[Laptop] DVD audio valt weg

Pagina: 1
Acties:

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Beste audiotweakers ;) ik zit met een groots probleem.

Wanneer ik een dvdtje afspeel op mijn pap's zn laptop met VIA AC'97 soundshipje onboard... na de laatste drivers (via 4in1) en de wdm drivers voor deze chipset heb geinstalled (2x) blijf ik het volgende probleem hebben.

Als ik een dvd draai met PowerDVD voor winXP. werkt alles perfect.. maar naar pakemweg 10 minuten stopt het geluid plotseling... in windows is dan nog wel geluid te horen. na een restart van Powerdvd is het geluid ook gewoon weer voor 10 minuten terug waarna hetzelfde gebeurd. Gaarne advies :D want ik wil de laptop gebruiken voor dvd's @ mn kamer en d.m.v. de line out de laptop met mn eigen comp te verbinden voor beter geluid.

Het betreft een:
Sky Laptop
Via KT133 chipset
Athlon 1ghz
128mb SD-ram (133mhz)
KwisterK s3 vga
AC'97 auio controler
WINXP

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als het geluid in Windows verder wel nog werkt en na herstart van PowerDVD het geluid ook weer, lijkt het mij een software fout. PowerDVD opnieuw installeren?

Wat doet 'ie in de Windows Media Player? Werkt 't daar wel?

Punctuality is the politeness of kings

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik heb powerdvd opniew ginstalleerd en dat maakt totaal geen verschil...

In mediaplayer heb ik hem nog nieteens geopend. maar ik wist niet dat mediaplayer ook daadwerkelijk DVD afspelen kon

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:38
Psst, wist je dat een trial-versie van PowerDVD na 10 minuten met multi-channel geluid stopt? 't is maar een hint :)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
SmauG schreef op 02 April 2003 @ 16:55:
Ik heb powerdvd opniew ginstalleerd en dat maakt totaal geen verschil...
Mmmm... misschien dan toch het probleem dat Vinnienerd noemt...
In mediaplayer heb ik hem nog nieteens geopend. maar ik wist niet dat mediaplayer ook daadwerkelijk DVD afspelen kon
Ja, dat kan. Hij heeft allen zelf geen DVD decoder, maar hij gebruikt dan de decoder van PowerDVD. Geen idee of die dan ook nog die 10 minuten beperking heeft.

(behoorlijk schraal trouwens, dat Windows MediaPlayer anno 2003 zelf geen DVD decoder heeft)

Punctuality is the politeness of kings

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-02 10:05

Stoffel

Engineering the impossible

ik heb een freeware dvd codec waarmee media player dvd kan afspelen, als er iemand wat webspace voor over heeft wil ik hem wel posten (is 1,5MB) :)
Pagina: 1