[ASP] includen php mail script

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik draai m'n site via apache op een Sun Cobalt (Unix) server. Naast php kan ik hier ook ASP via ChiliASP draaien. Binnen de standaard ChiliASP kan ik geen mail versturen via CDONTS. Dit kan alleen via het niet aanwezige Chili Spicfe Pack.

Tot zover. Wat ik wil is het volgende. Ik heb nu m'n mailscript in php gemaakt. De rest van de site is nog gewoon ASP. Dit kan ik ook niet gaan wijzigen. Ik wil nu een stuk ASP uit gaan voeren. Dan een extern PHP mailscript aanroepen. En dan weer verder gaan met het uitvoeren van de asp code op de plaats waar die gebleven is. Response.Redirecten zal lastig worden aangezien ik op dezelfde plaats verder moet gaan in het initiele ASP script. Is hier een mogelijkheid voor om te realiseren. Heb mijn ASP boek opengeslagen, maar kan niks vinden en weet verder niet goed waar ik moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je hoeft de client toch net te redirecten? Binnen je ASP een pagina inladen via 127.0.0.1 zou toch ook kunnen?

Daarnaast zou je ook kunnen kijken of je een extern mail progje kunt uitvoeren (met server.execute oid, ken ASP niet). Lijkt me een beetje onlogisch om de webserver weer een script te laten uitvoeren die weer de mail functionaliteit van de server aanroept terwijl je dat ook best rechtstreeks zou kunnen doen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krooswijk.com
Janoz schreef op 02 April 2003 @ 10:25:
Je hoeft de client toch net te redirecten? Binnen je ASP een pagina inladen via 127.0.0.1 zou toch ook kunnen?
hmm hoe dan? dat wil ik inderdaad. een PHP pagina inladen in mijn ASP pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:56
manier 1 laat alles gewoon posten na het php script
manier 2 laat asp een socket openen en emuleer dan een ie5 (of iets anders) en stuur dan in de headers de post vars mee)

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Posten aan het php script lijkt me de oplossing. php in een response write zetten gaat niet echt werken. Dan zie je gewoon de code in je html omdat deze niet door de server verwerkt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krooswijk.com
bedoel je hiermee, in asp de buffer vullen met output, dan het php script uitvoeren, en dan de buffer naar de client sturen?
Pagina: 1