[CD-Foon]2003 wel snel?

Pagina: 1
Acties:

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 00:12
Vorig jaar heb ik, zoals ieder jaar, de cd-foongids gekocht. Helaas voldeed de snelheid niet echt aan de verwachtingen. De 2002 versie zou door een nieuw bedrijf gemaakt zijn. Nou, er is gewoon niet mee te werken. 5 minuten wachten om 1 tel nr op te zoeken is niet mijn hobby.
Nu wil ik dit jaar wel de 2003 versie kopen, welke wel snel zou zijn, maar nu vraag ik me af of dat echt zo is.
Dus heb je de cdfoongids 2003 op een wat oudere pc draaien (c400 of zo), laat dan even weten of hij snel is.

Online LED calculator

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat ik gedaan heb, is de complete CD gekopieerd naar de HD. Dat scheelt ook weer aan snelheid... Niet dat ik dat tekort heb (P IV 2.53) maar is in ieder geval makkelijker, zodat je niet steeds die CD in de CD-Rom hoeft te hebben. En dan in combinatie met Megafoon, werkt perfect.. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 16:30

megaleo

Special member

Ik gebruik gewoon deze. Werkt ook perfect vind ik en snel. 8)
Oke je heb er niks aan als je ff geen internetaansluiting hebt. Detail. ;)

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Werkt super snel bij mij......

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Wij draaien hier de KPN CD-foongids deel 1 van 2003 over het netwerk.
Gemiddelde pc is hier een p3 1ghz, zijn totaal ongeveer 2500 gebruikers.
En het werkt traag bij het opstarten.
Zodra het eenmaal opgestart is, werkt het wel snel.
Dus..... :)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• tomvleeuwen
MadMax schreef op 02 April 2003 @ 12:49:
Werkt super snel bij mij......
2003 neem ik aan?
2002 staat al op de harde schijf en nog steeds traag.

Online LED calculator

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kreeg het idee dat het gewoon een reclame-uiting was bij het opstarten. Eenmaal opgestart was 2002 snel genoeg bij mij. Wel langzamer dan voorgaande jaren inderdaad.

• tomvleeuwen
Hier gaat het zoeken heel traag. Als je een woonplaats intypt, duurt het minstens een paar minuten voordat hij de hele lijst heeft ingeladen. Hetzelfde met de Naam. Daarna gaat het wel redelijk.
Maar ja, het is dan ook een Celleron 333 met 64 MB...

Online LED calculator

Verwijderd

Het was bij KPN bekend dat de vorige CD supertraag was. Ik en anderen hebben van KPN een aanbieding voor de 2003 CD gehad en daar wordt gezegd dat de 2003 versie wél snel is...

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 23:11
Ik heb de 2003 versie meegebouwd en er zitten inderdaad een heleboel snelheidsverbeteringen in, vooral bij de voorheen langzaamste gevallen. Dingen die al snel waren zijn natuurlijk lastig sneller te krijgen.

De Intranet versie is aanverwant, maar net iets anders, dus snelheidsvergelijkingen met de CD versie zijn erg lastig.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• tomvleeuwen
Is het dan ook waar dat dit 'de snelste versie ooit' is van de CD-Foongids?
Ik heb MegaFoon gedownload voor 2002, en deze is nu wel snel (tnx Br@m).
Werkt MegaFoon ook met de 2003 database?

Online LED calculator

Verwijderd

tomvleeuwen schreef op 02 April 2003 @ 21:40:
Is het dan ook waar dat dit 'de snelste versie ooit' is van de CD-Foongids?
Ik heb MegaFoon gedownload voor 2002, en deze is nu wel snel (tnx Br@m).
Werkt MegaFoon ook met de 2003 database?
Ja, inderdaad.

Dat wil ik ook graag weten.

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 23:11
Of het "de snelste versie ooit" is (waar komt die kreet eigenlijk vandaan, verpakking of zo?) hangt af van je HW en van de exacte zoekopdracht. De nieuwere versies kunnen dingen zoeken die de oude versie niet kon, dus een 100% vergelijking is niet mogelijk. In elk geval was het zo dat op onze testsystemen de nieuwe versie (2003) idd sneller was over de hele testset dan alle voorafgaande versies.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Wat ik eigenlijk wil weten is of de huidige cd-foon 2003 (versie maart) wordt ondersteunt door MegaFoon?

Dit is belangrijk, want dat beslist of ik de CD ga aanschaffen.

Ik heb bij de makers van de CD-foongids (www.teledirekt.nl) een aanbieding gezien, waarbij je een gratis extra cd krijgt met daarop extra functies, zoals bijvoorbeeld zoeken op nummer.
Nou heb ik daar weinig aan, omdat ik met linux werk en het word alleen ondersteunt door windows.

Omdat ik op command-line wil werken, zal ik babyfoon gaan gebruiken. Heeft iemand hier al geprobeerd Babyfoon te laten werken met de CD-foongids 2003?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 10:21:
Wat ik eigenlijk wil weten is of de huidige cd-foon 2003 (versie maart) wordt ondersteunt door MegaFoon?

Megafoon versie 1.0210c ondersteund CD-Foongids van maart 2003. Want ik gebruik hem zelf ook.

En dan heb je het ineens over babyfoon??

[ Voor 7% gewijzigd door Br@m op 03-04-2003 12:24 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Br@m schreef op 03 April 2003 @ 12:24:
[...]

Megafoon versie 1.0210c ondersteund CD-Foongids van maart 2003. Want ik gebruik hem zelf ook.

En dan heb je het ineens over babyfoon??
Hij moet adressen opzoeken voor creches, prenatals :X :X :X
Nee, geloof dat dat een extra commandline versie is die op de installatie-cd staat. :)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• tomvleeuwen
MSalters schreef op 03 April 2003 @ 10:14:
Of het "de snelste versie ooit" is (waar komt die kreet eigenlijk vandaan, verpakking of zo?)
Van een fax van teledirect.
Bedankt voor de hulp allemaal, ik weet genoeg _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door tomvleeuwen op 03-04-2003 14:46 ]

Online LED calculator

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 10:21:

Ik heb bij de makers van de CD-foongids (www.teledirekt.nl) een aanbieding gezien, waarbij je een gratis extra cd krijgt met daarop extra functies, zoals bijvoorbeeld zoeken op nummer.
Nou heb ik daar weinig aan, omdat ik met linux werk en het word alleen ondersteunt door windows.

Omdat ik op command-line wil werken, zal ik babyfoon gaan gebruiken. Heeft iemand hier al geprobeerd Babyfoon te laten werken met de CD-foongids 2003?
Nog snel eff een melding, in een topic wat al oud is...... :)

Teledirekt zijn niet de makers van de CD-Foongids.
Maargoed.....
Pagina: 1