Het onderwerp zegt het al. Ik wil van een Zip Drive een MS-DOS boot disk maken. Iemand enig idee hoe ik dat makkelijk kan doen. Of is het niet mogelijk?
Formateren met systeembestanden, dan is'ie bootable. Of je systeem er ook mee overkan geen idee.
Ik heb al eens zips zitten fdisken, meerdere partities erop, best wel grappig die removable hdd's
Ik heb al eens zips zitten fdisken, meerdere partities erop, best wel grappig die removable hdd's
[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 02-04-2003 12:25 ]
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
Voor een lege schijf:
SYS [zipdriveletter]:
of
FORMAT [zipdriveletter]: /S
om een schijf te formateren en vervolgens systeem te plaatsen.
http://www.bootdisk.com/ voor Dos bootdisken
SYS [zipdriveletter]:
of
FORMAT [zipdriveletter]: /S
om een schijf te formateren en vervolgens systeem te plaatsen.
http://www.bootdisk.com/ voor Dos bootdisken
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 12:29 ]
Ligt eraan of die Zipdrive intern of extern is. Een interne zipdrive kan je inderdaad (mits je BIOS die instelling kent) als boot drive gebruiken.
Een bootable Zipdrive maken is in principe een kwestie van het gebruiken van het 'sys' commando in DOS zodat je systeem wordt overgezet naar de ZIP schijf. Verder natuurlijk config.sys en autoexec.bat aanpassen etc., maar dat moet toch te vinden zijn op internet, dat verschilt dus niet van het maken van een gewone bootflop.
Een andere manier is een image te maken van een bootflop met bv. WinImage, dat image dan op een zip-schijf terugzetten.
Een bootable Zipdrive maken is in principe een kwestie van het gebruiken van het 'sys' commando in DOS zodat je systeem wordt overgezet naar de ZIP schijf. Verder natuurlijk config.sys en autoexec.bat aanpassen etc., maar dat moet toch te vinden zijn op internet, dat verschilt dus niet van het maken van een gewone bootflop.
Een andere manier is een image te maken van een bootflop met bv. WinImage, dat image dan op een zip-schijf terugzetten.
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Als je bios het toestaat kun je alles
Ik heb op mijn A7v266 wel de mogelijkheid om dit te doen. Waarschijnlijk net zo maken als op een floppy.