Toon posts:

SSL certificaten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door m_x - Wednesday 02 April 2003 13:38

Wij zijn hier van plan om SSL certificaten te gaan implementeren.
Na wat informatie zijn we gekomen tot de volgende opties:

Verisign (www.verisign.com) en SSLcertificaten (www.sslcertificaten.nl)

Welke van de 2 zouden jullie kiezen? Of liever gezegd wat is het verschil tussen deze 2? (buiten de prijs: Verisign is namelijk bijna 2 maal zo duur per jaar)

Systeem 1: AMD Athlon MP 2000+/MSI KT3 333 Ultra-ARU/1GB DDR 333/2x80Gb,2x40Gb Maxtor/GF4 TI4600(128mb)/SB live! 5.1/DTT2200/sony 19" Systeem 2: AMD thunderbird 1000Mhz/A7V/512Mb/40Gb Maxtor/GF3 TI500 (64Mb)/live! 1024/Labtec 4.1/LG 15" TFT

smiley

Door smiley - Wednesday 02 April 2003 13:47

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
m_x schreef op 02 April 2003 @ 13:38:
Wij zijn hier van plan om SSL certificaten te gaan implementeren.
Na wat informatie zijn we gekomen tot de volgende opties:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik weet niet waar het voor gebruikt wordt, maar je kunt ze ook zelf aanmaken met een MS CA. (gratis) Anders wordt het elk jaar afrekenen.

Koffie
21-08-03 | Zongo !!!

Door Koffie (Moderator PNS/NT) - Wednesday 02 April 2003 14:04

quote:
Welke van de 2 zouden jullie kiezen? Of liever gezegd wat is het verschil tussen deze 2?

En dat kun je zelf niet ff uitzoeken
Mail ze , of kijk wat ze allemaal aanbieden.

Van verisign is algemeen bekend dat ze met name voor IE4.x en hoger een dekking van ca. 95% hebben.
Hebben die andere dat ook ?
Misschien zitten ze zelf ook wel weer bij VeriSign (kans is groot).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
En dat kun je zelf niet ff uitzoeken
Mail ze , of kijk wat ze allemaal aanbieden.

Van verisign is algemeen bekend dat ze met name voor IE4.x en hoger een dekking van ca. 95% hebben.
Hebben die andere dat ook ?
Misschien zitten ze zelf ook wel weer bij VeriSign (kans is groot).
Mijn topic werd onnodig gesloten, dus maak ik een nieuwe aan. Sluit liever nutteloze topics zoals "Hoe ziet jou desktop eruit, deel 386" of zo. :(

Als ik wist hoe ik dat zelf uit moest zoeken had ik dat wel gedaan. Punten zoals hun service en dergelijke kan ik alleen maar horen van anderen.

Qua security bieden ze alllebei hetzelfde: 128Bit SSL encryption.
de certificaten van sslcertificaten hebben de certificaten van Xolphin. (Niet van Verisign zoals Koffie denkt)

verder kan ik er weinig onpartijdige info over vinden. Ik wilde graag wat ervaringen van andere horen met deze bedrijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 15:26 ]

Verwijderd

vertel eens waarvoor je de certificaten wil gebruiken... dat moet je keuze namelijk bepalen...

ik bedoel dus voor intern gebruik, een website, mail etc.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 15:16:
vertel eens waarvoor je de certificaten wil gebruiken... dat moet je keuze namelijk bepalen...

ik bedoel dus voor intern gebruik, een website, mail etc.
O sorry, het gaat om het beveiligen van een website via IIS.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En dan open je maar op die manier ff gewoon een nieuw topic :? |:(

Goed, je krijgt nog 1 kans om een post te starten met normale info, en wie/wat/waarvoor over het gebruik enzo.

- Budget ?
- Doelgroep ?
- Functionaliteit ?
- Geschatte levensduur c.q. gebruik van certfiticate (1 jaar .. meerdere jaren ?)
- Wat voor site / wat voor SSL / hoe wordt SSL gebruikt ?
Sluit liever nutteloze topics
Zal ik zelf ff bepalen wat ik wel en niet sluit? Dank u.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:X
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3748/thumb.jpg

:X
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3749/thumb.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Koffie op 02-04-2003 18:29 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40
Wat voor een punt probeer je te maken? Op heel die site kom ik geen link naar https://www.sslcertificaten.nl tegen. Zelf maar wat geprobeerd?
Het certificaat is nl. prima in orde voor https://secure.xolphin.nl (keurig een pagina met 'access denied' :) )

De problemen die je suggereert komen voort uit het feit dat de drie full qualified dns names in kwestie (www.sslcertificaten.nl, www.xolphin.nl en secure.xolphin.nl) naar hetzelfde IP adres wijzen. Je kunt echter maar 1 'SSL-host' met certificaat op een machine draaien en de check gaat in je eigen browser op basis van ingevoerde url. Als ze alle linkjes op de site current maken en dus alllen maar https voor secure.xolphin.nl gebruiken dan gaat alles goed.

[ Voor 32% gewijzigd door Rukapul op 02-04-2003 18:41 ]

Verwijderd

Ff een offtopic post:

Doe ff niet zo kinderachtig! Vind het een beetje jammer dat er door dit soort gedrag een topic naar z'n moer gaat, ik zou graag wat leren over die certificaten.
Wie de schoen past...
Pagina: 1