[win2k srv + winxp client] Homedrive share probleem

Pagina: 1
Acties:

• Fr1ts
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-04-2020

Fr1ts

Ja Maarten!

Topicstarter
Ik heb hier een Windows 2000 advanced server met Windows XP clients. 1 user heeft problemen met het benaderen van de homedrive. De homedrive staat gemapped op de H: en in het inlogscript staat dit:

NET USE H: \\SERVERYKV01\USERS /yes

En in Active Directory:
Connect H: \\servernaam\userA$

De user krijgt de mapping ook wel, alleen als die persoon naar die mapping gaat via bv de verkenner gaat ze niet naar haar homedrive maar naar de map User Shared Folders op de server, daarin staan dus al die homedrive mappen. Heeft iemand een idee hoe het komt? Ze gebruikt dezelfde inlogscript en dezelfde instellingen als andere personen maar die hebben dat probleem niet. Het enige verschil is dat ze geen \\servernaam\userA$ hebben staan maar \\servernaam\userB$

Ik hoop dat iemand hier wat van weet of iets in Microsoft knowledgebase kan vinden want ik vind dat maar een onoverzichtelijke teringzooi!

Alvast bedankt.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Uhm.. je maakt twee keer een mapping...
Als je een login script gebruikt, hoef je bij de User Properties geen mapping meer aan te geven. Je moet wel even zorgen dat de share bestaat (daar loopt het op stuk denk ik) en dat de gebruiker rechten heeft!

• Fr1ts

Fr1ts

Ja Maarten!

Topicstarter
Ja die share is er wel, heeft het altijd ook gedaan tot gister, ook de rechten staan daar goed.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Uhm.. je doet NET USE H: \\SERVERYKV01\USERS /yes dat is naar de centrale map achtig iets denk ik... lijkt me niet helemaal goed?

• Fr1ts

Fr1ts

Ja Maarten!

Topicstarter
Dat moet niet uitmaken als het goed is... het heeft altijd zo gestaan, ik kan het natuurlijk wel proberen maar ik dacht dat dat wel nodig was voor die share...

• Fr1ts

Fr1ts

Ja Maarten!

Topicstarter
Nee ik heb het even getest, maar die regel in het inlogscript is echt nodig, anders komt er helemaal geen home drive of mapping met H:

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

NET USE H: \\SERVERYKV01\%username%$ /yes in je loginscript, en bij je user props niets...?

• Fr1ts

Fr1ts

Ja Maarten!

Topicstarter
Jawel:
Connect: H:\ to \\serverykv01\userA
Pagina: 1