Serv-u rechten werken niet mee

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22
Ik wil de gebruikersrechten van de accounts zo instellen dat elke gebruiker de map c:\FTP ziet en c:\FTP\username elke user heeft dus zn eigen map en kan in de hoofdmap komen. maar nu wil ik dus dat bijv. pietje niet de map van klaasje kan zien en ook niet die van kees maar wel de rest van de mappen die in de hoofdmap staan en dat wil niet echt lukken, zit er niet een functie in serv-u waarin je mappen aan kan geven waar een bebruiker niet in kan? of welke map rechten moet ik een gebruiker geven?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zet dan gewoon de username map in een andere directory. En maak per user een virtuele map aan.

• MewBie
kan je ongeveer uitleggen hoe dat werkt, ben het nu wel aan het proberen maar het lukt niet echt.
Ik heb nu het volgende:
C:\FTP\Usermaps wordt de map met alle user dirs, als alles werkt verberg ik die gewoon
als ik bij virtual maps het volgende doe voor user Daan:
physical path: C:\FTP
mapped to: C:\FTP\Usermaps\Daan\%USER%
virtual name: %USER%

krijgt user Daan alle mappen die in map c:\ftp\Usermaps staan te zien in map c:\FTP is opzich beter als eerst maar nu wil ik dat hij alleen zn eigen map ziet.
als ik bij mapped to ipv \usermaps\daan\%USER% \usermaps\%USER% maak krijg ik niks te zien :(

*beeeeep*

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zet gewoon de usermap in bijvoorbeeld c:\usermaps en niet in c:\ftp

ik heb nu niet de beschikking over servu dus kan het helaas niet testen. Maar volgens mij is dit wel gewoon mogelijk.

• MewBie
Noork schreef op 02 April 2003 @ 16:35:
Zet gewoon de usermap in bijvoorbeeld c:\usermaps en niet in c:\ftp

ik heb nu niet de beschikking over servu dus kan het helaas niet testen. Maar volgens mij is dit wel gewoon mogelijk.
ok c:\ftp\usermaps is nu c:\ftpusermaps maar volgens mij zit ik het op een of andere marnier verkeerd om te linken, maar als ik het omdraai werkt het ook niet :(

*beeeeep*

• MewBie
het is in zeker zin gelukt, maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Elke user krijgt nu C:\FTP te zien en alles wat daar in staat en een link genaamt Eigen Map met daarin zn usernaam en als hij daarop klikt de inhoud van zn eigen map. Nu wil ik nog dat als hij op Eigen Map klikt gelijk de inhoud van zn eigenmap te zien krijgt.

ik gebruik nu de volgende instellingen:
physical map: C:\FTPusermaps
mapped to: C:FTP
Link name: Eigen Map
Wat moet ik achter physical map toevoegen om bovengenoemde resultaat te krijgen?

*beeeeep*

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Is het niet makkelijker om onder dir access de directory aan te geven waarvan je niet wil dat de betreffende user 'm ziet, en dan zet je alle rechten voor die dir, dus inclusief read en list, gewoon uit?
Pagina: 1