Via WEP key Phassphrase genereren

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:26

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
Ik heb hier een aantal AccessPoints staan en nu wil ik de WEP Key zelf bedenken, en n.a.v. de Passphrase laten berekenen.

Een voorbeeld
Als ik als Passphrase : "EnteR" invul, dan wordt de volgende WEP key gegenereerd: "4C-9C-92-AC-5E"

Bij Passpharese : "eNTEr" krijg ik de volgende WEP Key:
"2C-7B-76-82-5C"

Op welke AccessPoint ik deze Passphrases ook invul, ik krijg altijd precies dezelfde WEP key's. Er moet dus een logische berekening achter zitten om deze key's te genereren. Nu wil ik dus het omgekeerde. Zelf een (uiteraard hexadecimale) key bedenken (bijv. AA-BB-CC-DD-EE-FF) en deze laten omrekenen naar de Passphrase.
Ik kan namelijk niet zelf rechtstreeks een Hexadecimale WEP Key ingeven.

nu heb ik al gezocht op verschillende site's maar het beste dat ik kon vinden was deze site:
http://www.mikezilla.com/exp0012.html
Deze doet echter niet precies wat ik wil :'(
Google levert niet meer op en de search op GOT al helemaal niet.

Is er iemand die een programma'tje weet die dit kan, of een manier om dit te realiseren. Zelf ben ik nl. niet erg handig in programmeren dus dat logaritme "kraken" zit er helaas voor mij niet in.

http://www.deyterra.com

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
Is er helemaal niemand die ook maar een idee heeft, of hier een uitdaging in ziet? :'(

Ik krijg de gegenereerde WEP key's gewoon niet in mijn kop |:(

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 19:18

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

HEX waarden zijn dus casesensitive en locatie afhankelijk... da's een leuke kopbreker.
Misschien je eens wat meer combies moet posten.... Kijken of er iemand achter het logaritme kan komen.

Wat zijn ueberhaupt de merken van de Accesspoints (wil nml ook wel eens helpen)

[ Voor 206% gewijzigd door BlaTieBla op 04-04-2003 15:48 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Mijn Linksys WAP11 kon toen die nog linksys was wel een wepkey omrekenen vanuit een passprase maar andersom eigenlijk nooit geprobeerd.

Wat ik alleen niet snap is dat je niet gewoon een leuke passphrase verzint en die gebruikt waarom wil je perse een eigen wepkey terug rekenen naar een passphrasa.

Ze raden toch nooit de wepkey. Dat ze hem scannen is een andere verhaal want de beveiliging is niet zo sterk al naar verhalen doen geloven.

Is er trouwens iemand die weet hoe ik een 256 wepkey maak ?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
Ik heb een Linksys WAP11 en een BEFW11S4.
Maandag kan ik weer wat keys genereren (ben nu even niet thuis). Hopelijk kan er inderdaad iemand achter het logaritme komen. _/-\o_

Waarom ik de Key zelf will kiezen en niet de passphrase? Simpel, omdat A1-F2-AA-5B .. etc veel lastiger is te onthouden als je zelf iets kunt verzinnen : AA-BB-CC-11-22. Net zo lastig te kraken, maar veel eenvoudiger te onthouden :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk dat je het principe van de passphrase even mist. Die is makkelijk te onthouden, wat er voor zorgt dat jij deze dus altijd kan ingeven daar waar nodig.

Deze passphraze wordt via een encryptie logaritme (meestal iets van een 1 way hash) versleuteld zodat hij niet meer te lezen is. De 1 way hash .. de naam zegt het al.. is NIET terug te sleutelen. Er wordt ook niet gekeken of de passphrase klopt tussen 2 stations, maar of de gegenereerde key klopt. (het decrypten zou veel te lang duren.. denk aan }:O

Dus het ingeven van een eigen key, I.P.V. een passphrase is gewoon onzin. Verzin een phrase met veel verschillende tekens.
VB:
H0n6&n40K (is versleuteld hondenhok met een beetje fantasie..)
Daar dit geen woord uit een woordenboek is, zal het bijna onmogelijk zijn om deze snel te raden/ontsleutelen. Maar hij blijft wel te onthouden.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
CyberJ schreef op 07 April 2003 @ 09:31:
Ik denk dat je het principe van de passphrase even mist. Die is makkelijk te onthouden, wat er voor zorgt dat jij deze dus altijd kan ingeven daar waar nodig.

Deze passphraze wordt via een encryptie logaritme (meestal iets van een 1 way hash) versleuteld zodat hij niet meer te lezen is. De 1 way hash .. de naam zegt het al.. is NIET terug te sleutelen. Er wordt ook niet gekeken of de passphrase klopt tussen 2 stations, maar of de gegenereerde key klopt. (het decrypten zou veel te lang duren.. denk aan }:O

Dus het ingeven van een eigen key, I.P.V. een passphrase is gewoon onzin. Verzin een phrase met veel verschillende tekens.
VB:
H0n6&n40K (is versleuteld hondenhok met een beetje fantasie..)
Daar dit geen woord uit een woordenboek is, zal het bijna onmogelijk zijn om deze snel te raden/ontsleutelen. Maar hij blijft wel te onthouden.
Dat klinkt aannemelijk, ware het niet dat ik op IEDERE Linksys AccessPoint Exact dezelfde Key krijg gegenereerd als ik dezelfde passprase gebruik. Het zou dus in principe mogelijk moeten zijn om dit terug te berekenen met een aantal verschillende invoeren.
Bovendien: Zolang je met wat fantasie een HEX Key bedenkt (voor het eenvoudig onthouden) zal het nog steeds net zo lang duren om hem te kraken. De hacker/cracker kan in principe toch niet weten wat je sleutel is en/of hoe je hem hebt gegenereerd.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb gewoon m`n key opgeschreven.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

rally schreef op 07 April 2003 @ 10:28:
[...]

Dat klinkt aannemelijk, ware het niet dat ik op IEDERE Linksys AccessPoint Exact dezelfde Key krijg gegenereerd als ik dezelfde passprase gebruik. Het zou dus in principe mogelijk moeten zijn om dit terug te berekenen met een aantal verschillende invoeren.
Linksys zal dus altijd gebruik maken van dezelfde "1 way hash".
Maar geloof me dat je daar niet 1,2 3 een manier zal vinden om dat terug te brengen naar een passphrase.
Bovendien: Zolang je met wat fantasie een HEX Key bedenkt (voor het eenvoudig onthouden) zal het nog steeds net zo lang duren om hem te kraken. De hacker/cracker kan in principe toch niet weten wat je sleutel is en/of hoe je hem hebt gegenereerd.
Dat probeer ik je dus te vertellen. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde. Je maakt het jezelf enorm moeilijk.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Overigens werkt dit ook tussen verschillende merken hoor. Heb met een passphrase dezelfde key kunnen genereren op zowel Linksys, Smc als Edimax spullen. Nou is Edimax en Smc mogelijk hetzelfde maar Linksys is wel een ander apparaat.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45

tweakerbee

dus..?

Je kunt een MD5 sum berekenen van een stuk tekst van 10000000000 karakters lang. Als je elke keer dezelfde tekst gebruikt zal hij inderdaad elke keer dezelfde sum teruggeven. Dat betekend echter niet dat je die MD5 sum terug kunt rekenen naar de originele data. ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

tweakerbee schreef op 08 April 2003 @ 22:58:
Je kunt een MD5 sum berekenen van een stuk tekst van 10000000000 karakters lang. Als je elke keer dezelfde tekst gebruikt zal hij inderdaad elke keer dezelfde sum teruggeven. Dat betekend echter niet dat je die MD5 sum terug kunt rekenen naar de originele data. ;)
_/-\o_

Netjes omschreven.. ;)

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Topicstarter
Ok, dan ga ik het gewoon uit mijn hoofd leren ;)

SLOTJE!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je hoeft niet om een slotje te roepen. Gewoon het topic laten wegzakken, dan gaat het allemaal wel goed.
Pagina: 1