Ik heb een probleem met mijn netwerk. Ik heb 4 pc's aan een switch hangen die allemaal perfect functioneren. De 5e werkt echter niet juist. Ze draaien allemaal op windows ME, allemaal dezelfde Configuratie, netwerkkaart. met die 5e pc kan ik niet op het netwerk komen. Soms krijg ik de melding dat ie niet kan aanmelden op het netwerk of soms ziet die 5e pc alleen zichzelf en de anderen niet. (de anderen zien ook hem niet) Alle instellingen zijn hetzelfde, de kabels en netwerkkaart zijn ook zeker in orde, allemaal keer op keer gechecked! Wie kan mij helpen met dit vreemde probleen!
Kan het zijn dat die vijfde pc aan de uplink-poort van de switch is aangesloten?
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Check de lampjes op de switch en de netwerkkaarten. Misschien kabel niet okee, of de uplink gebruikt....
Nothing is a problem once you've debugged the code
Graag meer info, welke ip nummers gebruik je ? Welke gateway heb je ingsteld ? Zitten ze echt allemaal in de zelfde workgroup ? Heb je op je switch naast poort 5 een klein schakelaartje zitten ? (Druk die dan eens in)
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
hoeveel poorten heeft die switch??? Wat voor switch??? Zit je niet met een monitor port te spelen, tcp/ip al eens opnieuw geinstalleerd???
Al eens geprobeerd om 2 poorten op je switch om te draaien???
Al eens geprobeerd om 2 poorten op je switch om te draaien???
[ Voor 20% gewijzigd door Gomez12 op 02-04-2003 01:19 ]
De Hub is van Unex (Type NexSwitch SD080s), 8 poorten, waarvan de 8e uplink is. Deze 5e pc hangt aan de 5e poort en is dus geen uplink poort. De led op de switch blijft continu groen branden (dit wil bij deze switch zeggen dat ie op 100mbit een goed signaal krijgt. als ik de netwerkkaart op 10mbit zet wordt dit ledje oranje (wat dus ook klopt). achter op de netwerkkaart gaat ook het groene ledje continu branden. De ipnummers heb ik op al mijn computers dynamich staan, dit ivm de gedeelde internetverbinding. Gateway heb ik nergens ingesteld (kan ik hier misschien iets mee doen??). De workgroup is zeker allemaal hetzelfde. Ik hoop alle vragen hiermee duidelijk te hebben beantwoordt...
Pagina: 1