Toon posts:

rj45 connector

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om zelf rj45 plugjes op een UTP kabel te fabiceren zonder daar een dure krimptang voor te kopen?

zo ja, waar kan ik deze plugjes kopen?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
De plugjes kan je bijna overal halen. Maar zelf een plugje erop knijpen is zonder gereedschap geen doen.
Kan je nog beter ff de tang van iemand lenen.
Sommige compuboeren verhuren zulk soort tangen. Ik geloof dat bijvoorbeeld informatique dit doet :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij de primafoon heb je ook RJ45-connectors die je zonder tang kan "aanknijpen". Ze zijn officieel voor ISDN, Dus ze zullen niet helemaal voldoen aan de CAT5 norm, maar voor thuisgebruik voldoen ze goed. Op de HCC-dagen koop je vaak al voor 15 piek een RJ45-tang.... :)

Verwijderd

Bij de Primafoon hebben ze goedkope plastic krimptangen voor een tientje ofzo. Alleen niet te veel kracht zetten, dan breekt ie.

het werkt tenminste wel...

Verwijderd

Die aanknijp dingen van de ptt zijn waardeloos, als je ze dichtknijpt dan snijdt een mesje het overtollige draad af en dat wil er nog wel eens in blijven hangen en kortsluiting veroorzaken......

Koop gewoon wat connectoren en draad en vraag of je het in de winkel mag krimpen....

Verwijderd

Topicstarter
dat draad heb ik al liggen en om het na het wegwerken nog naar de winkel te gaan met die draden is toch een beetje erg lastig. |:(

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

In noodgevallen kan het wel met de hand, dat heb ik laatst ook nog zitten doen. Je moet wel met z'n tweeen zijn... :)

Tik eerst alle contactjes tegelijk naar beneden (leg er een dikke inbussleutel oid plat op, en sla daarop met een hamer) tot ze gelijk liggen met het plastic. Vervolgens neem je een (precisie)schroevendraaier met exact de dikte van de contactjes en tik ze een voor een naar binnen. Je hoort het als het pinnetje helemaal naar beneden gedrukt is. Waarschijnlijk moet je iets harder slaan dan je liefst zou doen. Let op, soms schiet de schroevendraaier tussen het contact en het plastic. Ook dat hoor je.
Zorg dat de contactjes netjes allemaal even diep zitten aan het eind. Tik als laatste met een brede schroevendraaier de kabelklem naar binnen en klaar!
Houd een voorraad stekkertjes bij de hand, en een kabel waarvan je weet dat ie goed is (om te testen). Succes en let op je vingers.

Zoef

Pagina: 1