Spelletjes onder win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
Binnenkort gaan we hier overstappen van win95 naar win2k. Hoop kwade gezichten van de werknemers: kunnen ze niet meer hartejagen :(

naja nu is mijn vraag dus: Zijn er nog leuke netwerkspelletjes voor win2k
Of moet ik mshearts uit win95 plukken ???

Oh en van mij mag er best ge-counterstriked worden ;) Maar dat vinden die andere niet zo leuk. Het moet wel een beetje klein en simpel blijven.

Config: Celly 300A, 64mb en MGA G100 4mb

I’m not like the OTTERS

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik draai win2k pro en hartenjagen gaat prima hoor :?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• actieman
huh maar dat zit nie standaard in win2k?
heb je hem geript uit win9x ?

I’m not like the OTTERS

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

nee, gewoon win2k proffesionel geinstalleerd, zit er gewoon bij hoor :?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 19-02 16:13
Ja, er zit zelfs een pinball spel bij.

• actieman
heb ik dan zo'n slechte rip? ;)

nee maar ik kan hem nie vinden ik heb wel:

freecell
minesweeper
pinball
solitaire

maar geen mshearts ;(

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Er bestaat ook nog zoiets als kopen:(
Wist je dat Nederland op 1 staat als het gaat om kopieeren! Microsoft heeft niet voor niks een campagne gestart betreft illegale kopies!!

Verwijderd

Alsof dat gaat werken...ik bedoel als je alle huizen in nederland afloopt voor illegale kopieen, krijg je er al snel een stuk of 60 miljoen...als je daaarvoor boetes gaat vragen....loopt binnen bij Micro$oft! *D

Verwijderd

Ja okay maar ff back on topic.

Ik begrijp niet waarom mensen zo schrikken van de combinatie Windows 2000 en spellen.

T werkt allemaal prima hoor iig val met een Geforce wel.

ff een lijstje met spellen die ik speel onder 2000 en prima werken:

Unreal Tournament
Unreal
Ultima IX: Ascension
Diablo II
Red Alert II
GP3
FIFA 2001
Euro 2000
FIFA 2000
NFS 5: Porsche 2000
Delta Force 2
Delta Force: Land Warrior
Quake 3
Rally Championship 2000
Starcraft
Sim City 3000
Half-Life/Counterstrike
Tiberian Sun

Wat niet werkte:

F1 2000

Lijkt me duidelijk

• actieman
we hebben gewoon licenties liggen hoor :(

Maarre het gaat om vrij simpele spelletjes!
Ik denk nie dat die beestjes hier NFS5 trekken. En het moet een beetje leuk zijn over het netwerk.

Counterstrike is wel leuk, maar ik ben de enige die dat speelt, moe'k eerst die andere weer opleiden.

I’m not like the OTTERS

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:39

McLambo

MTB Junky

Beter bij gamen win9x te gebruiken, Win2k is voor Office applicaties en zware grafische shit beter.

Games draaien VEEL sneller onder win95, 98 of 98se.
Winme vertraagt de zooi flink

Verwijderd

Op dinsdag 21 november 2000 19:25 schreef McLambo het volgende:
Beter bij gamen win9x te gebruiken, Win2k is voor Office applicaties en zware grafische shit beter.
Echt zo'n verkooppraatje
als je wel eens onder win2k had gespeeld met een behoorlijk systeem had je beter geweten.
OpenGL implementatie is beter dan bij Win9x bijvoorbeeld. Spellen gebasserd op de Quake engines lopen hierdoor vaak sneller in Win2k dan in Win 9x. T&L is gefixt inmiddels onder Win2k door nVidia.

De hele 9x kernel gaat eruit, Whistler is grotendeels gebaseerd op de NT kernel. Ook voor games dus.

• actieman
Blijf nou es een beetje ON-TOPIC pleaz.
Weet iemand nou nog leuke multiplayer games??

Jullie spelen toch ook wel op het werk (tijdens de pauzes ;)

I’m not like the OTTERS

• Aeon
  • Laatst online: 14-02 16:50
Elf bowling II Erg simpel spelletje. Deze heb ik ergens gedowned bij fileplanet.

over Win2K; Ik heb nu Win98SE en ik denk toch te gaan upgraden naar Win2k. Ik speel hoofdzakelijk Q2, Q3, UT, en RA2.

Thx voor de Info Baalbirith.

• actieman
en das ook multiplayer?

I’m not like the OTTERS

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Goedzo mensen, vooral toch upgraden naar win2k dan!!!! |:(

• Aeon
Dat heb ik dus inmiddels gedaan. Resultaat; een veel stabielere én snellere PC.

(DirectX8 regeert!)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja elfbowling, ROTFLMAO!

MOET JE ECHT DOEN!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01 14:41
* Freak_NL is ook heel stabiel met win2k...

Kijk eens bij het games gedeelte van TuCows

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Wij spelen hier op de zaak altijd unreal tournament. Deze heeft een heeel erg goede software mode en ik denk niet dat de pc's bij jullie uitgerust zijn met een 3d accellerator. Simpele spelletjes.... moeten jullie niet werken overdags? Ik neem aan dat jullie niet savonds gaan hartenjagen :)

Verwijderd

Ik weet niet of het werkt op Win2K, maar je zou ook doom kunnen proberen. Ziet er misschien niet zo oppie-toppie uit, maar blijft een leuk DM spel,

Anders DF2: Jedi Knight. Is ook vet over netwerk, en vraagt practies nix. Maar ja, als ze al geen CS willlen spelen denk ik niet dat ze bovenstaande zo leuk zullen vinden...Kijk eens in je oude gamesbak zou ik zeggen....

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Geef nou maar gewoon toe dat je niet weet hoe je het beste uit Win9x kunt halen en daarom maar gewoon 'lousy'win2k installeert.

Verwijderd

Leuk is ook Red Alert (1), vraagt ook geen ruk en is altijd lachen. Warcraft II ook. je moet wel van strategy's houden.

En McLambo kan zeker Win2k niet aan de praat krijgen op zn gare PC waardoor ie vast zit in de 9x kernel die microsoft er toch al uit gaat gooien met whistler.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

McLambo hiero heeft eem Amd 900 met Geforce 2 GTS en 384 MB geheugen en nee, ik zit niet vast in de win9x kernel en waarom moet ik verplicht overstappen op Whislter?
Omdat microsoft dat wil?

Follow the leader leader leader.

Verwijderd

Van microsoft hoeft t niet maar goed je kent dat wel he, nieuwe software niet meer compatible met oudere OS's, zie je met Win95 ook al nu.

Die 9x kernel is echt niet zo goed hoor, heel onstabiel, ietsjes sneller, ja dat wel maargoed als je RAM intensieve software gebruikt en je hebt 512 mb in je bak zitten.
Denk maar niet dat je dan sneller bent in 9x.

Ik snap zowiezo niet waarom jij 384 Mb hebt voor 98, ik heb ook 384 mb en ik boot winME af en toe maar echt niet dat t soepeler loopt dan onder 2000.

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
op me athlon 750 met geforce 256 loopt alles rete snel onder 2k(sneller dan bij 9x):P

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• actieman
ja CS is ook zo f#cking groot :(
eerst 400mb voor half life en dan nog iets van 100MB voor cs |:(
damn
naja ik kijk nog wel ff.
bijkomend probleem is nog eens dat er geen (onboard) sound in die compraqjes zit en er dus een HOOP spelletjes afvallen.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Games draaien VEEL sneller onder win95, 98 of 98se.
Winme vertraagt de zooi flink

Goedzo mensen, vooral toch upgraden naar win2k dan!!!!

Geef nou maar gewoon toe dat je niet weet hoe je het beste uit Win9x kunt halen en daarom maar gewoon 'lousy'win2k installeert.

McLambo hiero heeft eem Amd 900 met Geforce 2 GTS en 384 MB geheugen en nee, ik zit niet vast in de win9x kernel en waarom moet ik verplicht overstappen op Whislter?
Omdat microsoft dat wil?
Follow the leader leader leader.
Veel argumentloos geschreeuw als je het mij vraagt.. :Z

Ben persoonlijk een blije gebruiker van WIN2K, met zowel office applicaties als games. In 2 maanden nog geen blauw scherm gehad en het enige programma wat zo nu en dan vastloopt is Gamespy Arcade, maar daar sta ik ook dus niet weer echt van te kijken :) Ik heb geen frameratejes bij de hand, maar in OpenGL draait alles duidelijk beter op mijn 400@500 celly en TNT2-tje.

• Entity
  • Laatst online: 08:45

Entity

9000rpm

Ik draai sinds deze week Win2k en ik moet zeggen dat het een stuk lekkerder draait dan zowel Win98se als Win Me. Q3A, UT en RA2 draaien erg lekker (UT zelfs iets beter dan in win98se), alleen NFS4 en NFS5 draaien niet en dat is toch best wel een groot probleem voor mij (zie sig) :(

Gelukkig heb ik win98se ernaast draaien voor dit soort gevallen...

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 20:05 schreef Maranello het volgende:
...alleen NFS4 en NFS5 draaien niet en dat is toch best wel een groot probleem voor mij (zie sig) :(
waarom draaien die niet? ik heb NFS5 ook zonder problemen draaien onder 2000, moet geen probleem zijn toch. Op de doos (ja als je echt zo'n goed spel vind heb je m ook :) )
staat 2000 ook vermeld bij de ondersteunde OS's.

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 20:11 schreef BAALBERITH het volgende:

[..]
waarom draaien die niet? ik heb NFS5 ook zonder problemen draaien onder 2000, moet geen probleem zijn toch. Op de doos (ja als je echt zo'n goed spel vind heb je m ook :) )
staat 2000 ook vermeld bij de ondersteunde OS's.
NFS3 & NFS4 vragen volgensmij specifiek om de WIN9X core. Als ik deel 3 probeer te installeren zeg die idd dat hij win95/98 wil hebben. Deel 5 weet ik zosnel niet

Verwijderd

Ja dat NFS3 alleen onder 9x wil klopt idd.
4 weet ik niet zeker, maar 5 moet het zeker doen.

5 is echt de beste NFS trouwens, echt de enige goeie eigenlijk (ik hou niet zo van arcade racers)

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 21:31 schreef BAALBERITH het volgende:
5 is echt de beste NFS trouwens, echt de enige goeie eigenlijk (ik hou niet zo van arcade racers)
hou eigenlijk voor geen ene meter van racers, maar tikkerttje spelen met Ultim@te race pro was altijd wel lachen :P

• Entity
  • Laatst online: 08:45

Entity

9000rpm

NFS4 laat zich niet installeren. NFS5 wel, hij wil ook gewoon opstarten, maar voordat hij in het menu komt, slokt hij ruim 800 meg aan geheugen op, wat win2k niet echt fijn vind...

Volgens www.ntcompatible.com moet ik het bestand gimme.dll weghalen, maar ook dat werkt niet...

Verwijderd

Nou ik heb nooit probs gehad met NFS5 onder 2000.
Hoe bedoel je neemt ie 800 meg in? In je swapfile of op je HD?

Heb je SP1 geinstalleerd?

• Aeon
Ik heb tot nu toe alle spellen werkend gekregen onder Win2k. Het werkt allemaal wel, maar soms moet je er iets extra voor doen. DirectX8 doet in ieder geval wonderen. Vaak helpt het ook als je in logt als power user ipv administrator. Ik vind in ieder geval dat Win2k een aanmerkelijk stabieler OS is dan Win9x. Mijn systeem is eerder sneller, als langzamer.

Of Win2k beter is als Win9x valt te betwisten. Maar het is onzin dat je op Win2k alleen maar office applicaties kan draaien. Sommige mensen (Mcweetikveelwie)weten niet hoe je Win2k moet configureren voor games Kijk maar eens op de Gaming & compatibility guide van 3dspotlight: http://www.3dspotlight.com/tweaks/win2k_compatiblity/index.shtml

Æ

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
TETRINET RULEZ!!!!

Das een leuk netwerk spelletje, kun je lekker tegen elkaar tetris spelen, en elkaar dwarszitten dmv special blocks (block bomb, switch screens, enz)
En is maar 386KB groot (zip-file)
Echt heel verslavend, als je dit installeerd is er over een poosje niemand meer aan het werk ;)

Mail me maar ff als je belangstelling hebt voor dit spelletje, dan mail ik het wel naar je :)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• Aeon
oh... hoe kon ik het vergeten...

Atomic Bomberman!!!!! (werkt onder Win2k)

wel ff ipx installeren.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik ben ontroerd. :'(

Wat was dat over tweaker voor w2k/games?
zoals ik het nu heb draait onder win98se 3dmark 870 punten meer als w2k.
en die geef ik niet zomaar weg.

By the way. Ik ben die-hard gamer.
Win2k slokt ook veel ruimte/geheugen op met name proggies en services waar ik toch geen behoefte aan heb.

Over dat incompatibilieteitsprobleem.
Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat alle DOS-software verdwenen was toen windows 95 werd geintroduceerd?

Nee, voorlopig lekker win98 voor deze kerel.
Pagina: 1