Toon posts:

[Art] Nagetekende foto?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam laatst deze site tegen (http://kemangnet.com) en nu vraag ik mij af hoe zij de afbeelding van de man hebben gemaakt.
Is dit gewoon getekend of is dit overgetrokken of in photoshop of illustrator of in een heel andere programma?

Het lijkt mij erg stoer om dergelijke tekeningen te maken, kan iemand mij hier meer over vertellen? Waar je op moet letten enzo.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 10:43:
Ik kwam laatst deze site tegen ([url]http://kemangnet.com/[url])
Je / zit aan de verkeerde kant van de [

Ik heb geen verstand van tekenen, maar dit kan je zowel met de hand als met Fotosoep maken, als Vind ik het gezeefdrukt oid het mooist. In ieder geval met echte verf, dan ;)

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 02-04-2003 10:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Je bedoelt zeker deze link :?

Als ik het zo zie is dat gewoon gedaan met een filter van Photoshop

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Volgens mij is het een bitmap omgezet naar vectors...

Probeer eens een bmp of zo te importeren in Flash, en hem dan te tracen (Modify -> trace bitmap)

Speel wel ff met de instellingen...

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Lijkt mij inderdaad iets in de trant van een aquarelfilter met misschien een soften eroverheen

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 10:52:
Volgens mij is het een bitmap omgezet naar vectors...

Probeer eens een bmp of zo te importeren in Flash, en hem dan te tracen (Modify -> trace bitmap)

Speel wel ff met de instellingen...
Bedankt bigE!! Het werkt geweldig. Echt super, ik ga hier lekker me klooien vandaag!!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 12:21
Erm..is dat niet gewoon de cutout filter van photoshop?

Verwijderd

Topicstarter
Charly schreef op 02 april 2003 @ 11:36:
Cutout werkt ook meer dan geweldig, ik had zelf al zitten te klooien met brushstrokes maar daar lukte het niet echt mee. Cutout werkt perfect !!

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Charly schreef op 02 April 2003 @ 11:36:
Thanks, dat wist ik ook nie :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dat is gewoon een image trace, en nog een lelijke ook. Als je dit dus MOOI wil doen dan moet je idd met de hand doen

Stoer; Marduq

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 22:19
Met Illustrator 10 en een Wacom A5 tekentablet gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/pbvanwezel/cleo_inside.gif

is nagetekend van een zwart/wit foto :)

//

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

man-o-script schreef op 02 April 2003 @ 20:24:
Met Illustrator 10 en een Wacom A5 tekentablet gedaan:
[afbeelding]

is nagetekend van een zwart/wit foto :)
Wacom A5, is dat zelfde maatje (of zelfde tablet ;)) als de Graphire 2? Wil em namelijk gaan aanschaffen binnenkort, maar ik zit nog ff naar maat + features te kijken... :)

LinkedIn
Instagram

• man-o-script
Ik heb hier een Wacom Intuos A5,
maar die zie ik niet eens meer op de Wacom site staan.
Ben er erg tevreden over nog, gebruik alleen die hotspot area's niet echt.

Zou wel zeker een A5 formaat nemen (minimaal :P) dan heb je wel de goede preciesie voor dit soort dingen.

//

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/bekini.jpg

zelfde manier, wacom+foto voorbeeld

Stoer; Marduq

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
save as gif en dan met heel weinig kleuren (en geen dithering)
Afbeeldingslocatie: http://www.symbolix.nl/rommel/contour.jpg

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Bij sommige simpele tekenpaketten die bij scanners bijgeleverd zitten zit een filter "watercolours" die er sterk op lijkt.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

ReemF schreef op 02 April 2003 @ 20:26:
Wacom A5, is dat zelfde maatje (of zelfde tablet ;)) als de Graphire 2? Wil em namelijk gaan aanschaffen binnenkort, maar ik zit nog ff naar maat + features te kijken... :)
Een Graphire is A6-formaat. Een (Intuos) A5 is dus 2 keer zo groot. Dan heb je ook nog een A4, en die is weer 2 keer zo groot dan de A5, etc :)

Aan een Graphire heb je in ieder geval genoeg als je niet op resoluties hoger dan 1600x1200 werkt. <pats>Als het goed is komt volgende week m'n Intuos A5 binnen, ben erg benieuwd hoe dat gaat op 3200x1200 </pats> :P

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Met een beetje pech gaat 'ie dan 2 keer zo snel naar links en naar rechts dan naar boven... Tenzij er drivertjes zijn voor dualscreen setups die ik gemist heb.

teveel zooi, te weinig tijd

• man-o-script
met die drivers van wacom kun je gewoon het beeldoppervlak instellen wat hij moet gebruiken,
zelf heb ik een dualhead setup, en gebruik soms dus ook alle 2 de schermen
(komt er dan op neer dat je onderste helft van je tablet niet gebruikt wordt)

//

Verwijderd

RolandWitvoet schreef op 03 April 2003 @ 03:35:
[afbeelding]
8)

De Basic-methode :)

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
RolandWitvoet schreef op 03 April 2003 @ 03:35:
[afbeelding]
en daarna met de hand ff mooie vloeiende lijnen maken :)

met een hamer past alles

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46
Maar hoe gaat het eigelijks in 'z'n werk je hebt dat een foto en wat bewerk je dan zeg maar met je "pen" of trek je de foto over? heb hier meer mensen over horen praten maar hoe het moet geen id! ben nl ook aant kijken of een wacom iets voor mij is (want zo goed ben ik niet in tekenen)

• Pierewaaier
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
Adobe heeft er zelfs een apart programma voor gemaakt, Streamline. Beetje basic, alleen gemaakt om een cutout te maken van een afbeelding, en dan saven in vector formaat. Het is wel een mooie tegenhanger van de trace bitmap van flash, omdat die een redelijk "eigen draai" aan de cutout geeft.

• HunterPro
  • Niet online
Pierewaaier schreef op 09 April 2003 @ 20:34:
Adobe heeft er zelfs een apart programma voor gemaakt, Streamline. Beetje basic, alleen gemaakt om een cutout te maken van een afbeelding, en dan saven in vector formaat. Het is wel een mooie tegenhanger van de trace bitmap van flash, omdat die een redelijk "eigen draai" aan de cutout geeft.
err, daar is streamline absoluut _niet_ voor geschikt. Streamline is om lijntekeningen te vectorizen; niet om fullcolor-foto's om te zetten. Stel jij hebt op papier zitten schetsen, vervolgens met zwarte fineliner overgetrokken en netjes je potlood uitgegumd, dan is streamline je vriendje. Anders niet (en het resultaat van handwerk vind ik nog steeds 10x zo mooi :))

• Dark Blue
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wat ik heb geprobeerd is met photoshop met Threshold te werken... dan dus 2 layers te nemen, van de onderste de Threshold wat donkerder te zetten en dan de layer op 50%, en dan de bovenste layer een 'lichtere' threshold en dan die op multiply eroverheen.

Maar dan heb je alleen donker/licht, en niet zoals die dames hierboven, ook kleuren.
Hier mijn probeersel...
De linkerdame is neit goed gelukt, veel te grofkorrelig, en de rechter dame ziet er al wat netter uit... maar, het is snel!

toch is tekenen denk ik, hoewel het een stuk moeilijker is, veel mooier en dat zullen velen met mij eens zijn :P

Neem dus je foto, en reduceer de kleuren naar 3 ofzo (dupliceer eerst even de foto zodat je een referentie houdt). leg er een witte layer overheen en zet die opacity ervan op 50 procent of iets daarbij. Vervolgens maak je nog een nieuwe layer, en je gaat aan het kleuren... en aangezien je die vlakken van die 3 kleuren al hebt staan, hoef je die alleen naar eigen smaak aan te houden.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

Pierewaaier schreef op 09 April 2003 @ 20:34:
streamline werkt eigenlijk alleen goed als je zelf van te voren je bitmap zo erg aanpast dat het vrij duidelijk wordt waar de lijnen moeten koemn :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1