Upgraden audiosysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort nieuwe speakers van mijn tante gekregen :9~, en aangezien deze speakers een erg mooi geluidje geven (superscherp, "strakke" bas, alle details kun je uit de muziek pikken), en betere componenten verdienen dan waar ze nu op aangesloten zijn, wil ik de rest van mijn hifi-systeem op hetzelfde niveau als deze speakers brengen. Omdat ik niet precies weet wat ik het beste kan veranderen/vervangen, vraag ik om jullie hulp.

Op dit moment heb ik:
  • Erres hifi sound project A 12000 versterker (oud, groot bakbeest, is dit een beetje kwaliteit???)
  • 2x Translator 1-II speakers (8 Ohm, 20-150 watt, 11 kg, phase lineair cross-over)
  • Creative Inspire 5.1 5300 speakerset
  • en een Creative Soundblaster Live! Player 1024 geluidskaart
Ik gebruik dus mijn PC om muziek af te spelen en films te kijken.

De Inspire set heb ik compleet aangesloten, en de twee grote Translator speakers heb ik als rear aangesloten (ik heb dan dus center, linksvoor en rechtsvoor creative speakers, en links- en rechtsachter creatve+translator speakers).
Op zich geeft dit al een mooi geluidje (met kx Audio drivers).

Nu zat ik te denken aan het veranderen van het volgende:
  • Vanaf mijn PC naar de versterker is ongeveer 9 meter kabel, gewoon huis tuin en keuken kabel. Zou het uitmaken als ik hier een betere kabel voor haal?
  • Of is het slimmer de digitale output van mijn soundblaster te gebruiken en een DTS/Dolby Digital receiver te halen (Sony ofzo)? Ook omdat dat Erres bakkie vrij oud is.
  • Ik zat ook te denken aan een geluidskaart met 24bit output (Audigy 2 ofzo). Zou dit nog verschil uitmaken?
  • Ik had die Translators eerst als front-speakers staan, maar omdat mijn kamer zo klein is en ik te dichtbij zat hoorde ik bijna geen bas. Buiten mijn kamer was de bas des te meer te horen. Daarom staan ze nu als rear, dan is de afstand tot mijn oren groter. Ik heb dus gewoon een splitter op de rear-uitgang van mijn Soundblaster gezet, een kabel gaat naar de versterker, de andere naar de Inspire set. Is dat wel verstandig?
  • Misschien betere luidsprekerkabels? Het zijn nu koperen kabels (4 mm dik).
Ik hoop dat jullie mij hierbij een beetje kunnen helpen.

Alvast bedankt!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
* Vanaf mijn PC naar de versterker is ongeveer 9 meter kabel, gewoon huis tuin en keuken kabel. Zou het uitmaken als ik hier een betere kabel voor haal?
Als je geen ruis hoort dan heeft het weinig zin.
* Of is het slimmer de digitale output van mijn soundblaster te gebruiken en een DTS/Dolby Digital receiver te halen (Sony ofzo)? Ook omdat dat Erres bakkie vrij oud is.
Digitaal je signaaltjes over sturen is idd een optie. Misschien wel eerst even kijken of je zo'n lange optische kabel (nog) kan krijgen.
En losse DD/DTS versterkers zijn wel $$$.
* Ik zat ook te denken aan een geluidskaart met 24bit output (Audigy 2 ofzo). Zou dit nog verschil uitmaken?
Niet echt, de kwaliteit van Creative doet het toch wel teniet. Echte studioartiesten gebruiken zowiezo geen Creative spullen.
* Misschien betere luidsprekerkabels? Het zijn nu koperen kabels (4 mm dik).
Ik denk dat je er weinig van zal merken, 4mm is al aardig dik voor normale speakers.

Senile! Senile Oekaki