Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat]Totaal aantal views

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 23:02
Dit kom je regelmatig bij andere forum software tegen. Het aantal views van een topic geeft vaak een goede indicatie van wat voor soort topic het is. Bijvoorbeeld www.cgtalk.com heeft dit. Hier mis ik dat wel een beetje.

http://hawvie.deviantart.com/

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik ben eerlijk gezegd blij dat het aantal views niet worden laten zien hier. Views zijn erg makkelijk te beinvloeden, je F5't gewoon ff een half uurtje en je hebt tig views. Dat zal zeker een stukje stat zijn waar op te geilen valt ben ik bang.
Ook zul je van die dingen krijgen dat er 1000 views zijn, maar nog geeneen reply, dat staat dan weer lullig vind ik.
Wat voor soort topic het is kan je ook bekijken door het topic te openen, dan kan je het tenminste met zekerheid vaststellen. Aantal views zegt niks.

The devil is in the details.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ook zul je van die dingen krijgen dat er 1000 views zijn, maar nog geeneen reply, dat staat dan weer lullig vind ik.
Ik denk eerder dat dit kicks (of edits) in de hand werkt ala "Komop, al xxx mensen die hebben gekeken en nog geen antwoord gekregen??"

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MaRc0, op de T.net profielen hebben ze gewoon een max aantal vieuws per IP per x aantal minuten gedaan en werkt prima. Wat jij zegt gaat lijkt me dus niet echt op. :P

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 02-04-2003 15:07 ]

🌞🍃

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Janoz schreef op 02 april 2003 @ 15:04:
[...]

Ik denk eerder dat dit kicks (of edits) in de hand werkt ala "Komop, al xxx mensen die hebben gekeken en nog geen antwoord gekregen??"
Dat ook natuurlijk.
DataBeest schreef op 02 april 2003 @ 15:07:
MaRc0, op de T.net profielen hebben ze gewoon een max aantal vieuws per IP per x aantal minuten gedaan en werkt prima. Wat jij zegt gaat lijkt me dus niet echt op. :P
Dat is een idee, maar dan spam je je topic even rond en heb je weer een aantal views erbij. Mensen hoeven het topic alleen maar te bekijken, niet te posten.

The devil is in the details.

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 14:20

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Aan de ene kant zou ik het motiverend vinden (bijv. als TS zijnde: "Goh, ik doe het niet voor niks: het wordt wel degelijk goed bekeken, dat topic van mij").

Aan de andere kant is er idd dat "hype"-idee: ok, ik krijg geen antwoord, dan maar hondertachtig keer dit/mijn eigen topic bekijken.

*Edit, ok daar hebben jullie al aan gedacht zie ik.

Waarschijnlijk wordt het veel te belastend als je er een IP-adres+datum aan gaat hangen (zoiets als: "vandaag hebben XXX verschillende users dit topic bekeken"), dus dat zal ook al geen optie zijn.

Misschien dan zoiets als die "active topics" aanvullen met de "X best-bekeken topics" ofzo?

Het zijn maar suggesties! :)

[ Voor 10% gewijzigd door the_Omniscient op 02-04-2003 15:11 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Wat heeft het voor toegevoegde waarde? Het zegt niet hoeveel mensen daadwerkelijk je topic hebben gelezen, alleen het aantal personen dat er (per ongeluk :?) op geklikt heeft. 'Het soort topic' valt veel makkelijker te bepalen door naar het aantal posts te kijken, hoewel ik dat ook al betwijfel.

Layout-technisch gezien lijkt het mij al helemaal niets. Ik draai hier @ work, een betrekkelijk lage resolutie, maar nog wel zo dat GoT net zo breed wordt weergegeven als mijn monitor. Een extra kolom met daarin views zou voor mij 'rampzalig' zijn ;)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

ik vind het niks, en het komt er ook niet :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.