Toon posts:

selectitem naar variabele

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een tabel in mysql waaruit ik 3 waarden haal:
Nr - Voornaam - Achternaam
De voor- en achternaam stop ik in combobox A
Een tweede tabel houdt bij welke personen tegenelkaar gespeeld hebben:
NrA - NrB

Nu wil ik een tweede combobox maken, waarin alleen die namen voorkomen die nog niet tegen elkaar gespeeld hebben en niet tegen zichzelf.
De query is geen probleem. Het enige waar ik nu nog mee zit, is het volgende:
Op het moment dat ik een speler selecteer in de eerste combobox, moet daarvan het nr vastgelegd worden in een variabele.
Zodat ik deze variabele kan gebruiken in de query voor het vullen van de tweede combobox.
Hoe doe ik dit?
In de vele tutorials en naslagwerken heb ik gezocht, maar ik kom er niet uit.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Welke taal gebruik je?

Kan je in de combobox niet bijhouden (in een onzichtbaar veld, een data, tag oid property) wat het id is van iedere naam die je toont?

https://fgheysels.github.io/

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
ik neem aan javascript en neem aan dat je een select box gebruikt met options.
per option kun je zeggen: <OPTION value="">tekst</OPTION>

bij het vullen de id uit de database steeds in de value property zetten. wanneer je selecteert, in javascvript de value uitlezen, en meegeven aan de pagina waarin de query wordt uitgevoerd voor eht vullen van de tweede combobox. waarschijnlijk is deze pagina dezelfde vanuit waar je aanroept.

neem aan dat dit is wat je bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik php. De twee comboboxen staan op dezelfde pagina in een form.
De bedoeling is dat zodra je een waarde aanklikt, de tweede combobox gevuld wordt met de waarden uit de query (zoals bovenaan genoemd wordt).

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je gebruikt dan vanaf nu javascript :P. Clientsided toestanden horen in Webdesign & Graphics ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz