Toon posts:

Hoeveel MCSE's W2K in nederland zijn er?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie bovenstaande vraag. Heb al gegoogled, op de MS-site kan ik het ook niet vinden. Ik ben nu namelijk bezig met het MCSE traject omdat dit zo vaak gevraagd wordt. Ik word nu namelijk al vaak bij voorbaat afgewezen omdit ik dit papiertje niet bezit. Worden mijn kans nou ook daadwerkelijk groter? Als er 10.000 MCSE W2K zijn of 100.000 maakt dan wel iets uit.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hier iig eentje, MCSE en MCSA. :)
Maar hoeveel er totaal zijn? Bel Microsoft eens zou ik zeggen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Met MCSE heb je denk ik wel een soort van pré in het bedrijfsleven. Als ze CV's met elkaar gaan vergelijken zullen ze denk ik eerder iemand aannemen met MCSE op zak dan iemand zonder. Aan de andere kant is het zo dat een papiertje als MCSE juist ook niet veel wil zeggen omdat je de theorie wel bezit maar je in de praktijk niet bewezen hebt.

Maar de aantallen staan niet op de MS-site ? Bij Cisco hebben ze wel het aantal CCNA'ers, CCIE'ers etc. op hun site staan.

Verwijderd

Bij 2 gelijke kandidaten qua ervaring wordt degene aangenomen die MCSE op zak heeft.
Is een standaard regel die overal geldt....
Helaas, maar het is de realiteit.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb toevallig vorige week mijn laatste examen voor MCSE 2000 gehaald, ben nu voor NT4 & 2000 gecertificeerd, maar zoals velen voor mij al gezegt hebben; het is zeker een pre in het bedrijfsleven, maar als je het papiertje hebt wil nog niet zeggen dat je een expert bent

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hoeveel er wereldwijd zijn is te vinden op www.mcpmag.com:

MCP 871,433
MCSE (on Windows 2000) 196,533
MCSD 42,004
MCDBA (for SQL Server 2000) 106,279
MCSA (on Windows 2000) 58,297
MCAD (for Microsoft .NET) 2,746
MCT 10,732

Total Number of MCPs: 1,288,024

Edit: Dit overzicht komt van Microsoft: http://www.microsoft.com/traincert/mcp/certified.asp

[ Voor 16% gewijzigd door Devster op 02-04-2003 11:16 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Er zijn nog genoeg bedrijven waar ze helemaal niets om zo'n papiertje geven, omdat het namelijk heel weinig zegt. Zo'n MSCE-traject kun je helemaal in je eentje doen, terwijl er een heleboel bedrijven teamplayers willen hebben.
Ze nemen dan liever een werknemer met een paar jaar praktijkervaring in dienst dan eentje met certificaat maar zonder ervaring.

Verwijderd

ligt helemaal aan het bedrijf, maar naar mijn idee zie je wel een ontwikkeling dat ze steeds meer om certificering gaan vragen... maar waarschijnlijk komt dat ook, omdat er genoeg werknemers in de ict wereld te krijgen zijn op dit moment. het is ieder geval een pre als je mcse hebt...
Pagina: 1