Verwijderen Aluminium Ring Radeon 9700

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 14:13
ik zie zo links en rechts plaatjes van een radeon waarbij ze de aluminium ring van de VPU verwijderd hebben, kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen ?

Ik ben al met een tang bezig geweest maar ik ben bang dat ik teveel druk moet uitoefenen waardoor ik me radeon beschadig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 17:58
Zal wel een domme vraag zijn, in de search zie ik wel dat mijn radeon 9500 pro ook zon ring heeft, aleen kan ik geen plaatjes vinden hoe dat er nu uitziet :?

Lijkt me wel fijn voordat ik me nog geen maand ouwe geflashde radeon verder tweak, om maar hoger te komen.... nu zit ik 365gpu 375mem (750mhz, 3ns infinion)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
Zie hier een plaatje van een medetweaker, alleen heb ik het niet aan hem gevraagd omdat ik verwacht dat er meer mensen zijn met deze vraag zodat we nu een klein simpel topic krijgen met wat uitleg over het verwijderen van deze ring
Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/radeon_zonder.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/radeon_met.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:02

lonkhuijzen

100% ADH

Heb hier op Got gelezen dat iemand het met een stanleymesje had gedaan (kan de post niet vinden)..

Duurde wel een halfuur ofzo.. heel voorzichtig ertussen priegelen en als laatste kon ie er met een heel klein plat schroevendraaiertje ertussen en zo die ring ervanaf wippen.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 17:58
oke, das duidelijk :), maar goed scheelt dat nu erg veel :?
Want als het goed is met zon spacer, mits niet te hoog, mag het niet of nouwelijks effect hebben...

Of zit hier nu meteen de kneep, en zijn die dingen iets te hoog, scheef, of anderzijds niet optimaal gemonteerd, en is verwijderen, de betere oplossing :?

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
ik was in precies een seconde klaar , stanley eronder en een flinke rag geven.

Qua overklok schoot ik er niks mee op, wel ben ik er van overtuigd dat het contact sowieso verbeterd.

[ Voor 42% gewijzigd door Carel op 02-04-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Laatst online: 04-10 22:41

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Kun je zo'n ding niet beter gewoon een beetje afschuren?

Erafhalen lijkt me nou niet zo erg winstgevend... [eigelijk helemaal niet winstgevend, ze zullen dat ding toch wel net zo hoog of iets lager dan de core hebben gemaakt :? ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 12:09
Ik zal wel dom zijn :P, maar waarom wil je die ring eraf hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik diegene met dat stanleymes was.... (en die plaatjes ook d8 ik)
Ik heb inderdaad een tijdje lopen pielen ermee omdat ik niet veel kracht durfde te zetten erop. Ik zag ook 'baantjes' rondom de core die ik niet wilde beschadigen, ik weet niet precies wat dat is/was
Maar je kan er inderdaad dus met een stanley onder en die ring omhoog wippen.....

En die ring willen wij eraf hebben omdat die een klein beetje hoger is dan de core, als je dus die ring eraf heb word het contact van koeler op core beter. Of het ook merkbaar verschil in temps met zich mee brengt weet ik niet, omdat ik gelijk van lucht naar waterkoeling ben gegaan na het verwijderen van de ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook mee bezig geweest maar niet gelukt. Ik heb net vorige maand een ti4400 verneukt dus had geen zin om te veel kracht te zetten. Maar bij mij zijn die core en die shim precies even hoog. Dus m'n core maakt wel goed contact, maar misschien niet met genoeg druk. Nietemin kan ik toch door een succesvolle 3d03 run komen op 443,5mhz gpu met zo'n dubbele Zalman koeler met heatpipe.

Edit: Bedenk me net dat ik ook de onderkant van die koeler iets kan afveilen waar die kontakt maakt met die shim. Is toch maar een klein gedeelte :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
443,5 mhz? damn :)
Voltmod zeker?
Ik krijg hem echt niet over de 400 heen (zonder voltmod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. Een 3k weerstandje. Als je goede koeling hebt is het zeker waard om je daarin te verdiepen. Is niet moeilijk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Misschien maar eens doen dan, als het echt zoveel scheelt.... Vooral in 3Dmark03 (en dus denk ik ook DX9 apz en games) merk je veel verschil als je videokaart wat rapper zijn werk doet (Lees: als de core hoger geklokt is)

En topicstarter..... Is je ring al eraf? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb de mijne net ook verwijderd. Met een stanly mes :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Laatst online: 04-10 22:41

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik heb net een andere bios erop geflasht waarmee ik eindelijk kan OCen :P

Finnik al heel wat ;)

Maarnogmaals mijn vraag: Waarom die ring eraf? Ding is toch niet hoger dan de core lijkt me :?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

om de druk te verhogen zodat deze beter contact maakt :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 16:21:
offtopic:
443,5 mhz? damn :)
Voltmod zeker?
Ik krijg hem echt niet over de 400 heen (zonder voltmod)
die ring laat ik lekker zitten me swiftech blokje is zo gemaakt dat ie alleen op de core drukt, niet op de ring, anyway mijn kaartje haalt 420 / 380 zonder vmods :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
tnx all, ik ben net pas thuis en ga vanavond of anders morgen ff proberen of ik hem er met een stanley mes af kan krijgen.

En WoUz bedankt , het waren idd jouw plaatjes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Laat de shim gewoon zitten. Ik heb daar gewoon paar laagjes aluminium huishoudfolie erop zitten om de gat tussen core en cooler te vullen.

Mijn Connect3D 9500@9700 haalt 439/331, H20 gekoeld zonder Vmod, niet gek he voor zo'n cheapass videokaart.

[ Voor 12% gewijzigd door Blord op 02-04-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Blord schreef op 02 April 2003 @ 23:31:
Laat de shim gewoon zitten. Ik heb daar gewoon paar laagjes aluminium huishoudfolie erop zitten om de gat tussen core en cooler te vullen.

Mijn Connect3D 9500@9700 haalt 439/331, H20 gekoeld zonder Vmod, niet gek he voor zo'n cheapass videokaart.
Dus gewoon tussen de core en het h2o blokje..., ook zonde, het zal wellicht iets verlies geven lijkt mij :?, zeker wanneet je h2o blokje contact van koper is.
En jij haalt 439 gewoon echt stabiel in gamez etc, das wel heel ziek.

[ Voor 6% gewijzigd door Carel op 03-04-2003 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een noob vraag :) waarom zou je dit willen? wat doet dat die chip en waarvoor zit dat metalen ding erom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 12:07

Dax

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 12:11:
ff een noob vraag :) waarom zou je dit willen? wat doet dat die chip en waarvoor zit dat metalen ding erom?
Hierom:
Afbeeldingslocatie: http://www.frostytech.com/articleimages/atir300heatspread_dieshot.jpg

Ik krijg alleen mijn 9700pro niet echt verder dan 380core en 355mem (en dan heb ik al artifacts, ook als ik mn mem lager zet) zou het aan mn 300watt 8)7 voeding liggen of heb ik misschien mn zm80a verkeerd geplaatst (teveel pasta ofzo, hoewel zeer onwaarschijnlijk).
Mn zalman wordt wel erg warm als ik mn 80mm fan die erop blaast uit zet...
Heb de shim ook verwijdert maar ben er niet heel veel mee opgeschoten (10mhz meer zonder artifacts ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blord schreef op 02 April 2003 @ 23:31:

whoa die oc is spang
MasterJR schreef op 04 April 2003 @ 13:03:
[...]

Hierom:
[afbeelding]

Ik krijg alleen mijn 9700pro niet echt verder dan 380core en 355mem (en dan heb ik al artifacts, ook als ik mn mem lager zet) zou het aan mn 300watt 8)7 voeding liggen of heb ik misschien mn zm80a verkeerd geplaatst (teveel pasta ofzo, hoewel zeer onwaarschijnlijk).
Mn zalman wordt wel erg warm als ik mn 80mm fan die erop blaast uit zet...
Heb de shim ook verwijdert maar ben er niet heel veel mee opgeschoten (10mhz meer zonder artifacts ofzo).
10mhz meer is altijd goed eh

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF tussendoor he, wat heeft het voor nut dat ding er vanaf te halen? Hij zou dan beter contact maken he? Kan je dan niet net zo goed wat koelpasta erop doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
nee, een te dikke laag koelpasta verslechterd de warmteoverdracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 14:19:
FF tussendoor he, wat heeft het voor nut dat ding er vanaf te halen? Hij zou dan beter contact maken he? Kan je dan niet net zo goed wat koelpasta erop doen? ;)
idd, zelfde als dat jij bv een cpu heb, je doet een laag van 1cm pasta erop, en de koeler houd je in je hand zachtjes op die pasta laag gedrukt... binnen een minuutje is je cpu kokend heet....

om goed te kunnne koelen moet het koelblok goed op de cpu zitten, door middel van koelpasta ken je de gaten, en oppervlakte verschillen verminderen, maar perfecte koeling heb je nooit want de oppervlakte van de p4, of athlon is nooit 100% recht, en 100% vlak, en puur zonder gaatjes etc dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Ik zat dus te denken om gewoon voorzichting die ring te schuren, zou dat een oplossing zijn of ben ik dagen bezig met het wegschuren, en als je die ring eraf hebt, heb je dan kans op het crushen van de core of die kans minimaal (als ej de koeler gewoon goed bevestigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 12:07

Dax

Odin schreef op 05 april 2003 @ 14:53:
Ik zat dus te denken om gewoon voorzichting die ring te schuren, zou dat een oplossing zijn of ben ik dagen bezig met het wegschuren, en als je die ring eraf hebt, heb je dan kans op het crushen van de core of die kans minimaal (als ej de koeler gewoon goed bevestigd).
Lijkt me niet echt lekker voor je kaart, al dat fijne alu? poeder.
Of wil je hem er eerst af halen en dan schuren (kan je hem net zo goed weglaten maarja..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
ik heb hem eraf gehaald, en ik haal nu 373MHz (meer kan Rage3d niet aan) voor me Club3d non-pro , was eerst ~360MHz, jammergenoeg geeft me geheugen (Infineon 3.3ns) al artifacts bij 310MHz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 20:32:
[...]

idd, zelfde als dat jij bv een cpu heb, je doet een laag van 1cm pasta erop, en de koeler houd je in je hand zachtjes op die pasta laag gedrukt... binnen een minuutje is je cpu kokend heet....

om goed te kunnne koelen moet het koelblok goed op de cpu zitten, door middel van koelpasta ken je de gaten, en oppervlakte verschillen verminderen, maar perfecte koeling heb je nooit want de oppervlakte van de p4, of athlon is nooit 100% recht, en 100% vlak, en puur zonder gaatjes etc dus.
Ja, maar ik verwacht ook niet dat ATI gek is, en er een ruimte van 1 cm tussen laat ;)
Dat zal maar 1-2 mm zijn, als het al zo groot is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 17:17:
[...]

Ja, maar ik verwacht ook niet dat ATI gek is, en er een ruimte van 1 cm tussen laat ;)
Dat zal maar 1-2 mm zijn, als het al zo groot is....
Eerder 0.3mm ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was maar een voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ haalt die ring er in eerste instantie maar niet af, helemaal gezien het gewicht van mijn zalman koeler... Door zalman wordt overigens aanbevolen wel een behoorlijke laag koelpasta op de core te doen... dat leek me al onwaarschijnlijk dus ik heb het ook maar niet gedaan :) Overigens heb ik de standaard zalman pasta vervongen door artic silver... Dat scheelt ook nog wel behoorlijk moet ik zeggen :)

Deze plek is te koop.

Pagina: 1