DVD-Rom speler als vervanger van de CD-Rom Speler: mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10-2025
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuw systeempje, en heb meteen ingehaakt op de nieuwe
technologieen. Een voorbeeld daarvan was bv geen cd-rom speler meer te nemen,
maar meteen voor een dvd-rom te gaan. Ik had er zomaar eentje uitgezocht, want
hoe verkeerd kan je gaan met een dvd-speler. Daar ben ik dus achter gekomen.
Heb btw de Sony DVD ddu 1621 gekocht.

Tot mijn verbazing heb ik een aantal cdr's die ik niet goed kan lezen met deze dvd
speler, terwijl ze het allemaal goed doen in mijn oude cd speler.
Na wat rond gevraagd te hebben aan collega's blijkt dat meer mensen dat wel
hebben, dat hun dvd speler niet alle cdr's pakken.

Dus ik vraag me af, kan je je oude cd-rom speler wel weg doen en vervangen door
een dvd speler? Of heb ik toevallig een klote dvd speler gekocht. In dat geval heeft
iemand misschien een link naar dvd speler reviews, welke ik dan wel had moeten
kopen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

nosmo king schreef op 02 April 2003 @ 08:34:
In dat geval heeft
iemand misschien een link naar dvd speler reviews, welke ik dan wel had moeten
kopen.
:? Heb je uberhaupt al zelf gezocht op google?

Zoeken naar 'DVD review' op google: resultaat

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 02-04-2003 08:39 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Arunia
  • Laatst online: 23:07
Ik heb een pioneer 105s front load. Ik heb hier geen problemen mee. Hij's locked op Europa, maar hij pakt gewoon alles. De enige keer dat hij iets niet leest is als de cd verkeerd gebrand is dan kan namelijk me brander ze ook niet lezen. Voor de rest is er niets mis mee. Dus in principe als vervanger zou een DVD-speler gewoon goed moeten zijn.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 23:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

In principe is dit zeer goed mogelijk, maar met sommige gebrande CD's willen DVD spelers nog wel eens moeite hebben, en dat is toch eigenlijk wel een redelijk bekend probleem volgens mij. Daarom is het IMHO ook wel handig als je in ieder geval een CD speler/brander in je systeem houdt.

Dit is trouwens ook vaak een probleem bij standalone DVD spelers, maar da's iest heel anders.

Als je echt alles wilt blijven lezen, zou ik er gewoon een CD-rommetje bij kopen, kosten geen drol tegenwoordig...

HENG HENG

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tuurlijk kun je een CDrom vervangen door een DVD, ik heb hier geen enkele cdrom speler meer, is allemaal fikker of DVD (op mijn 486 na dan)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Terw_Dan schreef op 02 april 2003 @ 10:34:
Tuurlijk kun je een CDrom vervangen door een DVD, ik heb hier geen enkele cdrom speler meer, is allemaal fikker of DVD (op mijn 486 na dan)
Terw_Dan, een topic is meer dan een topictitel. Ik heb niet het idee dat je echt de startpost hebt gelezen. Hij vraagt zich af of meer mensen last hebben van het probleem dat hun DVD-ROM moeite heeft met het lezen van CD-R. Oftewel, het is wat genuanceerder dan dat de topictitel doet vermoeden. Overigens kan ik zelf niets over dit onderwerp zeggen, daar ik helemaal geen interne DVD- speler heb. But then again, een oude 8x cd-romspeler van m'n zus heeft ook wel eens moeite met het lezen van cd-roms, vooral als er krasjes opzitten.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Occy74
  • Laatst online: 12-03 15:57
nosmo king schreef op 02 April 2003 @ 08:34:
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuw systeempje, en heb meteen ingehaakt op de nieuwe
technologieen. Een voorbeeld daarvan was bv geen cd-rom speler meer te nemen,
maar meteen voor een dvd-rom te gaan. Ik had er zomaar eentje uitgezocht, want
hoe verkeerd kan je gaan met een dvd-speler. Daar ben ik dus achter gekomen.
Heb btw de Sony DVD ddu 1621 gekocht.
Normaal gesproken is dat totaal geen probleem, in jouw geval is er 1 maar..
Namelijk je dvd-speler, heb hier op mn werk (in computerwinkel) ook een tijdje dat model verkocht en gigantisch veel ellende ermee gehad, of hij wilde niet herkend worden met een andere apparaat aan dezelfde ide-poort, of hij las maar de helft vd cd-roms, andere keren liep de hele pc vast tijdens het lezen.
Oftewel ik adviseer je om dat ding zo snel mogelijk om te ruilen voor een ander merk/model.

Systeem Specs

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik denk dat je toevallig een "klote" DVD speler gekocht hebt. Vergelijkbare ervaringen had ik met een Samsung SD 608 32/8 ofzoiets, die wilde sommige CD-R's niet lezen en slechte DAE prestaties.
Omgeruild voor een Pioneer drive en nooit weer probs.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Occy74
  • Laatst online: 12-03 15:57
limoentje schreef op 02 April 2003 @ 11:46:
Ik denk dat je toevallig een "klote" DVD speler gekocht hebt..
Jij slaat de spijker recht op zn kop in dit geval :P

Systeem Specs

• Daacuso
  • Laatst online: 21-02 01:13
Denk dat je idd een wat mindere DVD speler hebt. Heb hier een Lite On en die vreet gewoon alles op. Zou dus even kijken of je dat ding niet kan ruilen. Heb ook een tijd 3 apparaten erin gehad ivm een hogere audio-extractie van de Cd-Rom speler. Maar met de lees/extractie snelheid van m'n huidige DVD speler achtte ik dat op een gegeven moment niet meer nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Daacuso op 02-04-2003 11:49 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Vernie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02-2022
Ik heb gewoon een goedkope van Dell maar ik heb er geen problemen mee.
Ik zelf heb zelf voor de zekerheid nog wel mijn cdrom speler er inzettuh maar als ik mijn dvd oventje heb zal ik die er toch uit moeten halen imv mijn dvd brander.

Ik kijk wel op http://www.kieskeurig.nl of ik er iets over kan vinden voor ik iets aanschaf.

Free your mind and your OS will follow.

• ido_nl
  • Laatst online: 20-10-2025
wow, dit zijn inderdaad de reacties waar ik op had gehoopt, thanks people,
Ben toch wel blij om te horen dat er mensen zijn die met een ander merk stuk minder
problemen hebben dan ik met mijn Sony.
Omruilen gaat helaas niet meer, maar opzoek naar "de beste" dvd speler natuurlijk wel,

Jammer dat Plextor geen dvd spelers heeft, mijn vorige cdrom speler was namelijk een
Plextor scsii 40 speed, nooit problemen met lezen, sterker nog, zelfs cdr's die in andere
cdroms spelers haperen, doen het goed in die plextor.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nosmo king schreef op 02 April 2003 @ 11:53:
wow, dit zijn inderdaad de reacties waar ik op had gehoopt, thanks people,
Ben toch wel blij om te horen dat er mensen zijn die met een ander merk stuk minder
problemen hebben dan ik met mijn Sony.
Omruilen gaat helaas niet meer, maar opzoek naar "de beste" dvd speler natuurlijk wel,

Jammer dat Plextor geen dvd spelers heeft, mijn vorige cdrom speler was namelijk een
Plextor scsii 40 speed, nooit problemen met lezen, sterker nog, zelfs cdr's die in andere
cdroms spelers haperen, doen het goed in die plextor.
\Plextor heeft wel DVD spelers.
tenminste, ze hebben een combo drive :)

http://www.plextor.be/English/products/px320a.html

Verwijderd

Heb een vergelijkbare ervaring met een Creative 12x DVD-ROM speler. Had wel eens problemen met CD-R's, maar sinds ik nieuwe CD's heb (Mitsumi Golden Dye) kan ik ze niet meer lezen... Moet denk ik maar een nieuwe aanschaffen :(

• Spacecowboy
  • Laatst online: 12-03 23:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Terw_Dan schreef op 02 April 2003 @ 10:34:
Wat ik dus bedoel, is dat DVD spelers (naar mijn idee) een lagere tolerantie hebben voor enigzins afwijkende CD's/CD-R's dan een CD brander (deze hebben volgens mij juist weer een zeer hoge tolerantie...)

HENG HENG

Verwijderd

nou ik heb hier een dvd-rom speler van lg en een brander van thosiba en ik kan alles lezen en schrijven maybe dus een sony problem.
Pagina: 1