pic op lagere resolutie deels laten zien

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
ik had eerst een tabel op mijn pagina die afhankelijk v.d. browsergrootte
de achtergrond van die tabel (plaatje) deels of helemaal weergaf.
Nu wil ik een imagemap over dat plaatje hebben en dat kan niet als ie als tabelachtergrond gebruikt wordt.

Nu kan ik er een plaatje van maken in die cel, maar dan krijg ik horizontale en verticale scrollbalken bij een kleiner venster. Is er een manier om een mapped image deels weer te geven zonder dat er scrollbalken verschijnen?

Layers helpen in mijn geval niet omdat je dan slechts dingen over elkaar heen zet en niet het scrollbalk probleem oplost.

Het kan best dat dit niet mogelijk is, das dan jammer, maar ik vraag het toch even :*)

Mijn rig

Verwijderd

overflow: hidden?

Verwijderd

JavaScript windowsize detection en andere tablebackground laden?

• marko77
eeh, die begrijp ik niet helemaal :?

javascript kan idd, maar het hele idee van tables gebruiken is dat je voor meerdere resoluties iets neer kan zetten

[ Voor 67% gewijzigd door marko77 op 02-04-2003 14:32 ]

Mijn rig

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

marko77 schreef op 02 April 2003 @ 14:31:

javascript kan idd, maar het hele idee van tables gebruiken is dat je voor meerdere resoluties iets neer kan zetten
fout idee van tables gebruiken: tables zijn enkel voor tabulaire data, niet voor layout.

verder, luister naar mophor: met overflow:hidden (in je CSS) kun je gedeeltes van grotere content laten maskeren, gebruik dan een DIV met bv style="width:50%;height:50%;overflow:hidden;"

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• marko77
Toch zijn er een hoop sites die gebruik maken van tables om de site layout te bewerkstelligen, maar goed, ik heb jouw manier geprobeerd

<div style="width:50%;height:50%;overflow:hidden;">
<p>
[img]"/tieland/images/grachtnl.jpg"[/img]
</p>
</div>

dit werkt wel, in zoverre dat je in dit geval 50% van het plaatje ziet, maar de scrollbalken komen vreemd genoeg toch tevoorschijn. Als ik het plaatje weghaal zijn er geen scrollers meer dus het ligt echt hieraan. Blijkbaar is het dus niet mogelijk, je kan wel een gedeelte v.h. plaatje weergeven, maar die scrollbalken blijven komen....

Mijn rig

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

marko77 schreef op 02 April 2003 @ 14:42:
dit werkt wel, in zoverre dat je in dit geval 50% van het plaatje ziet, maar de scrollbalken komen vreemd genoeg toch tevoorschijn. Als ik het plaatje weghaal zijn er geen scrollers meer dus het ligt echt hieraan. Blijkbaar is het dus niet mogelijk, je kan wel een gedeelte v.h. plaatje weergeven, maar die scrollbalken blijven komen....
'hidden' had 'none' moeten zijn,
sorry; 'hidden' verbergt enkel, maar rendert de content verborgen wel door, terwijl 'none' het wegvallende deel werkelijk naar een andere dimensie transformeert

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• marko77
helaas, als ik none gebruik werkt de tag niet meer, de width en height zijn weer 100%, dus ik denk dat none niet gebruikt kan worden.

Mijn rig

Pagina: 1