Toon posts:

Nes titels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vroegahhhh was alles beter, en in dat kader speel ik nu weer wat oude NES spellen.
Nu wil ik graag een bepaald volleybal spel hebben alleen ik kan niet meer op de naam komen!

het was een beach-volley spel met van die opgepompte ventjes en echt van die vierkante blokhoofden
Als je een smash maakte stond er weleens SLAAAAAMMMMMM oid in beeld en als je blockte uddd of gmpff

Volgens mij had je er ook een voetbal variant van, dezelfde poppetjes heb ik weleens gezien op de gameboy.
maar in 1e instantie gaat het me dus om die beach volley titel.

Misschien kunnen we er een centraal topic van maken of weten jullie zelf nog geinige titels.

tot later

Verwijderd

venice beach volleyball ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee het was met ventjes

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

SuperSpike V'Ball,

Volleyball (zoho...origineel),

King of the Beach..?

Ik denk de eerste:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/suspvbg.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door the_Omniscient op 02-04-2003 17:53 . Reden: jeez, pic maar ff op eigen webspace gegooid ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

the_Omniscient schreef op 02 april 2003 @ 17:30:
SuperSpike V'Ball,

Volleyball (zoho...origineel),

King of the Beach..?

Ik denk de eerste:

[afbeelding]
King of the beach was toch een PC game?
_/-\o_

• the_Omniscient

the_Omniscient

DeX schreef op 02 April 2003 @ 17:31:
[...]

King of the beach was toch een PC game?
_/-\o_
Dat ook. Maar er is dus tevens een NES-versie van:

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendonerd.com/jpegs/Manual-Pics/MKingofBeach.jpg

Verwijderd

Volleyball titel ken ik niet.
Wel Kirby :D _/-\o_
Ik speel het nog steeds :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 19:58:
Volleyball titel ken ik niet.
Wel Kirby :D _/-\o_
Ik speel het nog steeds :)
Mario Bros 0wnage :P

al was DKC op de snes veel koeler kwa gameplay vond ik :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08
Misschien staat de titel hier ergens tussen?
http://nes.cheats.de/index.html?

Die gasten van cheats.de hebben voor vrijwel elk platform cheats :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Super Spike VolleyBall idd. Onder andere met de mannetjes van Double Dragon als spelers.

Dat voetbal spel waar je het over hebt is Nintendo World Cup.

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo.no/retro/nes/spill/bilder/worldcup2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo.no/retro/nes/spill/bilder/worldcupl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.atarihq.com/tsr/nes/worldcup.jpg

Verder had je op de NES natuurlijk het nog steeds ongeslagen boksspel Punch Out. :) Met tegenstanders als The Great Tiger, Soda Popinski, Mr. Sandman,Super Macho Man, Bald Bull en King Hippo :)

Afbeeldingslocatie: http://64.95.118.51/images/opti/62/fe/704553-609833-games_cover-resized200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nemoprod.net/emu/console/neshot/mtpo.gif

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

Rival24

I'll Be Back

WAAAA, dat voetbal spel is zoo ongelooflijk gaaf. Je kunt die gastjes altijd zo lekker onderuit hengsten :P. Ik wilde altijd dat ene gastje zijn met de zonnebril. Prachtig om dan die gasten van kameroen op hun bakkes te slaan :D.

• GZ

GZ

!!

12844. Gelijk in de finale. :P

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Nintendo World Cup en Super Spike V'Ball speel ik beide nog regelmatig, ongelooflijk wat een replay value.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Super Spike V-Ball is 'm ja... m'n neef had dat spel en iedere keer als we bij m'n tante op bezoek gingen zat ik de hele middag achter dat ding :D

Ik had ook een NES maar geen Super Spike V-Ball... :'(

Een paar maanden geleden heb ik 'm nog gespeeld op een emulator... maar da's toch anders (niettemin zeer cool 8))

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen ik heb die titels gevonden en beleef er wederom veel plezier aan :)

nu was het met Nintendo World Cup zo dat je een soort superblast kon doen; de bal wordt ovaal, je hoort een raar geluidje en niets kan het meer stoppen.

Erg gaaf natuurlijk, alleen weet ik nooit hoe dat nu precies werkt, zulke dingen gaan altijd perongeluk net zoals moves bij een vechtspel.
weet iemand het nog?

Verwijderd

/me wil weer de NES aansluiten..

• GZ

GZ

!!

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 19:42:
ok mensen ik heb die titels gevonden en beleef er wederom veel plezier aan :)

nu was het met Nintendo World Cup zo dat je een soort superblast kon doen; de bal wordt ovaal, je hoort een raar geluidje en niets kan het meer stoppen.

Erg gaaf natuurlijk, alleen weet ik nooit hoe dat nu precies werkt, zulke dingen gaan altijd perongeluk net zoals moves bij een vechtspel.
weet iemand het nog?
Met een omhaal doe je die schoppen altijd. Maar je hebt er "slechts" 5. Nu weet ik niet meer of dit per helft is of per wedstrijd. Verder kan het ook zijn dat je gewoon lopend die Superkicks maakt. Je moet dan een bepaald aantal stappen maken. Ook dit is per land verschillend. Deze gaan dan wel van de 5 schoppen af die je hebt. :)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:18

Phydomir

Dennis

zo'n omhaal was toch gewoon A+B

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 10:25
Was dat niet op de Super nintendo? Ik kan me nog herrineren dat ik daarop ook altijd zo'n voetbal spel speelde en dan zo'n omhaal, en apart geluidje, bal vervormd en dan zit ie altijd :P (bijna ;))

Verwijderd

Ik zoek ook een bepaald spel
ik weet niet precies uit welk jaar het komt maar ik denk uit 1993 of zo
het is een duits spel tenminste als ik het hier bij de videotheek huurde was het duits
en het begint heel vaag
je staat met een groep jongeren voor een huis
en je moet eerst probeeren om de sleutel van het huis te vinden

meer info kan ik niet geven want ik weet echt niet meer hoe het verder ging

• the_Omniscient

the_Omniscient

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 23:56:
Ik zoek ook een bepaald spel
ik weet niet precies uit welk jaar het komt maar ik denk uit 1993 of zo
het is een duits spel tenminste als ik het hier bij de videotheek huurde was het duits
en het begint heel vaag
je staat met een groep jongeren voor een huis
en je moet eerst probeeren om de sleutel van het huis te vinden

meer info kan ik niet geven want ik weet echt niet meer hoe het verder ging
Dat zal toch wel Maniac Mansion zijn. Een hoop mensen hebben hier de Duitse versie van, waarom dat zo is weet ik niet precies. Ik had wel de Duitse versie van "North & South", maar bij Maniac Mansion heb je echt _veel_ text nodig, dus... tja. Vreemd.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
Maniac Mansion heb ik pas nog gespeeld (rom...), ooit vroegah op de echte hardware gespeeld, maar is het nou echt zo dat je daar perse bepaalde ventjes moet kiezen, anders kun je niet verder? Of kun je wel met ieder willekeurig team uiteindelijk het spel uitspelen, alleen dan op een andere manier? Ik lees nl. steeds over Bernard in walkthroughs, maar die had ik nou net niet gekozen. Dus ik kom nu ook zogauw niet verder. M'n team lijkt te dom om een radio tube uit de radio te pakken en om tools te gebruiken??

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Maniac Mansion... die had ik voor PC. Nu heb ik hem nog als onderdeel van Day Of The Tentacle, een van de koelste adventures ooit. Bernard zal wel veel in walkthroughs zitten omdat dat de enige is die naar het vervolg gegaan is volges mij.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

cool topic.. heb afgelopen week een nes gekocht (ja gekocht ja :) ) en heb zelda, rush'n attack en sinds zaterdag ook.. ja ja world cup. Lachuh dat spel zeg.. lekker beuken en niemand die er wat van zegt.
En je krijg idd 5 schoppen PER helft... dus 10 hele wedstrijd. Die Volleyball game moet ik ook ergens halen! Kan die ook nog goed herinneren.. ah the good old days

Wat me erg opgevallen is dat er vroeg veel 2-player co-op games waren... dat was juist het leuke eraan. Nu is het allemaal maar battlen tegen elkaar.. :|

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 11:52 ]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-02 15:03
World Cup is meesterlijk, vooral met 4 man tegelijk over dat scherm rennen. Prachtig spel ook voor de niet voetbal liefhebber (like me :)). Four Score heerst :)

Flickr | Lego collectie

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik plijt nog steeds bij Super Maria Bros Deluxe voor de SNES :). Als er vandaag de dag nog zulke spellen werden gemaakt (met up to date grafics natuurlijk, maar ik bedoel met zo'n gameplay) dan zouden er de komende jaren geen spellen meer gemaakt hoeven worden (iedereen speelt dat ene spel). Zou ons weer wat geld schelen en de fabrikanten zouden zich weer kunnen focussen op wat genoemt word "gameplay". :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

daar had je toch ook een ijslevel in...???? zo dan ligt die nog achter op zolder samen met Robin Hood, Mario 1 t/m 3, star wars, batman, captian planet en nog een stapel.. mijn favo was zown roller schaat spel waarin je andere kereltjes neer kon poffen en de eindbaas van level 1 was een helicopter die bommen dropte :) of zo iets... owja en nooit uitgespeelt laaste level ging in altijd dood :(

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11-2025
Wie weet de titel van het volgende spel ik ben er al tijden naar opzoek!

Je kon het alleen of met z'n 2en spelen en je liep dan met een soort rambo ventjes die je vanaf schuinboven zag rond te hopsen en op alles te schieten wat beweegt??

Metal to the bone

Verwijderd

Contra? Was alleen niet van schuinboven ofwel?

• the_Omniscient

the_Omniscient

BOCmetalhead schreef op 28 april 2003 @ 12:37:
Wie weet de titel van het volgende spel ik ben er al tijden naar opzoek!

Je kon het alleen of met z'n 2en spelen en je liep dan met een soort rambo ventjes die je vanaf schuinboven zag rond te hopsen en op alles te schieten wat beweegt??
Ikari Warriors, me dunkt dat je dit bedoelt. Handgranaatjes en tanks, en idd: alles moet kapot.

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 28 april 2003 @ 00:27:
[...]
Dat zal toch wel Maniac Mansion zijn. Een hoop mensen hebben hier de Duitse versie van, waarom dat zo is weet ik niet precies. Ik had wel de Duitse versie van "North & South", maar bij Maniac Mansion heb je echt _veel_ text nodig, dus... tja. Vreemd.
thx dat is hem idd :) _/-\o_

• GZ

GZ

!!

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 12:26:
daar had je toch ook een ijslevel in...???? zo dan ligt die nog achter op zolder samen met Robin Hood, Mario 1 t/m 3, star wars, batman, captian planet en nog een stapel.. mijn favo was zown roller schaat spel waarin je andere kereltjes neer kon poffen en de eindbaas van level 1 was een helicopter die bommen dropte :) of zo iets... owja en nooit uitgespeelt laaste level ging in altijd dood :(
Rollergames. Next...

Uitgespeeld uiteraard 8)

• Captain Pervert
Eegee schreef op 28 april 2003 @ 00:44:
Maniac Mansion heb ik pas nog gespeeld (rom...), ooit vroegah op de echte hardware gespeeld, maar is het nou echt zo dat je daar perse bepaalde ventjes moet kiezen, anders kun je niet verder? Of kun je wel met ieder willekeurig team uiteindelijk het spel uitspelen, alleen dan op een andere manier? Ik lees nl. steeds over Bernard in walkthroughs, maar die had ik nou net niet gekozen. Dus ik kom nu ook zogauw niet verder. M'n team lijkt te dom om een radio tube uit de radio te pakken en om tools te gebruiken??
Dat kan alleen Bernard, de technicus.

Bij mijn weten kun je het op een aantal manieren uitspelen;

- Via een demotape van Green Tentacle (Razor, Syd, die kunnen muziek maken)
- Manuscript van meteor editen met Wendy
- Foto's ontwikkelen met Michael (Ed helpt je dan)
- Meteor police inschakelen met Bernard (door de radio te fixen)

De rest is een beetje overbodig, Jeff die surfer kan de telefoon repareren maar dat kan Bernard ook. Dit is alleen om Edna af te leiden, verder heb je er niet zoveel aan. Syd en Razor zijn hetzelfde, en dan heb ik ze volgens mij allemaal gehad.
De meteor kan je verder aan de plant voeren, in de kofferbak van de auto doen en die dan starten, dus via Bernard laten oppakken of met behulp van Wendy wereldberoemd maken :)

Dave is natuurlijk de leider en kan verder niets specifieks.

Ik vond de NES versie wel VEEL beter en mooier dan de PC versie (die ik later pas in handen kreeg). Een verschil is wel dat je in de NES versie de hamster niet in de magnetron kan doen, in de PC versie wel, wat resulteert in een geëxplodeerde hamster. Nintendo vond dat niet zo geschikt voor haar doelgroep.

Leuke site is overigens www.nesfiles.com

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 12:50:
Contra? Was alleen niet van schuinboven ofwel?
Contra is de Japanse titel.

In Europa werd het uitgebracht onder de namen Probotector 1 en 2, en daarin was je een robot. Sommige levels waren sidescrollers, andere waren top-down-views zoals die dude beschreef. Maar dat moet inderdaad Ikari Warriors zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Captain Pervert op 29-04-2003 00:15 ]

Pagina: 1