4700 ( een verschil van ca. 20% )

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 16:43:
Ik weet dat ik met 3dmark03 geen scores krijg die zo hoog liggen als bij de voorgangers, maar een score die ca. 1000 marks lager liggen als bij vergelijkbare systemen ( niet overclocked) lijkt mij veel . toch ?
De reden dat al die scores hoger liggen is volgens mij gewoon simpelweg omdat die mensen met een 9700 PRO werken... Je drivers zijn namelijk geinstalleerd als zijnde 9500/9700 series. Zelfs met mijn (AMD) processor op 12x190 en videokaart op 342/690 kom ik net op de 5100 en dat is met een 9700 Pro...

Dan zie ik dat je nog helemaal niets heb overclocked en dat je een iets langzamere videokaart hebt, dus zeg ik: volgens mij niets aan de hand met die score...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dubbelpost :(

Je hebt het al eerder in het P4PE topic gepost en dan nog open je weer een topic?
Niet meer doen dus.. Één post is genoeg.

Deze ene topic gaat dicht, omdat het niet echt netjes is om jouw posts en de replies daarop uit een groot topic te verwijderen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.