Toon posts:

[CSS/HTML]<br> te groot?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op http://www.supersonic-games.com heb ik een paar 31337 pull down menuutjes :Y) Font en eigenschappen van font heb ik met css gedefinieerd in http://www.supersonic-games.com/style.css
Nu zal het je misschien opvallen, dat in deze menuutjes, de ruimte tussen de regels nogal groot is. Met CTRL-Scroll (font vergroten/verkleinen) worden de letters niet groter of kleiner (zoals het hoort als de grootte van de letters met css is gedefinieerd), maar de ruimte tussen de regels wordt wel groter of kleiner. Hoe krijg ik het voor elkaar dat deze ruimte standaard zo klein mogelijk is?

Overigens, de <br> die de regels waarin de links van het menuutje staan afbreekt, zijn geplaatst in het scriptje wat de menuutjes maakt, namelijk http://www.supersonic-games.com/script.js

Tia :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 01:04 . Reden: typo ]

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
in CSS dit doen:
code:
1
line-height : 12px;
of met een andere pixelwaarde.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:05

crisp

Devver

Pixelated

Ik geloof dat je iets over het hoofd gezien hebt toen je met css aan de gang bent gegaan: het hele idee erachter is namelijk dat je dan eindelijk geen font-tags enzo meer hoeft te gebruiken.
Ik neem aan dat je je <br>'s niet tussen font-tags hebt staan, en dus nemen ze de default font-size aan.
Als je nou je links in een div plaatst, en daar een class aan hangt, dan ben je al een stuk beter bezig:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.menulinks {
  font-size: 10px;
  font-color: yellow;
  font-family: verdana;
}

HTML:
1
2
3
4
5
<div class="menulinks">
link 1<br />
link 2<br />
link 3
</div>

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:05

crisp

Devver

Pixelated

FireAngelnl schreef op 02 April 2003 @ 01:24:
kan inderdaad, of gooi alles in een tabelletje..
[offtopic geneuzel]
Jij mag ook terug naar af; tabellen gebruiken voor opmaak.... tsssk ;)

Intentionally left blank

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Eticam:
Met CTRL-Scroll (font vergroten/verkleinen) worden de letters niet groter of kleiner (zoals het hoort als de grootte van de letters met css is gedefinieerd), maar de ruimte tussen de regels wordt wel groter of kleiner. Hoe krijg ik het voor elkaar dat deze ruimte standaard zo klein mogelijk is?
whehe :D

Mag ik even een misverstand uit de wereld helpen? Er hoort helemaal niks. Als ik in CSS een lettergrootte van 11px en een interlinie van 17px opgeef doe ik dat 1) niet voor niets en 2) omdat ik wil dat het er zo uitziet, en niet anders omdat mensen met scrollwieltjes aan de gang gaan.

Daarnaast is dat niet het doel van CSS.

Maar goed, dit is een goede reference voor je tekstopmaak in CSS.

Succes :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

beetje zielig dat ik daar een niet officiele waarschuwing voor krijg. en ja, als je vindt dat die letters niet goed genoeg bij elkaar staan, dan kun je ze of in een tabelletje gooien, of in de css gewoon veranderen.

hij verkoopt toch dat spel, staat op die website, voor 12 euro, en waarom zou ik niet mogen vragen of hij em nog heeft dan? is niks illegaals aan.. is offtopic, klopt, maar dan heb je ook mensen die gaan vloeken omdat ie niet weet hoe ie zn menutje kan maken.. maarja als dit dan niet zou mogen best. beetje zielige policy.

• Willem
  • Nu online
Geloof niet echt dat je op de hoogte bent van enige manier van werken hier. Je reageert op een bericht van mij alsof ik je grootste vijand ben en alsof ik je helemaal afkraak terwijl het tegendeel aan de orde is. :)

Daarnaast heeft je reactie geen enkele relatie met wat ik hierboven zeg dus snap echt niet waarom je opeens over illegale dingen, vloeken en een menuutje begint en als klap op de vuurpijl de policy afzeikt..

[ Voor 10% gewijzigd door Willem op 02-04-2003 13:28 ]

• Creepy
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En weet je wat het leuke is. Bij mij (in Galeon) worden WEL de letters groter als ik de fontgrootte bijv op 120% zet :Y) (zoals het hoort, want als een slechtziende bijv alles groter wil hebben, dan moet dat gewoon kunnen.)

[ Voor 31% gewijzigd door Creepy op 02-04-2003 13:29 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

willem169, ik replyde niet op jouw post, maar op een waarschuwing die ik kreeg van een moderator hier, omdat ik vroeg of hij een gamegear spelletje nog had, en vervolgens wordt er dan gezegd:
Jij mag ook terug naar af; tabellen gebruiken voor opmaak.... tsssk
beetje raar imo.

/edit/
en dat over dat vloeken, daarmee bedoel ik dat er heel veel lui zijn die constant lullige en rare opmerkingen maken, waar dan alleen maar foei op gezegd wordt, of hee joh doe normaal..
ik zie echt de fout van mn post niet in, ik geef een normaal antwoord op zn vraag, en ik kijk ff op die website, en ik zie toevallig een spel dat ik al jaaaren zoek, vraag of hij em nog heeft, en krijg dan een waarschuwing. beetje zielig vind ik dat ja, maarja ieder zn eigen mening..
/edit/

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 13:40 ]

• Willem
  • Nu online
OK :)

Gaarne dan voortaan -om gezeur te voorkomen- niet meer in een topic op waarschuwingen te reageren. Je kunt altijd mailen met de bemiddelaar of desbetreffende mod.

Verwijderd

[Als je er nog verder over wilt praten, kun je mij mailen. Niet hier.]

[ Voor 182% gewijzigd door drm op 02-04-2003 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx allemaal :) t werkt nu :D

Verwijderd

crisp schreef op 02 April 2003 @ 01:30:
Jij mag ook terug naar af; tabellen gebruiken voor opmaak.... tsssk ;)
sinds wanneer is dit zo ??
div gedoe zorgt bij paar browsers nog voor erg merkwaardige brouwsels..

• Blaise
  • Niet online
Een div zorgt juist vrijwel nooit voor merkwaardige brouwsels, maar dan moet je het wel goed opmaken met CSS.

Verwijderd

Als je je divs goed gebruikt dan werken ze perfect, alleen zet dan de verschillende menuopties in een tabel, die dus altijd precies hetzelfde is, hoef je ook niet moeilijk te gaan doen met <BR> e.d.
Pagina: 1