Toon posts:

[Oracle Xsql] Simpele test

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een week bezig om een simpele uitvoer van Xsql te krijgen. Ik heb Java geinstalleerd, de nieuwste Oracle, van alles geprobeerd.

Ook met behulp van GOT diverse how-to's doorgelezen, proberen proberen proberen. Ik krijg echter maar geen antwoord over HOE ik XSQL aan kan roepen!

Ik gebruik Forms 9i. Als ik een nieuw form maak, op welke simpele manier kan ik dan testen of het Xsql-gedeelte werkt? Ik bedoel dus: Met welke code is dit mogelijk? Is het uberhaupt wel mogelijk binnen Forms?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

XSQL draait tegen de 9iAS applicatie-server, deze heb je nodig.
Je spreekt een URL aan en deze voert de XSQL uit en geeft XML terug.
Wat je precies met Forms wilt doen begrijp ik niet :?

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
justmental schreef op 02 April 2003 @ 12:29:
XSQL draait tegen de 9iAS applicatie-server, deze heb je nodig.
Je spreekt een URL aan en deze voert de XSQL uit en geeft XML terug.
Wat je precies met Forms wilt doen begrijp ik niet :?
Oke, kan ik hieruit concluderen dat het NIET mogelijk is om met Oracle Forms 9i Xsql-functies aan te roepen? Het is dus noodzakelijk om JSP-pages te gaan maken?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 12:32:
Oke, kan ik hieruit concluderen dat het NIET mogelijk is om met Oracle Forms 9i Xsql-functies aan te roepen? Het is dus noodzakelijk om JSP-pages te gaan maken?
Je kunt vanuit forms wel een url opvragen, maar dat is wel erg ongebruikelijk.
Wat wil je precies bereiken?

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil bereiken? Nou, ik hoop dat ik het een beetje begrijpvol uitleg.. :)

Een bestaande database met zo'n 34 tabellen moet 'offline' gebruikt kunnen worden. Dat wil zeggen: de gebruiker moet door middel van een door ons te maken 'query-builder' een (dynamische) query kunnen maken.

Deze query moet 'door de database' en de uitvoer moet verschijnen als een (te downloaden) XML-bestand met DTD. Vervolgens kan de gebruiker de zojuist gekregen data offline inzien en veranderen om vervolgens deze weer te synchroniseren met de database.

Ben ik duidelijke genoeg??? :D

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Poeh, dat is niet gering :o
Maar dan voornamelijk functioneel gezien. Uit gecombineerde en geaggregeerde gegevens de brongegevens weer halen is ernstig lastig.

Technisch gezien ga je de XML toolkit voor PL/SQL willen gebruiken en dus geen XSQL.
De toolkit functies kun je gewoon vanuit forms aanroepen.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Ah, nu wordt het me allemaal een beetje duidelijker :) Is het bijvroobeeld ook mogelijk om met deze toolkit de gebruiker een bestand 'ter download' aan te bieden? En waar kan ik meer informatie vinden over deze toolkit.

Als ik zelf namelijk zoek op Google zie ik door de bomem het bos namelijk niet meer. Zou je me aan een goeie link kunnen helpen voor meer info?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

De toolkit kun je downloaden op technet.oracle.com.
Een bestand aanbieden zal je via forms functionaliteit moeten realiseren, dat moet wel kunnen.

Who is John Galt?

Pagina: 1