Silent install eigen software

Pagina: 1
Acties:

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
Hey...

Op Google en hier op GoT kom ik met zoeken eigenlijk alleen info tegen over een unattended install voor een OS. Ik wil eigenlijk een silent install voor een eigengemaakt pakket in elkaar zien te draaien. Er komen nogal wat extra bestanden bij kijken en (dus) is het maken van een app om de bestanden te kopieren not done.

Heeft iemand tips voor software (of een oplossing met InstallShield Express) om een installatie van software volledig silent te laten lopen? We hebben het bij een klant geprobeerd met snAppShot (van Novell) maar dat loopt elke keer vast tijdens de installatie van het pakket.

Ook heb ik ergens de naam ON opgevangen (www.on.com) maar ook hier kan ik geen product vinden dat doet wat ik wil...

T.I.A.

My personal website

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Wat voor OS, wat voor componenten moeten geinstalleerd worden e.d. Voordat je een echt zinnig antwoord kan krijgen moet je dat toch echt vertellen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
Het lijkt mij dat een installatie op ongeveer elk gewenst OS gedraaid moet kunnen worden. Die vraag lijkt me dus enigszins overbodig.

Verder worden er diverse executables geïnstalleerd, een Access XP Runtime en wat bestanden (documenten, een databaseje, wat DLLetjes) Dat zijn dus de bestanden.

OS zou alles vanaf en boven Win 98 SE en WINNT4 SP6 moeten zijn.

edit:
ik dacht dat de term INSTALLSHIELD EXPRESS bij de meeste mensen wel een belletje zou doen rinkelen: enkel Windows! De MultiPlatform versie voor installshield is pas net uit en is er niet in de express-uitvoering

[ Voor 25% gewijzigd door OZ-Gump op 02-04-2003 16:16 ]

My personal website

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-08 14:41
Wat wil je ermee doen dan? virusje bouwen en dat zichzelf laten installen of spyware?

Burp

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
OZ-Gump schreef op 02 april 2003 @ 16:02:
Het lijkt mij dat een installatie op ongeveer elk gewenst OS gedraaid moet kunnen worden. Die vraag lijkt me dus enigszins overbodig.

Verder worden er diverse executables geïnstalleerd, een Access XP Runtime en wat bestanden (documenten, een databaseje, wat DLLetjes) Dat zijn dus de bestanden.

OS zou alles vanaf en boven Win 98 SE en WINNT4 SP6 moeten zijn.
Je geeft zelf aan dat je reactie krom is. Er zijn immers hele andere installers voor Linux dan voor Windows. En aangezien je duidelijk op Winows wilt werken kun je dat ook gewoon aangeven.

Back on-topic: Ook gezocht op MSDN?

[ Voor 1% gewijzigd door Alex op 02-04-2003 16:16 . Reden: typo ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08 11:08

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

prog-konijn schreef op 02 april 2003 @ 16:09:
[...]
Je geeft zelf aan dat je reactie krom is. Er zijn immers hele andere installers voor Linux dan voor Windows.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over MacOS, S/390 of OS/400 om maar een paar van de populairdere alternatieven te noemen :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
Nee, is een netwerkverspreiding van een stuk software. Normaal gezien distribueert de systeembeheerder alles via snAppShot: geen tussenkomst van de gebruiker benodigd! En dus ideaal voor een omgeving met enkel digibeten.

Nu moet mijn software op dat netwerk komen draaien, alleen wil men niet alle PC's langs om de software te installeren. Het liefst dus zelfs nog een PUSH-manier ook nog, waardoor je je software gespecificeerd naar een netwerkclient kunt pushen. Anders alleen een silent install...

My personal website

Verwijderd

[verkeerd gelezen....]

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 16:23 ]

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
[b]Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 16:21:

< ... heel verhaal ... >
Het gaat over software, niet over een OS ;)
Zie ook topictitle

[ Voor 9% gewijzigd door OZ-Gump op 02-04-2003 16:24 ]

My personal website

Verwijderd

Het gaat over software, niet over een OS ;)
Zie ook topictitle
Ik moet ook niet voordat ik naar bed ga nog even een topic beantwoorden.... :)
Truste... :Z

http://tucows.casema.net/system/installtools95_default.html

http://www.google.com/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&imgsz=large&q=silent+network+deployment&lr=

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 16:30 ]

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

InnoSetup heeft een Silent install and uninstall feature, is gratis en opensource.
http://www.jrsoftware.org/isinfo.php#features

Vergeet ook niet de My InnoSetup Extensions en ISTool om het geheel compleet te maken.

[ Voor 37% gewijzigd door LordLarry op 02-04-2003 16:29 ]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Wise Installmaster ( http://www.wise.com ) is een prima product waarmee je installaties kan scripten, packagen etc.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
Met innosetup krijg ik het niet voor elkaar. Nadeel hiervan is ook dat de installatie van de Access Runtime niet opgenomen kan worden via bijvoorbeeld een Merge Module zoals dat met Installshield wel kan. Ik ga nu even naar de laatste versie van Wise kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door OZ-Gump op 02-04-2003 16:52 ]

My personal website

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
Zacht schopje: heb nu alleen een volledige silent install van InstallShield gevonden. Dit heeft als ghevolg dat je dus echt HELEMAAL niks meer ziet. De andere setup-progs zijn niet zeer flexibel met Merge Modules en de Access runtime.
Iemand nog een ideetje?

PUSH-install zou helemaal toppie zijn!

My personal website

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:12

alienfruit

the alien you never expected

Uhm. Je kunt in Innosetup je installatie zo silent maken als je zelf wil hoor :)
Alleen het ondersteunt geen custom groups e.d. dat is wel jammer.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

Tomatoman

Fulltime prutser

OZ-Gump schreef op 02 april 2003 @ 15:49:
Heeft iemand tips voor software (of een oplossing met InstallShield Express) om een installatie van software volledig silent te laten lopen? We hebben het bij een klant geprobeerd met snAppShot (van Novell) maar dat loopt elke keer vast tijdens de installatie van het pakket.
Je geeft het antwoord zelf al. Met InstallShield Express kun je een silent install maken. Gewoon een setup in elkaar zetten en die starten volgens de instructies uit de InstallShield Express help files:
If you do not want to have the Setup.exe progress bar displayed when it launches, you can use the /s command-line parameter. For example, if you enter Setup.exe /s, Setup.exe launches, but the user interface is not displayed. If you want the .msi setup to run silently as well, you need to pass the /qn command-line parameter through Setup.exe using the /v parameter—for example, Setup.exe /s /v/qn.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
Tomato: zie ook mijn laatste post. Daar geef ik ook aan dat silent geukt is met InstallShield en ik geef enkele mindere puntjes daarvan.
Verder zou ik graag nog een PUSH install kunnen uitvoeren. Gewoon lekker door de strot van de user heen rammen vanaf de stoel van de systeembeheerder ;)

My personal website

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

Tomatoman

Fulltime prutser

OZ-Gump schreef op 03 April 2003 @ 14:15:
Tomato: zie ook mijn laatste post.
Hé, gaan we schelden :)?
Daar geef ik ook aan dat silent geukt is met InstallShield en ik geef enkele mindere puntjes daarvan.
Jij drukte waarschijnlijk op Submit net nadat ik op Reply had gedrukt. Silent geeft trouwens per definitie niets te zien. Anders zou het wel een 'beetje silent install' hebben geheten :).

Een goede grap mag vrienden kosten.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Een push kant niet zonder hulp. Wie moet er pushen dan? Er zijn stukken software (niet installers zelf) die je helpen met het puchen van programma's en installers. Je zou ook gewoon de setup in het login script kunnen gooien.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1