Toon posts:

'stotter'probl. GF4 4200 in quake 3 (geen FPS probl)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een p4 2.4 Gz 512 MB, Asus p4pe mobo en een ASUS V9280/TD GF4 4200TI en ik draai wel eens quake 3.
Mn monitor heeft een refresh van 85Hz. en 1024*768. Quake bereikt ongekende hoogten in fps tov mijn oude athlon550 systeem (jipie), maar toch loopt het beeld niet vloeiend. Het maakt niet uit of ik de max fps nu op 85, 125 of 300 zet, welke netjes worden weergegeven, toch loopt het beeld niet vloeiend. Het lijkt net of er steeds een freeze van een msec is om de 10 msecs ofzo. Het stotterd een heel klein beetje. Waar ik mij wel een heel beetje veel aan erger!

Ik heb al gebprobeert VSync aan/uit te zetten en swapInterval op 1/0. Ook in de windows settings gekloot en details in q3 op alle mogelijke standen en nvidia/asus drivers. Maar niets helpt. alleen bij een FPS van 300 loopt het een beetje vloeiender. Overigens: In UT niets geen problemen.
Waar kan dit aan liggen? Ik had nog iemand met dit probleem gevonden maar zijn oplossing hielp niet bij mij.

Verwijderd

Niet toevallig multiplayer ..?
Vaak is 't eerder de netwerk-code dan 't gfx-gedeelte wat stotteren / hikken veroorzaakt..

Verwijderd

Topicstarter
Ook gewoon in single player... Ik heb ech vanalles geprobeert dus dat ook....
Ooops vergeten: Ik draai winXp en laatste DirectX (9.0+??)

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Is je windows niet helemaal vervuild? Heb je niet tientallen programma's op de achtergrond draaien of iets anders wat performance kan beinvloeden :?

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Verwijderd

Topicstarter
Was het maar waar. Er draait niets op de achtergrond (naja WinXp wel ;-))
Tis vreemd dat ik in UT nergenst last van heb, maarjah die is weer geen openGL dus misschien niet vergelijkbaar...
Ook al zet ik de lowest details dan nog zijn de symptomen er....Ik weet dat het nogal een vaag probleem is, maar ik wil er wel vanaf...

Overigens. Het probleem lijkt wel een beetje op de frame shredding die ik krijg als ik bijvoorbeeld mijn monitor op 60Hz zet en een fps van 300 haal... Maar dan in mindere mate...

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem in DirectX games... na diverse drivers en een hoop gepruts, kwam ik in een forum de suggestie tegen je hardware acceleration (in display properties - settings - advanced - performance) één stapje terug te zetten. Dat verhielp het probleem bij mij.

Dus wie weet heb je er wat aan... succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Milly op 02-04-2003 16:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.