Toon posts:

[WIN98] Spontane vastlopers bij 3 gelijke pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik weet het, het gebeurt heel vaak dat er vastlopers zijn met windows 98. En ik heb informatie gezocht bij de search hier en ik heb ook gekeken bij de knowledge base van microsoft en op andere websites. Maar ik kom er nog niet uit.

Ik heb hier op mijn stageplaats 3 nieuwe pc's. Hierop hebben we windows 98SE geïnstalleerd (meegeleverd met de pc's).
Gegevens van de pc's:
Intel moederbord D845WN
Intel Pentium 4 2400 MHz
Hyundai 256 MB 133 MHz
40 GB harddisk IDE
Sparkle TNT2 M64 32 MB
3Com Etherlink III PCI 10/100 beset 3c905b-tx

Ze lopen alle 3 vast op willekeurige momenten. De ene keer in word of excel of bijv. in een bankprogramma of tijdens het printen. Een enkele keer komt er een blauw scherm te voorschijn maar meestal komt er helemaal geen melding en doen de muis en het toetsenbord het niet meer.
Weet iemand wat het probleem kan zijn? De leverancier zegt dat ze die problemen nog niet eerder hebben gehad...ja ja

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zijn de juiste chipset drivers geinstalleerd?
98SE is al weer wat jaartjes oud (niets mis mee, ik draai het hiet ook nog :)) maar de chipset drivers e.d. zijn wel verstandig te installeren om hangers te voorkomen.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:56
Hoe zit het met de koeling van die pc's, is die wel goed. ? (draait alles etc....)

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
De koeling is goed, ik zal wel even kijken naar de chipset drivers.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 15:17
Windows update een keer doen. Update voor grote ide harddisks enz.
Windows 98 draait sowieso niet meer zo geweldig op gloednieuwe pc's

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06

megaleo

Special member

Ik zou je windowss ff updaten ook. Voor excel heb je geloof ik ook speciale updates. (not sure) B)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 12:07:
Ik heb hier op mijn stageplaats 3 nieuwe pc's. Hierop hebben we windows 98SE geïnstalleerd (meegeleverd met de pc's).
\offtopic
welk bedrijf levert in godsnaam win98 mee met zulke pc's.... doe dan niks en laat de mensen zelf licenties regelen.... |:(

Strava

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wizzzzzz schreef op 02 April 2003 @ 12:46:
Windows update een keer doen. Update voor grote ide harddisks enz.
Windows 98 draait sowieso niet meer zo geweldig op gloednieuwe pc's
Het draait hier anders als een tiet op een ahtlon 1666 met 1GB ram (dat heb ik wel gelimiteerd tot 256, omdat games willen hangen).
Hij draait idd niet lekker zonder de chipset drivers, maar als die zijn geinstalled gaat het goed.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06

megaleo

Special member

Prulleman schreef op 02 april 2003 @ 12:57:
[...]

\offtopic
welk bedrijf levert in godsnaam win98 mee met zulke pc's.... doe dan niks en laat de mensen zelf licenties regelen.... |:(
offtopic:
Heeft waarschijnlijk te maken met licenties denk ik toch wel. 8)

Verwijderd

Ik ga ook in de eerste instantie voor de drivers.

Maar misschien stomtoevallig een paar kapotte geheugenmodules? Daarvan krijg je ook dit soort symptomen namelijk. Even testen met een goed reepje RAM.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :)
Ik zal alles even proberen en dan is het afwachten of ze nog vastlopen.

\offtopic
tja ik ben geen fan van win98, maarja dit bedrijf heeft op alle pc's win98 en wil geen verschillende windows versies hebben. Ik moet wel als stage opdracht een toekomstplan opstellen voor dit bedrijf en daar komt win98 niet meer in voor :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 13:17:
Bedankt voor de reacties :)
Ik zal alles even proberen en dan is het afwachten of ze nog vastlopen.

\offtopic
tja ik ben geen fan van win98, maarja dit bedrijf heeft op alle pc's win98 en wil geen verschillende windows versies hebben. Ik moet wel als stage opdracht een toekomstplan opstellen voor dit bedrijf en daar komt win98 niet meer in voor :)
Geen 98 meer in je toekomstplan? Goh, wie had dat verwacht...

Ik werk hier op mijn werk met win95 (kan niet wachten tot de migratie!!!) voor de werkplekken. De configuraties varieren van een P200 met 32MB tot gloednieuwe P4 2,4 GHz, 128MB DDR. Met de laatstgenoemde types (Hebben we er inmiddels 17 van) heb ik ook problemen gehad. De onboard video en audio doen het niet onder 95 en 98 (wel 98SE). Er zitten nu simpele PCI-videokaartjes in (waarvan er 4 van de 17 DOA waren!!!! Lang leve inno3d savage4.... mits DOA dus....) en dan gaat alles perfect, zelfs zonder de goede chipsetdrivers. Het zijn trouwens moederborden met i845GE chipset.
Pagina: 1