Toon posts:

[Windows] Updates automatiseren.

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om te zorgen dat de 2Mbit lijn van het bedrijf waar ik momenteel aanwezig ben zo min mogelijk te belasten is er voor gekozen om de windowsupdates te automatiseren zodat niet elke dag dezelfde byte-jes over het lijntje flitsen.

Mijn vraag is eigenlijk hoe kan ik dat het beste aanpakken. Ik heb een systeem gekregen die deze taak mag gaan vervullen.

Alle updates download via windows catalog en die vervolgens uitvoeren met een batchfile is mijns inziens niet bepaalt de netste oplossing. Deze moet namelijk elke keer als er een update komt bijgehouden worden en als er een nieuwe servicepack verschijnt kan je weer opnieuw beginnen omdat de helft van die updates daarin geintegreert zijn :/.

Omdat dit bedrijf momenteel geen proxyserver heeft is het mischien een optie om een proxy server op te zetten die alleen gebruikt wordt als windows update gebruikt wordt zodat de windowsupdate site gewoon in gebruik genomen kan worden maar dat de updates uit de cach komen en dus niet gedownload moeten worden. Dit moet volgens mij mogelijk zijn. Alleen hoe ben ik nog niet helemaal achter.

Zit ik een beetje in de goede richting of ben ik 'way of track' :? laat 't ff weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 10:54 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Welke Windows versies draaien er op de clients?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 10:53:
Welke Windows versies draaien er op de clients?
Windows NT4, Windows 2000, Windows 2000 server, Windows XP en nog 1 of 2 Win98 maar da's niet interressant.

Verwijderd

had microsoft niet een bepaald server pakket hier voor ?

ben ff de naam kwijt

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 10:56:
had microsoft niet een bepaald server pakket hier voor ?

ben ff de naam kwijt

SUS, staat in het andere topic :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

SMS dus

software management services

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 11:00:
SMS dus

software management services
SUS (Software Update Services) dus :)
http://www.microsoft.com/...owsupdate/sus/default.asp

Begrijp ik het goed. Is dit programma (server) gratis ??? ben 'm nu aan't downloaden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 11:02 ]

Verwijderd

SUS is inderdaad de beste keuze. Die kan alles boven Windows 2000 aan, en Windows 2000 zelf ook. :)

Windows NT4 en 98 zijn toch nog amper updates voor dus dat is het probleem niet.

Proxy is ook een optie, je hebt dan alleen helemaal geen overzicht waar welke updates opstaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 11:03 ]

Pagina: 1