Toon posts:

Probs SoF2 & Splinter Cell met GF4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte medetweakers,

Onlangs heb ik (speciaal voor een aantal nieuwe games natuurlijk) een GeForce 4 mx440 gekocht. Het installeren verliep zonder problemen onder Windows XP Pro, hoewel ik natuurlijk wel even de nieuwste drivers van NVIDIA gedownload en geinstalleerd. Ik kreeg de melding dat de drivers niet getest waren door Microsoft, but hey: who gives a damn.

Windows blijft verder goed lopen, daar gaat het niet over. Mijn probleem ligt in de spellen zelf:

SoF2 Gold deed het na het installeren goed, 1 keer rebooten en het was mis. Ik start de game op en hij klapt eruit na het Raven icoon met een Illegal Operation melding in SOF2.exe en mijn beeldscherm staat nu op ongeveer 100% brightness (niet echt prettig dus). Je zou zeggen dat het aan het spel ligt, maar hij doet het ook met Splinter Cell en Unreal 2.

Herinstallatie van het spel 3 keer geprobeerd, zelfs met die stappen die beschreven staan in de FAQ van Raven (kortom: alles lokaal kopieeren) en dan doet het spel het welgeteld 1 x, daarna hetzelfde gedonder.

Na veel frustratie heb ik Windows XP Pro er weer afgeknikkerd, onder Windows 2000 deed het spel het altijd zonder problemen dus daar ben ik naar terug gegaan. Echter, na het terugrollen naar Windows 2000 had ik ook hier hetzelfde probleem !

Ik ben nu bang dat het toch aan mijn (gloednieuwe...grrr !) GeForce 4 mx440 ligt. Drivers ofzo. Overigens heb ik de originele drivers ook geprobeerd, hetzelfde probleem. DirectX 9 heb ik ook geinstalleerd staan.

Heeft iemand.....WIE DAN OOK....enig idee wat het kan zijn ? Heb echt zo'n beetje alles geprobeerd en begin aardig radeloos te worden. HELP !

PS: Ben hier vrij nieuw, heb geen idee of ik standaard bepaalde info moet posten. Laat me dit svp weten als iemand dan mogelijk een oplossing kan bieden.

Verwijderd

Topicstarter
Sjesus...nog steeds niet 1 reply....niet eens eentje die me zegt op te lazeren...fijn zo. Probleem overigens nog steeds niet opgelost, ligt nu by Activision.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Zoals je zegt ligt het probleem blijkbaar toch bij je videokaart. Wat je kan proberen is de drivers helemaal te uninstalleren met Detonator Destroyers, dus in Windows 2000 én in XP zodat er geen restjes over blijven. En dan de 41.09 Detonators downloaden, die hebben bij mij altijd goed gewerkt.
Als het probleem er dan nog is moet je eens een andere videokaart in je PC steken als je daar de mogelijkheid voor hebt. Alleen zo kan je controleren of het aan je videokaart ligt.
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 18:38:
Sjesus...nog steeds niet 1 reply....niet eens eentje die me zegt op te lazeren...fijn zo. Probleem overigens nog steeds niet opgelost, ligt nu by Activision.
Ik denk dat je het een beetje op een verkeerd moment heb gepost ;)
Om 12 uur 's middags zijn er niet zoveel mensen en daarna zakken nieuwe topics vaak snel weg.

The devil is in the details.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Porbeer de drivers een *goed* te verwijderen (detonator destroyer, zie de VB-Faq) en daarna opnieuw te installeren.

En een iets normalere manier van schoppen kan geen kwaad :|

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, ik ben vrij nieuw hier en na dik een week stond er nog nix. Was niet persoonlijk naar de groep, ben gewoon zeer frustie dat mijn nieuwe videokaart niet doet waar ik hem voor gekocht heeft. Thanks voor het advies. De 41.09 zijn niet de laatste drivers volgens mij, of wel ?

Verwijderd

nee de 43.** zijn de laatste , maar de 41.09 werken prima met alles
dus even proberen.

kijk ook even naar je voltages

Verwijderd

Topicstarter
Eerst de Detonator Destroyer geprobeerd maar die zag geen NVIDIA kaart (??) dus die kon ik niet gebruiken. Wel ge-uninstalled en daarna de 41.09 drivers geprobeerd. Helaas, zelfde resultaat. Ik wilde net mijn systeem rebooten toen ik een raar luchtje rook. Als ervaren IT-er (*snicker*) herken ik de geur van mislukking (stinkt naar verschroeid plastic) en dus trok ik gelijk de kap open. Het luchtje werd iets sterker...niet zo best dus.

Kaart eruit getrokken, nagekeken maar kon geen zwaar fikkende onderdelen vinden. Kaart teruggezet en opnieuw opgestart: No Signal. Andere monitor: ook niets. Oude Voodoo4 kaart teruggezet: Bingo.

Sowieso heb ik dus vanaf dag 1 waarschijnlijk een gare kaart gehad, heb daar dus een x aantal weken mee gestoeid. Lijkt me wel dat ik een andere ga halen bij die winkel. Zit er zwaar over te denken om gelijk maar een ander type te halen, hoorde namelijk ook van verscheidene mensen dat er bekende conflicten zijn tussen Asus mainboards en GeForce kaarten....

Verwijderd

wat voor een soort moederbord heb je dan?
daar kan het probleem liggen

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

hm.. geen conflict met je geluidskaart toevallig? ik zou dat s checken.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

...mijn beeldscherm staat nu op ongeveer 100% brightness (niet echt prettig dus).
Ik heb met SOF2 min of meer hetzelfde. ondanks dat alles goed draait op " very high" settings heb ik enkele keren meegemaakt dat wanneer ik de game afsluit het opeens lijkt alsof ik mijn settings op 16 bit kleuren kleuren heb staan met brightness vol open!
Om alle kleuren weer normaal weer te laten geven moet ik eerst rebooten, erg vervelend is dit.
Het rare is dat ik dit probleem alleen met SOF heb en niet met UT2003 en/of SplinterCell 8)7

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Klinkt toch meer als een driver probleem... Ik dacht alleen dat ATI er problemen mee had....

Verwijderd

mischien opnieuw formatteren lijkt mij de enige oplossing. of je vid.kaart is stuk

Verwijderd

Topicstarter
Nou,

Heb vanmiddag dus een nieuwe kaart gehaald, dit ging zonder problemen, en alles gelijk goed aangepakt. Eerst alle drivers eraf geknikkerd.
Toen de nieuwe kaart erin en de originele drivers erop (oudere versie dan 41.09). Getest, werkte niet, zelfde probleem met SOF2.
Toen de 41.09 drivers erop en getest, zelfde gedonder
Toen de laatste versie erop, getest en nog steeds geen goed resultaat
Geforce tweak utilty geinstalleerd en gebruikt, geen resultaat

Ik denk, dat ik morgen terug ga, en een andere kaart haal ofzo. Misschien een TI, dan is ie maar 100 euro duurder, ik wordt hier helemaal gestoord van.

Ben er inmiddels bijna 100% zeker van dat het aan openGL ligt. Als ik Tactical Ops start, krijg ik (bij instelling OpenGL) diverse errors en start de game niet. Als ik Software Rendering kies, werkt het wel (lelijk, maar de game draait). Aan het spel ligt het dus niet.

Heeft er iemand enig idee hoe Win2K (in dit geval Advanced Server) de GeForce OpenGL opties gebruikt ? Hoe hierbij rekening dat alles op dezelfde manier draaide op Windows XP Pro.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd. Heb een aantal tegenstrijdige dingen ondervonden met mijn drivers. Het is wel duidelijk dat het inderdaad aan de OpenGL ligt. Maarrr....heb nu zowel de Detonator Destroyer als NVMax niet aan de praat gekregen. Beide geven aan dat de Detonator drivers niet geinstalleerd zijn, terwijl dat wel degelijk zo is. Ben nu het spoor geheel bijster.

I Give Up ! Murphy wins ! Ik ga maandag gelijk die kaart terugbrengen en dan toch maar aan ATI, al is de goedkoopste al twee keer zo duur als de kaart die ik nu heb.

Verwijderd

Wel offtopic maar het moet me van het hart;

Jij zegt dat je, speciaal om SOF2 en SplinterCell te kunnen spelen, een GF4 MX44 gehaald hebt... Slechte keus cq geldverspilling geweest... De MX is niets meer dan een opgelapte GF2... :X 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk dus inderdaad wel. Maar ja, ik wilde nu eenmaal een goedkope kaart die WEL erkend werd door de meeste spellen. De GF4 was nu eenmaal goedkoop (EUR 85,-) en was op zich geen slechte kaart....als ie het zou doen dan hé ? Hij heeft SoF2 een drietal keer gerund en dat was wel bijster mooi...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Om alle kleuren weer normaal weer te laten geven moet ik eerst rebooten, erg vervelend is dit.
Heb dit ook paar keer gehad. Je kan ook gewoon hetzelfde spel opnieuw starten en dan meteen weer terug naar Windows. Dan reset 'ie de oude Gamma-settings. (Reboot hoeft dus niet).

@donnye: Je had inderdaad beter meteen een GF4 Ti of een ATi kunnen kopen, want Sof2 en Splinter Cell vergen redelijk veel van je pc :)
Unreal II zou relatief al helemaal onspeelbaar geweest zijn, maar dit terzijde.

Gewoon terugbrengen, geld terug en betere kaart kopen (ÉN, niet te vergeten: WHQL Drivers gebruiken :Y))

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1