[linux] copy protected cd afspelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
De brave burger die ik ben, heb ik een cd netjes aangeschaft met euro's. Het betreft de cd van Trijntje Oosterhuis. 13 Euro, niet duur, dus prima. Echter op de achterkant lees ik:
This disc contains Copy Control Technology. It is designed to be compatible with CD audio players, DVD players and PC-MS Windows 95, Pentium2, 233Mhz, 64Mb RAM and higher, Mac OS8.6-9.* with the carbonlib extension and Mac OSX.
Onder linux krijg ik dat ding niet afgespeeld. Mounten levert alleen het datagedeelte op (player.exe enzo). Ik heb met mplayer wat geprobeerd, maar geen succes.

Is deze cd te lezen? Alles is geoorloofd wat mij betreft, want ik heb er voor betaald en ben niet van plan het te verspreiden, maar ik wil hem wel af kunnen spelen. Is hij misschien wel naar mp3 te rippen. Ik wil hem namelijk wel op de mp3-server hebben die ik thuis heb.

Look behind you! A three headed monkey!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Heb dat probleem gehad met 'Newborn van Greenlizard', de oplossing of eik de workaround, met Nero onder WinXP de cd naar mp3 geript en deze mp3s op mijn Linux bak geplaatst. (WInXP negerrd de foute datattracks oid dus rippen was geen prob. wel onder Linux, FreeBSD & Win98)

[ Voor 25% gewijzigd door smoking2000 op 02-04-2003 10:27 ]

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 22:40
Er zijn wel work-arounds, Nero accepteert inderdaad heel wat, en er zijn (voor Windows) verschillende programmaatjes waarmee je om dit soort misdadige beveiligingen heen kunt komen.

Of die programma's voor Linux bestaan weet ik niet, wat gebeurt er als je de CD gewoon probeert te rippen met bv. cdparanoia?

De enige *correcte* oplossing is wat mij betreft, om in het vervolg goed op te letten wanneer je een CD koopt. Als er op staat 'beveiligd bla bla bla', dan loop je naar de kassa, vraag je of ze ook een gewone hebben omdat 'ie het anders niet in je computer en autoradio doet, en je er dan dus niets mee kunt. Als ze dan zeggen 'nee', zeg je 'okee, laters dan!' en download je het album van internet.

Je kunt ook met deze CD teruggaan, zeggen dat je het niet had gezien, dat je de CD niet kunt afspelen in (bv.) je autoradio (die kans is namelijk heel groot, want die zijn vaak gebaseerd op CD-ROM-speler-onderdelen; en kunnen natuurlijk ook niet de PC-versie afspelen!), en dat je dus je geld terug wilt of een fatsoenlijk werkende CD, of dat het anders de laatste keer is geweest dat je in deze winkel bent geweest.

Tja, dit ligt wat mij betreft echt heel eenvoudig, als de platenmaatschappijen het op deze manier willen spelen, roepen ze het oordeel over zichzelf af.

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
Tsja, Wilke. In principe heb je gelijk dat ik zo'n cd dan niet moet kopen. Echter er zijn bepaalde artiesten waarvoor ik graag een steentje bij wil dragen omdat ze goede muziek maken. De cd doet het overigens in elke audioplayer die ik heb (stereo, diskman, autoradio), dus op zich ben ik redelijk tevreden. Ik ben hem nu met mijn laptop met Win2000 erop aan het proberen te rippen, maar niet met Nero (die heb ik niet). Ik heb een hp-kopieer tool erbij gekregen, dus die ben ik nu aan het proberen. Ik maak een kopie van de aparte nummers op een andere cd en kijk of er zo een niet beveiligde cd uitkomt, maar ik verwacht dat het fout zal gaan.

cd-paranoia ga ik later vandaag wel even proberen. Wacht, volgens mij heb ik thuis op een cdtje die ik bij mijn brander kreeg nog wel een versie van Nero staan. Die zal ik ook even proberen.

Ik ga ervan uit dat het me gaat lukken om die cd te rippen, dan ben ik gewoon klaar. Ik heb mijn favo artiest gesponsord, het koste me een redelijk bedrag en ik kan hem op mijn linuxsysteem spelen en in mijn mp3-server prakken. Iedereen tevreden lijkt me.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 17:32

Roel

screen -x addict

cdparanoia enzo geeft na 2 of 3 tracks een hoop fouten en stopt dan ook. Hier heeft het zelfs een compleet systeem laten vastlopen :)

Je zou misschien ergens de cdrom module kunnen hacken om minder fel op errors te reageren ofzo.. :)
* Roel zou ook teug gaan en de cd van internet halen

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

pschram2 schreef op 02 april 2003 @ 10:51:
Tsja, Wilke. In principe heb je gelijk dat ik zo'n cd dan niet moet kopen. Echter er zijn bepaalde artiesten waarvoor ik graag een steentje bij wil dragen omdat ze goede muziek maken.
Dan stuur je een meeltje naar de artiest en vraag je om een werkende cd, zien ze gelijk dat je gewoon cds wilt kopen, alleen wel problemen hebt met cds die kapot zijn.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 22:40
Tja, als de platenmaatschappijen het mij onmogelijk maken om een artiest te sponsoren door slechts "CD's" te verkopen die niet werken in mijn audio-apparatuur, dan heb ik daar toch niks aan?

Feitelijk zijn het geen eens CD's - ze voldoen namelijk niet aan de standaard. Deden ze dat wel, dan zouden ze namelijk gewoon werken in mijn CD-ROM speler. Zo simpel is dat...

By the way, weet je hoe weinig artiesten terugzien van het geld dat jij aan een CDtje uitgeeft? Het klinkt allemaal zo mooi en aardig, 'de artiest sponsoren', maar wat je vooral sponsort zijn de zakkenvullende managers bij de grote platenmaatschappijen, en alle tussen-lagen (retailers e.d.) die in de eerste plaats onnodig zouden worden als muziek digitaal (via internet) verspreid zou worden - de artiesten krijgen slechts 10% van wat jij aan de CD uitgeeft (en dan hebben ze nog een goeie deal).

Goed, als ik dit niet met gegevens ondersteun zou dit een enorme flame zijn, dus bij deze:

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 12:34
In dit draadje staan nog wat mogelijke tips:
Afspelen beveiligde audio cd's onder Linux/

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:17
En kun je anders niet met wine dat programmatje aan de praat krijgen? Lijkt me niet echt heel moeilijk, zullen vast geen weet ik hoe moeilijk programma erop zetten...

Verwijderd

Paultje3181 schreef op 02 april 2003 @ 14:40:
En kun je anders niet met wine dat programmatje aan de praat krijgen? Lijkt me niet echt heel moeilijk, zullen vast geen weet ik hoe moeilijk programma erop zetten...
ik heb ook zo`n cdtje maar ik kan em gewoon in de console afspelen met cdp

http://cdp.sourceforge.net

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen idee of dit werkt, ik heb geen protected ceedees en koop ze ook niet.

http://www.ilug-cal.org/node.php?id=5

Beschrijft hoe je met XMMS ceedees digitaal kan afspelen.
Is misschien een poging waard.

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
ik heb ook zo`n cdtje maar ik kan em gewoon in de console afspelen met cdp

http://cdp.sourceforge.net
http://www.ilug-cal.org/node.php?id=5

Beschrijft hoe je met XMMS ceedees digitaal kan afspelen.
Is misschien een poging waard.
Ga ik allebei proberen, misschien werkt het inderdaad.

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
cdp deed het niet, maar xmms doet het perfect! Als je de digitale plugin van xmms gebruikt zoals door Alterego verteld, dan werkt het perfect. Ik zit nu lekker een copy protected cd te luisteren onder linux. Jammer dat het nodig is om zo moeilijk te doen.

Life is sweet!!!!!!

• AlterEgo
  • Niet online
You're welcome :)

Ik heb deze manier nooit zelf geprobeerd, maar het leek me een te proberen gok.
Toen ik het artikel las, had ik de hele tijd het gevoel: wat is nu de echte reden dat dit artikel is opgeschreven? Ik denk dat je zojuist het antwoord gegeven hebt.

Via de diskwriter-plugin van Xmms kun je hem waarschijnlijk nu ook digitaal rippen.

Verwijderd

Mischien is er ergens wel een advocaat die die hier pro-deo een zaak van wil durft te maken, mischien in samenwerking met de consumenten bond en philips die volgens mij al eerder mensen met cripled cd's gedreigd hebben om het cd logo te ontnemen aangezien het geen cd meer was.

Het lijkt mij in ieder geval een leuke rechtzaak, maar helaas ben ik maar programeur en tjah komt er dan waarschijnlijk weinig van terecht..

Mocht je besluiten tot een dergenlijk iets , wat volgens mij een grote stap voorwaarts zou zijn dan is het mischien een idee om zoiets structureel aan te pakken en wat meer mensen achter je te krijgen.

• EdwinW
  • Laatst online: 16:15
AlterEgo schreef op 03 april 2003 @ 22:06:

Via de diskwriter-plugin van Xmms kun je hem waarschijnlijk nu ook digitaal rippen.
En DAT werkt dus ook! Zojuist (voor het eerst) dit uitgeprobeerd. Op een mooie snelheid worden de tracks op 44 kHz / 16 bit naar de harde schijf weggeschreven. Schitterend.

Overigens zoek ik nog een manier om dergelijke DVD's af te kunnen spelen. Van de week de film "Spy story game" uitgeprobeerd. Onder Windows wordt er een stom schermpje automatisch vertoond met een mededeling over extra informatie over de DVD. Gevolg onder Linux: complete vastloper
:? . Lekker is dat, zelfs de computer opstarten met de DVD er in, gaat ook al fout.

[ Voor 3% gewijzigd door EdwinW op 04-04-2003 22:54 ]

Verwijderd

EdwinW

met wat probeerde je de dvd af te spelen?
wat 'meestal' doe is in mplayer een dump maken van alle video en audio en language tracks en dan gewoon pick and choose naar de hoofdfilm.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Werkt het afspelen van die DVD ook niet met Ogle?
Als die lui dit soort grappen blijven uithalen ga ik in plaats van meer, minder films en audio kopen. Ik wordt hier zo moe van.

• EdwinW
  • Laatst online: 16:15
Kon ik nog maar een programma (ik gebruik Xine) opstarten om een film te bekijken. Zodra ik de DVD in de dvd-speler deed, reageerde Linux echt helemaal niet meer ('oplossing' : resetknop). DVD laten zitten tijdens het opnieuw starten van de computer, liep de computer ergens tijdens het opstarten ook helemaal vast. Onder Windows "vanzelfsprekend" geen problemen. Er wordt iets van InterActual Player 2.0 opgestart d.m.v. Autorun.inf. Stukje software om bepaalde dingen vanaf de DVD op de computer te kunnen installeren (film was trouwens 'Spy Game' met Brad Pitt)

Verwijderd

smoking2000 schreef op 02 april 2003 @ 10:26:
Heb dat probleem gehad met 'Newborn van Greenlizard', de oplossing of eik de workaround, met Nero onder WinXP de cd naar mp3 geript en deze mp3s op mijn Linux bak geplaatst. (WInXP negerrd de foute datattracks oid dus rippen was geen prob. wel onder Linux, FreeBSD & Win98)
Ironisch, hoor. Uitgerekend Green Lizard, waarvan de lead zanger tijdens Lowlands 2000 nog demonstratief een Napster T-shirt aanhad, brengt nu een CD uit met deze onredelijke kopieerbeveiliging. :(

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 12:34
Helaas heb ik hier een verminkte audio CD liggen die niet met de XMMS libcdread plugin afgespeeld kan worden. Het werkt dus niet altijd.
Pagina: 1