[php & Actionscript] Knoppen na login niet goed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een loginprocedure en heb op frame 2 van mijn flashbestand een textvak met login-status en onderaan 2 knoppen. Nu is het probleem dat de CheckLog altijd word gezien als zonder waarde waardoor het niet uitmaakt of ik een goede loginnaam intype of niet de knop zal altijd Terug aangeven ipv Vooruit. De tekst in het tekstvak geeft wel de goede waarde terug.

Loginknop script op frame 1:
on (release) {
gotoAndPlay(2);
Logon = "Inloggen...een ogenblik geduld alstublieft";
loadVariablesNum ("Login.php?Login="+Login+"&Pwd="+Pwd, "0");
}

PHP script:
<?
$DBName= 'users';

mysql_connect('localhost','Budelpack','designserver');
@mysql_select_db("$DBName");

$query = "SELECT UID FROM login WHERE login='".$Login."' AND password='".$Pwd."'";
$result = mysql_query($query);
$row = mysql_fetch_array($result);
$numR = mysql_num_rows($result);

if ($numR == 1) {
print "_root.Logon=Login Voltooid&_global.CheckLog=1";
}
else {
print "_root.Logon=Uw naam of wachtwoord is onjuist";
}
?>

Actionscript frame 2(na uitvoeren phpscript dus):
if (CheckLog ne ""){
Btn_Fwd._visible=true;
Btn_Back._visible=false;
}
else {
Btn_Fwd._visible=false;
Btn_Back._visible=true;
}
stop();

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 12:16 . Reden: toegift :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Misschien wel handig je paswoord uit de code te halen... (-: Code kan ik nog niet helemaal volgen, zal ik direct beter naar kijken (-:

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet uit, zit hier enkel maar op lokaal intranet.
Misschien dat m'n code opschonen geen overbodige luxe zou zijn O-)
Maargoed het probleem heb ik nog altijd niet opgelost

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 11:56 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Als je eens checkt met een echo oid of het ophalen van de query goed gaat?

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt helaas geen verschil.
Maar de query word goed uitgevoerd aangezien de tekst wel aangeeft of de log-in gelukt is of niet.

Enkel de knop zichtbaar maken lukt niet

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is die if constructie : if (CheckLog ne "") wel goed ??

Verder is het dan meer een flash vraag dan een php vraag, mits die ook daadwerkelijk het inloggen echo't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 22:09:
is die if constructie : if (CheckLog ne "") wel goed ??

Verder is het dan meer een flash vraag dan een php vraag, mits die ook daadwerkelijk het inloggen echo't
Dat vraag ik me inderdaad ook af en bovendien kan je proberen jouw level/target te 'unquoten' dus :
code:
1
loadVariablesNum("hhh",0);

of gewoon aangeven met _root of _level0 oid?

Dan hoef je denk ik vanuit php je level ook niet mee te geven van de variabelen, dus gewoon :
code:
1
print("Login=ok&Checklog=1");

Bovendien geef je ook nog aan 'Login=Login voltooid', waardoor er een spatie tussen staat, dit kan ook problematisch zijn, gebruik één woord of plak er '%20' tussen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
xml is ideaal voor zulk klein spul - is nooit dubbelzinnig zoals dat 'oude' Vars gedoe (de laatste is dan wel goed voor grotere throughput)

return dus liever een simpel xml-packetje - ik gebruik zo'n dingen al sinds XML erin zat (hoe traag ook toen) en nu kan je overal met alles 'klappen' (ie VB, FlashMX, PHP, Director, Java - allemaal in 1 project). Heb je nooit zulke problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik hier in mijn stage-periode zit en te weinig tijd heb om 'ff' xml aan te leren. Of heeft iemand hier een hele snelle tutorial voor XML icm Flash/Php/MySQL? (heb al gezocht met google)

Ik heb mijn code van de knop op Frame 2 nmu gewijzigd maar nog geen resultaat, dit doet me wel afvragen of ik wel de goede constructie gebruik bij de knop aangezien wanneer ik de condition wijzig het resultaat af en toe verschilt.

Code Button Frame 2:
on (release){
parseInt(CheckLog);
if (CheckLog=1){
gotoAndStop(1);
}
else if (CheckLog=3){
gotoAndStop(3);
}
}

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 22:24:
[...]
Bovendien geef je ook nog aan 'Login=Login voltooid', waardoor er een spatie tussen staat, dit kan ook problematisch zijn, gebruik één woord of plak er '%20' tussen.
Dit levert geen probleem op aangezien ik de waarden van beiden variabelen in de swf bekeken heb via een dynamic text-box en deze waarden kloppen precies.
Misschien is het beter nu dit allemaal duidelijk is om het topic te moven naar W&G aangezien het probleem waarschijnlijk niet bij het PHP script ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm, ik raad je wel aan om te POSTEN, en niet paswoord in GET vars te stoppen :)
en zet checklog gewoon ies in een of ander tekstvakje? Kun je meteen zien wat het geeft...
of doe een
var x = new Number(checklog);
dan krijg je 0 in geval het niet ingevuld is, en 1 indien het wel ingevuld is...en dan ==1 checken...(of als boolean proberen behandelen)
Pagina: 1