[Iiyama VM455] Beeld schuift

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Heeel irritant, ik gebruik Windows XP Prof. SP1a & GeForce4 Ti4200 128MB & Iiyama VisionMaster Pro 455 (19") en telkens als ik mijn PC gereboot heb of soms ook na games e.d. is mijn beeld, dat ik steeds precies netjes tot aan de randjes van mijn monitor instel, weer naar links geschoven en moet ik met de OSD het beeld weer naar rechts schuiven :(

Wat kan ik hieraan doen?! (ik heb al even gezocht)

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 11:25

KabalA!

[ No-Life ]

Je kan even kijken in bureaublad -> eigenschappen -> instellingen -> Geavanceerd en dan even in de tabbladen zoeken want daar kan je ook ergens je scherm "uitlijnen".
Als dit niet lukt kan je ff kijken voor een refresh-rate fix of iets dergelijks misschien dat dat helpt.

Suc-6 :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Is het echt een mega groot stuk? Mijn V.M.P.410 heeft ook altijd het beeld een klein stukje verschoven als ik hem net aanzet maar dat trekt na een paar minuten weer bij.

Heb je niet de optie om sync oid aan te zetten (op je monitor)? i kweet niet of dat helpt

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Volgens mij hebben alle visionmasters dat, dan moet het beeld weer op zijn plaats gezet worden maar niet door jouw maar door de monitor zelf.
dit kan enkele minuten duren (lees ook wel 10 tot 15min.)

ik heb zelf een VM450 die heeft dit ook

INVENTARIS

• Stan
Het is een klein stukje, maar wel zeer irritant (een leeg zwarte balk rechts en links net de M van My Computer etc. weg)! Het trekt niet echt bij en een sync of uitlijnoptie kan ik nergens in hard- of software vinden. Wel staat VSync in Detonator aan.

• Stan
Ik denk dat ik zie waar het door komt, elke keer als ik de PC opnieuw heb geboot staat er weer "Plug And Play monitor" in Device Management i.p.v. de IIyama MM904UT waar ik hem steeds weer op zet (inc. drivers etc.)! Hoe zorg ik ervoor dat ie hem op die MM904UT laat staan en niet steeds op merkloze P&P monitor gooit?! Jeetje wat irritant!

• Stan
Schop

Verwijderd

Mijn VMpro413 doet het nu ook, vlak na instalatie van nieuwe videokaart drivers. Keb het nog niet echt uitgezocht ofzo omdat het me nu nog niet ergert.

Verwijderd

Stan ik heb de oplossing.
Ik heb een VMP512 en ik ergerde me er dood aan toen ik hem net had.
Elke keer dat beeld opnieuw instellen. Speelde ik een spelletje, en ja hoor weer opnieuw instellen.
Dus hier de fix:

Doe eerst dit:
Zorg dat de refresh rate fix geinstalleerd is.
Bij mij heb ik bij elke res de monitor op 85 hz staan.

Daarna zet je de computer compleet uit.
Zet de computer aan, en zodra ie is opgestart een herstart.
Netjes wachten tot de monitor lekker warm is.
Daarna stel je de monitor netjes in.
Dit gaat LANG duren als je het netjes doet, maar je hoeft het maar 1 keer per nieuwe monitor te doen dus besteed er wat tijd aan zou ik zeggen.
Begin bij 640x480 16 bit en stel de monitor in.
Dan 640x480 32 bit...
dan 800x600 16 bit...
enzovoorts. (ik ben lui ik stel alleen de resoluties in die ik echt gebruik dus 1800x1440 sla ik over)

Als je dit gedaan heb ben je klaar.

MAAARRRRR !!!!!!!!!!
Nu is het als volgt.
Elke keer als je de computer net hebt aangezet moet je EERST HERSTARTEN.

Ik weet het het is lastig maar dan ben je voor de rest van het gezeur af.

• Stan
Angel; lijkt me onzin, maar het klopt inderdaad wel dat het door de detonators komt (icm de iiyama(drivers) of zo?). Volgens mij heb jij jezelf iets aangeleerd dat niet nodig is, weet je bijv. zeker dat een HERSTART nodig is?! (wel bedankt voor je moeite hoor)

Verwijderd

Zoals gezegd hebben alle Iiyama CRT-monitoren van de laatste tijd daar last van. Ik heb zelf een LM704UT en precies hetzelfde verschijnsel. Als ik het beeldkader goed heb uitgelijnd, maar de monitor heeft een tijdje uitgestaan en is daarna weer aangezet, dan is het inderdaad een paar mm naar links of rechts verschoven. Iiyama ontkent het probleem.

Overigens is het inderdaad iets met 'opwarmen' zoals hier gezegd. Als je het scherm 10 minuten aan laat staan verschuift het beeldkader langzaam weer naar z'n oorspronkelijke positie.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 21:03 ]

• Stan
Jezus wat een vaag probleem, en hoe kan de wereldmarktleider daar last van hebben, en dan ook nog met die dure modellen?! De andere cheap-o merken hebben het niet...

offtopic:
Ik HOOP dat dat niet die (&^@*%^*(& Femke Halsema in je icon is ...

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Stan schreef op 05 April 2003 @ 22:24:
Jezus wat een vaag probleem, en hoe kan de wereldmarktleider daar last van hebben, en dan ook nog met die dure modellen?! De andere cheap-o merken hebben het niet...
yep mijn HM903DT (VMP 454) 19" heeft het ook... maar ik erger me er verder niet aan... zet hem aan, ga ff GoTten oid (daar heb je je startbalk niet bij nodig, tabbed browsen met Phoenix heerst ;)) en als ik daar klaar mee ben, is de monitor ook tot op de rand netjes afgesteld (zonder dat ik het merk) :)

Ik gebruik overigens Ramen 2000 Professioneel Service Pakket 2
Detonator 31.40 (Asus)
en verder de originele IIyama drivers van de IIyama site :)
offtopic:
offtopic:
als je dr in net zulke kleren steekt als zo'n "babe" is ze best wel lekker hoor :9

[ Voor 13% gewijzigd door NoBody op 06-04-2003 01:39 ]

Hoi

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 21:03:
Zoals gezegd hebben alle Iiyama CRT-monitoren van de laatste tijd daar last van. Ik heb zelf een LM704UT en precies hetzelfde verschijnsel. Als ik het beeldkader goed heb uitgelijnd, maar de monitor heeft een tijdje uitgestaan en is daarna weer aangezet, dan is het inderdaad een paar mm naar links of rechts verschoven. Iiyama ontkent het probleem.
Overigens is het inderdaad iets met 'opwarmen' zoals hier gezegd. Als je het scherm 10 minuten aan laat staan verschuift het beeldkader langzaam weer naar z'n oorspronkelijke positie.
Was eigenlijk net van plan een HM903DTA aan te gaan schaffen. Maar voor een CRT van bijna 450 euro vind ik het wel minder :
- om eerst de monitor 10 minuten te moeten laten op te warmen,
- of hem eerst te moeten herstarten,
- dat het garantieplan niet erg goed te nomen valt.

Maar echt een beter alternatief heb ik niet kunnen vinden dus wat nu...

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55

Rico

Wie dit leest is gek....

Philips kopen....heb ik ook gedaan na 3x zo'n rotte Iiyama te hebben gehad

Verwijderd

Rico schreef op 06 april 2003 @ 13:58:
Philips kopen....heb ik ook gedaan na 3x zo'n rotte Iiyama te hebben gehad
Welke dan, de 109P40 ?

• Stan
offtopic:
Stan's offtopic:

Zijn offtopic:
als je dr in net zulke kleren steekt als zo'n "babe" is ze best wel lekker hoor

Stan:
1. Ze is bij de allertriestste pauperpartij van Nederland
2. Ze is oer- en oerlelijk
3. Ze is zonder enige twijfel de allerverst doorgeschoten geemancipeerde & arrogante vrouwmacho (is dat een nieuw woord?)

ps. Ik koop dan inderdaad volgende keer ook maar een Philips of zo...

[ Voor 13% gewijzigd door Stan op 06-04-2003 16:14 . Reden: al die offtopics en quotes... ]

Verwijderd

Stan ik zweer je dit is de enige manier om er vanaf te komen.
Het is geen probleem van de Detonators.
Volgens iemand van de technische dienst van Iiyama heeft het met de geheugenbanken van de monitor te maken.
Officieel mocht ie er niks van zeggen maar hij vertelde me dat dit de enige oplossing is (en de simpelste).

Dus gewoon EEN keer in je leven die monitor fatsoenlijk instellen NA een herstart en als ie warm is. En daarna hoef je dat nooit never niet meer te doen.

Alleen moet je wel altijd 's morgens vroeg als je de computer aanzet hem meteen herstarten.
En daar ben ik niet te lui voor. Een herstart duurt 35 seconden.

• Stan
Ik stel m sneller opnieuw in dan een herstart (18 sec.) denk ik...
Volgende keer absoluut een Philips dan maar.

Kan iemand die de Iiyama drivers NIET gebruikt die probleem ook verifieren??

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
zowel met als zonder Iiyama drivers heb ik dit ook ja...maar het boeit me helemaal nix...ff snel op wat OSD knoppen duwen en klaar is kees...heb trouwens ook de VMP455...prima beeldbuisje, mooie kleuren etc. :D

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55

Rico

Wie dit leest is gek....

Die 109P40 is een goede keuze. Ik heb dus de 109P20 iets ouder.
En na een keer instellen nog nooit hoeven te veranderen.
Aanzetten en gelijk goed beeld. Geen zwarte randen etc maar gelijk beeldvullend en het beeld loopt ook niet als hij warm is.
Pagina: 1