Toon posts:

'stotter'probleem in quake 3 (geen FPS probl)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een p4 2.4 Gz 512 MB, Asus p4pe mobo en een ASUS V9280/TD GF4 4200TI en ik draai wel eens quake 3.
Mn monitor heeft een refresh van 85Hz. en 1024*768. Quake bereikt ongekende hoogten in fps tov mijn oude athlon550 systeem (jipie), maar toch loopt het beeld niet vloeiend. Het maakt niet uit of ik de max fps nu op 85, 125 of 300 zet, welke netjes worden weergegeven, toch loopt het beeld niet vloeiend. Het lijkt net of er steeds een freeze van een msec is om de 10 msecs ofzo. Het stotterd een heel klein beetje. Waar ik mij wel een heel beetje veel aan erger!

Ik heb al gebprobeert VSync aan/uit te zetten en swapInterval op 1/0. Ook in de windows settings gekloot en details in q3 op alle mogelijke standen en nvidia/asus drivers. Maar niets helpt. alleen bij een FPS van 300 loopt het een beetje vloeiender. Overigens: In UT niets geen problemen.
Waar kan dit aan liggen? Ik had nog iemand met dit probleem gevonden maar zijn oplossing hielp niet bij mij.

Ik draain WinXp + DirectX 9.?. En Quake3 1.31 en 1.32.
Het probleem is er in single en multi lyer mode...

Verwijderd

Heb je de laatste nvidia drivers al?

En zet fastwrites + SBA eens uit in je bios.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Je hebt het alleen bij Quake?

:)

Want dan weet ik misschien nog wat dingetjes :)

edit:

offtopic:
Waar ik mij wel een heel beetje veel aan erger!
Ok, duidelijk :P

[ Voor 51% gewijzigd door DeMoN op 02-04-2003 15:04 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Q3 werkt toch met OpenGL? UT iig (default) met direct3d. Misschien moet je even naar de OpenGL settings kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 15:05 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zeker een ps/2 muis > ps2rate tooltje gebruiken om de refresh interval van je muis te verhogen of gebruik een USB muis...

Verwijderd

Je kaart niet overgeclockt? Mijn POVTi4200 doet dat als ik hem iets te veel overclock

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Quantor schreef op 02 april 2003 @ 15:05:
zeker een ps/2 muis > ps2rate tooltje gebruiken om de refresh interval van je muis te verhogen of gebruik een USB muis...
Hier kan je in Quake 3 dus /r_finish voor gebruiken :) Dat wil wel eens werken.

edit:

duh, verkeerde quote |:(

[ Voor 121% gewijzigd door DeMoN op 02-04-2003 15:13 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Virusscanner op de achtergrond draaien? Das een heel veel voorkomende veroorzaker van stotteren in games.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, mn uis is een hypermoderne met USM staart en een lichtgeven oog. Hij luisterd naar de naam logitech MX300, dus zal het daar niet aan liggne hoop ik zo (ook al usb M$ muis grprobeerd)

/r_finish heb ik dus ook netjes gebruikt... deze zet vertical sync aan/uit, zoals ik al in mn first post gezet had, maar toch bedankt voor de tip..

Ik zal het fastwrites en SBA ding eens gaan switchen in mijn bios en die virusscan tip uitproberen... Ook kreeg ik nog ene tip hardware acceleration (in display properties - settings - advanced - performance) één stapje terug te zetten. Misschien helpt dat voor mij ook... Ik ga dus zo even aan het proberen
Bedankt alvast voor alle tips, truuks en andere ongein :-) .
Maar stop vooral niet als er nog heldere ideeen zijn....

Verwijderd

Topicstarter
Naja wat een tiepfout... USM muis, wat ene lachertje al zeg ik het zelf...

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

JoVaBe, je kunt de edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) knop gebruiken om je bericht aan te passen, hier hoef je niet een nieuwe reply voor te plaatsen ;)

Magoed, heb je ook al de nieuwste Logitech mousdrivers geinstaleert? Die zijn hier te vinden :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Als je alles nou eens op low detail zet, incl. 2D icons enzo, is het dan ook? Als het dan nog is zal het idd wel door een virusscanner ofzo komen.
Kijk eens een ruime 30 sec. naar je process list in WinXP.

Misschien schiet er wel een bestandje om de zoveel seconden naar de 100% CPU use toe.

Verwijderd

Topicstarter
Shiiips.. alles geprobeerd (incl. low res settings, muisdrivers enzo, appl accelearation bar in gfx setup). Maar het gaat nog niet beter. Ik had de nieuwste drivers al van logitech...

Ik vind het een vreemd zaakie.... Het zou toch echt probleemloos moeten werken lijkt mij zo. Vreemd ook dat het alleen bij quake 3 en spellen met dezelfde engine is....

Ik ga nog meer proberen. Blijf maar koment met tips als dat kan. Ik heb namelijk geen zin om andere gfx kaarten etc in mijn systeem te proppen...
Pagina: 1