Toon posts:

[xp] Partitie images

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien een freeware partition image programma waar je NTFS partities mee kunt backuppen/schrijven naar een bestand?

Ik heb zelf al wel wat gevonden maar met het programma dat ik gevonden heb, is de file even groot als de partitie zelf.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat zijn dan nog meer eisen aan het pakket,

en bovendien kan je van een freeware programma niet veel meer verwachten, dan zal je toch een goed pakket, (Ghost, PQDI) moeten kopen,

Verwijderd

Topicstarter
Verder niet zo veel eisen, het gaat om een paar computers (elk met 20gb ntfs c: en 20 gb fat32 d: partitie) Op 1 computer heb ik nu winxp geinstalleerd. Van die computer waar nu XP opstaat wil ik een c-image maken, om die op de andere computers op de c-partitie terug te zetten.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Om dat te doen wil je dus die image op CD kunnen branden neem ik aan :?

De oplossing voor je is Ghost, deze kost zon E50,-- (kijk anders in de pricewatch )

suc6 :)

Verwijderd

Ik weet niet of voor Ghost hetzelfde geld, maar ook een goed optie is Drive Image van Powerquest, hierbij zit er een optie in de software om direct het image naar cd´s te branden. hij maakt dus hap klare brokken.

Het pakket is echter geen freeware en kost 79 euro. onder andere verkrijbaar bij compercollectief.

http://www2.comcol.nl//bestel/sijde_a.hts#3397i

Meer informatie vind je op

htpp://www.powerquest.com

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 13:59:
Verder niet zo veel eisen, het gaat om een paar computers (elk met 20gb ntfs c: en 20 gb fat32 d: partitie) Op 1 computer heb ik nu winxp geinstalleerd. Van die computer waar nu XP opstaat wil ik een c-image maken, om die op de andere computers op de c-partitie terug te zetten.
Aha, je wil dus je XP klonen.
Zijn die systemen wel identiek aan hardware?
Hou je wel rekening met computernamen, UserSIDs en WPA?

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 02-04-2003 21:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1