Toon posts:

[Win 95] Pc loopt vast bij opslaan op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al bij google en hiero gezocht, maar ik kan het nergens vinden. Ik hoop dat iemand van jullie nog een paar suggesties heeft.

Situatie:

Een klant van mij heeft Windows 95 en office 2000 en 64 mb geheugen.

Vorige week heeft mijn collega het netwerk aangepast van 10mb naar 100mb. Sinsdien loopt zijn pc helemaal vast als hij een word of excel document wilt opslaan op de server. Als hij het opslaat op een zipdrive of local is er niks aan de hand. Het is enkel als hij het documentje probeert op te slaan op de NT4 server :(

Vroeger (vorige week) had hij er geen last van, maar sins dat zijn netwerk op 100mb zit heeft hij er last van.

Een paar maanden geleden was er ook zo'n soort situatie. Toen was zijn moederbord kapot (oude pc). Er zit nu een nieuw moederbord in, maar nu is het weer. Het zou nu aan het netwerk moeten liggen.

Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven.

Meer specs. van de pc weet ik niet, sorry.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 15:17
Al andere nic drivers geprobeerd ?

Of andere nic

[ Voor 20% gewijzigd door wizzzzzz op 02-04-2003 12:03 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je dit echt alleen als je vanaf Word opslaat, of gewoon altijd als je iets opslaat op de server?
Als het alleen Word is, zou misschien zelfs een reïnstall van Word voldoende kunnen zijn.
Heb je het ook zonder Word, is het een netwerkprobleem. Dan zou ik inderdaad eens kijken naar andere/betere drivers voor je netwerkkaart en je settings nog eens goed nachecken. :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Is al geprobeert en alles werkt, internet en e-mail. Het vreemde is dat het af en toe is. Document A doet het soms wel en soms loopt heel de pc vast als hij het document wilt OPSLAAN. openen gaat wel, in werken ook, maar opslaan niet.

via een andere pc gaat wel alles goed.

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 02 April 2003 @ 12:03:
Heb je dit echt alleen als je vanaf Word opslaat, of gewoon altijd als je iets opslaat op de server?
Als het alleen Word is, zou misschien zelfs een reïnstall van Word voldoende kunnen zijn.
Heb je het ook zonder Word, is het een netwerkprobleem. Dan zou ik inderdaad eens kijken naar andere/betere drivers voor je netwerkkaart en je settings nog eens goed nachecken. :)
Het is in word en excel, maar als je je netwerk aanpast van 10mb naar 100mb, dan hoef je toch office niet opnieuw te installeren

Verwijderd

Wat je mischien zou kunnen doen is het netwerk kaartje op half duplex zetten, als echt de problemen pas kwamen na de netwerk upgrade..

Succes !

Verwijderd

Netwerkkaartje opnieuw installeren !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn collega ondervraagd en hij heeft de netwerkkaartdriver geupdate, want die driver kon geen 100mb aan. De nieuwste driver kon dat wel. nu staat hij op 10/100mb. Ik denk dat het daar aan ligt. En jullie hebben het ook alleen maar over de netwerk kaart, dus verkoop ik gewoon een nieuwe netwerkkaart aan hem ;) :+ . Dan zal alles wel weer werken.

Dank u allen _/-\o_

Verwijderd

want die driver kon geen 100mb aan. De nieuwste driver kon dat wel
Verkeerde driver voor deze netwerkkaart...?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het. Ik weet niet welke driver hij heeft gebruikt, maar met de oude driver stond de netwerkkaart vast op 10mb en je kon hem niet veranderen. Met de nieuwste driver voor die netwerkkaart kon dat wel.
Pagina: 1