Geluid doet het opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:17
Als ik CS wil spelen, duw ik altijd de koptelefoon in de geluidskaart, en haal ik de versterker eraf.
Als ik die er weer in stop hoor ik zo'n DZZZ geluid, nogal hard.

De vraag is, kan dit kwaad? Kan het zijn dat mijn geluidskaart (een SB LIVE) nu ineens kapot is?

Verwijderd

Hoor je DZZZZ op je koptelefoon, of over je boxen als je de versterker er weer in doet? Of bij beide?

• eX0duS
Op de versterker, ja ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het is wel een bekend geluid denk ik.
Het vonkt ook een beetje (volgens mij).

Ja, niet zo slim misschien achteraf... :/

Ik heb al andere drivers geinstalleerd, dat hielp niet.

Ik zet Winamp aan... Ik hoor niks... Het geluid staat op zijn hardst in "volumeregeling".
Ik hoor alleen maar wat geruis eigenlijk, hetzelfde dat als ik mijn stereo heel hard zet, en er is verder geen geluidinput.

[ Voor 43% gewijzigd door eX0duS op 02-04-2003 09:31 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:13

Outerspace

Admin General Chat
Steek je de koptelefoon in de geluidskaart als je pc aan staat of uit????? Als hij aanstaat is komt dat wel eens voor (heb ik ook met andere geluidskaart). Als je pc uitstaat en dan maakt hij dat geluid, dan weet ik het niet.

Wat gebeurd er als je je koptelefoontje er niet in hebt gedaan. Doet hij het dan?? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 02-04-2003 09:33 ]

Wauw, een sig!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Is het het zo'n DZZZZZ geluid van als je het stekkertje(wat in de geluidskaart gaat) met 2 vingers vastpakt? Het lijkt alsof hij gewoon niet goed zit, niet goed erin of in de verkeerde aansluiting.

Verwijderd

Ja, je hoort op je koptelefoon alles zuiver? Als je de versterker er in doet hoor je dan even DZZZ? Dat is normaal. Hoor je de hele tijd DZZZ, zou kunnen zijn dat het snoertje er aan één kant niet goed in zit of dat het snoertje ergens een draadbreukje heeft.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18
1) staan je boxen aan? hard genoeg?
2) volume in windows niet 0?
3) volume in windows toevallig niet op 'mute'
4) boxen/koptelefoon in het goede gaatje geprikt?
5) hardware conflicts mbt de geluidskaart?
6) 'zie' je winamp spelen of doet ie bijvoorbaad al niks?

• eX0duS
Nee, ik hoor op de koptelefoon niks meer, en op de versterker ook niet.

• eX0duS
Schmoove schreef op 02 April 2003 @ 09:35:
1) staan je boxen aan? hard genoeg?
2) volume in windows niet 0?
3) volume in windows toevallig niet op 'mute'
4) boxen/koptelefoon in het goede gaatje geprikt?
5) hardware conflicts mbt de geluidskaart?
6) 'zie' je winamp spelen of doet ie bijvoorbaad al niks?
1) Ja, ja voluit als het moet, ik hoor niks
2) Nee
3) Nee
4) Ja, in het "groene" gaatje
5) Nee, heb ik gechecked
6) Ja, ik zie hem spelen

Als ik trouwens dat stekkertje van de versteker vastpak, krijg ik ook stroom.

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 02-04-2003 09:37 ]

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
wat gebeurt er als je je muziekbestanden afspeeld met WIndows media player. Het lijkt mij niet dat het dan ineenkeer gaat doen, maar het is een suggestie. Winamp kan verrot wezen.
zoals the_tzar zegt, kijk je kabeltjes na op breukjes en steek de kabeltjes vervolgens goed in je versterker en soundkaart
eX0duS schreef op 02 April 2003 @ 09:36:
[...]

Als ik trouwens dat stekkertje van de versteker vastpak, krijg ik ook stroom.
Zet dan ff je computer uit, en doe het dan. :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 02-04-2003 09:39 ]

Wauw, een sig!

• eX0duS
Breukjes, ja, maar ze doen het dus allebei "ineens" niet.

Of ik ben echt zo n00p bezig dat ik iets over het hoofd heb gezien, ja ik zit nu trouwens op mijn werk, dus ik kan nu even niks "luisteren".
Windows Media Player heb ik nog niet geprobeerd, maar ik hoor bijv. ook geen geluid meer bij opstarten en afsluiten.

• Schmoove
Pfff, vaag.
Probeer andere programma's eens of die nog wat doen (WMP, Software DVD speler... etc.).
Het lijkt erop dat iets of iemand het geluid op mute zet.... trouwens je hebt in windows 2 volume controls voor MP3 enzo, namelijk: Wave en Volume Control (main zeg maar), beide natuurlijk 'open' zetten.

Anders een restore point van XP (draai je XP??) proberen..... en als het echt allemaal niet lukt zou ik toch Windows opnieuw installeren... helemaal kaal.
Als het dan nog niet werkt kun je gerust zeggen dat de kaart redelijk dood is.

• eX0duS
Ja als hij stuk is, moet ik dan niet een of andere foutmelding in device manager oid moeten krijgen?
Gisteren deed alles het nog. Maar toen ik vanmorgen de koptelefoon er uit haalde, en de versterker inplugde... Gebeurde er niks...

[ Voor 40% gewijzigd door eX0duS op 02-04-2003 09:43 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

vervang je geluidskaart eens (of indien op mobo, plaats een kaartje erbij)
eX0duS schreef op 02 April 2003 @ 09:42:
Ja als hij stuk is, moet ik dan niet een of andere foutmelding in device manager oid moeten krijgen?
nee hoor, meestal niet

[ Voor 61% gewijzigd door PipoDeClown op 02-04-2003 09:44 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• eX0duS
Ja dat kan ik allemaal nog proberen, maar ik moet eigenlijk weten of het dus kwaad kan als je een versterker inplugt, die "aan" staan, en waarvan het geluidsplugje onder "stroom" staat. Kan dit kwaad in principe?

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
nou je zou misschien plotseling je boxen opblazen, als hij het blijkbaar toch doet terwijl je geluid nog op max staat
eX0duS schreef op 02 April 2003 @ 09:44:
Ja dat kan ik allemaal nog proberen, maar ik moet eigenlijk weten of het dus kwaad kan als je een versterker inplugt, die "aan" staan, en waarvan het geluidsplugje onder "stroom" staat. Kan dit kwaad in principe?
Bij mij loopt dan de hele computer vast. Ik zou het dus niet doen, ik zou de computer eerst uitzetten, dan de bende goed inpluggen. En dan loop je geen risico dat je onder stroom komt te staan :)

[ Voor 69% gewijzigd door Outerspace op 02-04-2003 09:46 ]

Wauw, een sig!

• Schmoove
Geluid op max zetten heeft bar weinig zin.... doe maar niet... beetje riskant als je de boel zometeen opblaast inderdaad.
Gewoon op een stand waarvan je weet dat je het wel moet horen als hij het doet is beter.

• eX0duS
Nee, ik heb hem ook maar heel even op max gezet, om te checken of ik echt niks aan geluid hoorde. Even 1 seconde op vol vermogen.

Verwijderd

Kijk heel even of onder Windows niet opeens de digitale uitgang is geactiveerd van de SB LIVE. Dan hoor je inderdaad niets. Speakertje rechtsonder klikken (of even via configuratiescherm), op de knop geavanceerd klikken (eventueel onder menu de geavanceerde opties weergeven selecteren) en even kijken hoe dat staat ingesteld.

• eX0duS
Nope, digitale uitgang is gedeactiveerd.

• eX0duS
Over remote desktop doet het geluid het wel gewoon, maar dat is iets anders.

• Schmoove
De SBLive komt ook met zo'n mixer tooltje, heb je daar al mee zitten spelen?

• eX0duS
Nee, daar heb ik allemaal niet aangezeten, van de een op de andere dag had ik gewoon geen geluid meer... :(

• Schmoove
Daar zitten dus een aantal dingetjes in, misschien kun je daar wat vinden. Vink eens wat checkboxjes aan en uit in dat programma en kijk wat het doet.
Vind het wel een heel vaag probleem hoor!! :S

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
het probleem ligt volgens mij helemaal niet bij de programmatuur zoals de mixer, volumecontrole. Je hoeft dus geen vinkjes aan en uit te zetten. Het kan daar niet aan liggen. Dit ligt volgens mij eerder hardwarematig.
Er zou eventueel een kortsluiting kunnen ontstaan doordat hij met stroom de versterker heeft aangesloten. Dit was dus geen slimme zet.

1 vraag nog: Heb je ook een onboard geluidskaart??? Probeer die eens uit. Als die ook niet werkt, dan zou het waarschijnlijk toch aan de versterker liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 02-04-2003 10:02 ]

Wauw, een sig!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 09:40
Ik denk gewoon dat de kaart gaar is. Probeer anders de kaart in een andere pc. Of probeer een andere kaart in deze pc. Hij hoeft geen foutmelding te geven als alleen de uitgang poort verrot is. Niks software matig. Anders zou je het bij je systeem eigenschappen moeten kunnen vinden.

• eX0duS
Nou hij doet het weer... :/

Ik snap er niks van, het zal wel iets heel noeps van mij zijn geweest.
Wat ik heb gedaan:
SB LIVE er uit, onboard inschakelen, werkte, onboard uitschkalen, SB LIVE in ander PCI slot.
Drivers worden geinstalleerd, en hij doet het gewoon weer...

Maar gelukkig hij doet het weer.
Maar het kwam omdat ik vanmorgen moest werken, dus ik had vanmorgen niet zo veel tijd om er naar te kijken, maar ik vond het gewoon vreemd, omdat hij het gisteren gewoon deed, en ineens niet meer...

Maar goed, alles is weer ok, hij kan weer op slot, bedankt voor het helpen iig. :)

• eX0duS
Je zult het niet geloven, maar nadat ik weer switchte van koptelefoon naar versterker, doet hij weer niks... :|

/edit
En na een reboot werkt het weer.

Very strange, niet waar?

[ Voor 25% gewijzigd door eX0duS op 03-04-2003 15:39 ]

• eX0duS
Niemand die iets weet? :(

Ik moet nu steeds mijn computer uitzetten en weer aanzetten, want als ik reboot doet hij het nog niet.
Pagina: 1